Kokemuksia helsingin Diacorista
Moikka!
Onko kenelläkään kokemuksia Helsingin Diacorista?Olemme siellä lapsettomuushoidoissa ja lääkäri vaikutti pätevältä ja mukavalta.Meillä olisi haaveena 3lasta ja raskausmahdollisuus luomusti on hyvin epätodennäköistä mihen sittiöistä johtuen.Lapsiluvusta emme haluasi luopua, mutta koeputkihedelmöitykset maksavat ihan mukavasti, joten niihin ei ole lukuisia kertoja varaa.Kysyisinkin, että onko kenellekään tehty siellä kahden alkion siirtoa?
Kommentit (3)
tehtiin lyhyellä kaavalla ja alkiota ei saatu kuin kaksi kunnollista ja molemmat siirrettiin. Riippunee eri syistä siirretäänkö 1 vai 2, meillä tosiaan ei ollut kuin nuo kaksi, joista toinen oli kai vähän huonompi. Alkioden laatu ja ilmeisesti myös naisen ikä vaikuttaa (itse olen -67, lapsettomuuden syytä ei tiedetä).
diacorista muuten: tykkäsin paikasta kovasti, palvelu hyvää ja todella joustavaa. Olen ollut ultrassa aamulla klo 7 ja kerran jopa sunnuntaina. Ei taida onnistua monessa paikkaa. Nyt ollaan julkisella mutta maksusitoumuksella väestöliitolla (2. tuoresiirto nega, PAS:iin ei päästy kun alkiot ei kestäneet sulatusta) ja jos näistä ei tärppää niin menen takaisin diacoriin. VL:llä lääkärit vaihtuu ja mielestäni meidän hoitoja on vähän huonosti suunniteltu. Nytkään ei tullut mieleen että alkiot ei kestä ja saatetan tarvita uusi hoito, enkä itse tajunnut sitä ultrassa kysyä. Pitää erikseen taas mennä lääkäriin että saan reseptit uutta kierrosta varten. Ja taas on eri lääkäri.
Moikka,
Olemme olleet Diacorilla hoidossa pariinkiin otteeseen.
1. kerran vuonna -03, jolloin heti ensimmäisestä inseminaatiosta tulin raskaaksi ja poika syntyi elokuussa-04.
2.kerta tuli ajankohtaiseksi viime syksynä, kun olimme yrittäneet toista lasta jonkin aikaa. Minulle tehtiin 3 tuloksetonta inseminaatiota ja sen jälkeen päätimme lähteä " koeputki-hommiin" .
Ensimmäinen ICSI: vain 2 alkiota saatiin, joista toinen tuoresiirrossa negaa ja toinen myöhemmin PAS:ista plussaa, mutta meni kesken rv5.
Toinen ICSI: taas vain 2 alkiota saatiin, jotka siirrettiin molemmat toresiirrossa ja nyt raskaana rv 24+1. Toinen noista alkioista siis lähti itämään.
Olen 36-vuotias ja lääkärimme Kari Ratsula oli koko ajan sitä mieltä, että 2 alkiota kannaattaa siirtää kerrallaan, varsinkin kun niitä saatiin vain nuo 2.
Lisäksi tässä onnistuneessa hoidossa tehtiin molempiin alkioihin alkionkuoren avaus. En tiedä auttoiko asiaa, mutta en halunnut jäädä jossittelemaan jälkikäteen...
Olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun ja hoitoihin, Ratsula saattaa välillä olla hiljainen ja vähän vaisun oloinen, mutta viis siitä, kunhan osaa tehdä työnsä:-)
Onnea teille hoitoihin!!!!!!!
-max05 ja rv 24+1
hyvät kokemukset vaikka hoidot (3 x IUI ja 1 IVF) eivät tuottaneetkaan tulosta - tulin raskaaksi luomusti seuraavasta kierrosta IVF:n jälkeen toukokuussa -05. Minulle siirrettiin (saimme itse valita siirretäänkö yksi vai kaksi) maaliskuussa -05 kaksi top-luokkaista alkíota, mutta kuulin että sen jälkeen linja on tiukentunut (olisiko klinikat saaneet ohjeistuksia tms.?) ja kahta alkoita ei enää kovin herkästi siirretä. Varmaan tietyt kriteerit täytyy täyttyä jotta kaksi siirretään (äidin ikä? alkoiden huonompi laatu?).
Tsemppiä hoitohin, täytyy tietysti muistaa että hutejakin voi tosiaan hoidoissa tulla ja kyllä se ottaa päähään :o( En edes halua laskea paljonko rahaa meni. Meillä yksi alkio vielä pakkasessa, mutta hoitoihin ei enää lähdetä. Jos luomusti saamme pojalle sisaruksen niin hieno juttu, mutta jos ei tule niin sitten saa olla ainokaisena.
Olivera ja poika 6kk