Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskivapaiden EI TARVITSE KERTOA HUOMAUTTELIJOILLE SYYTÄ maskivapaudelleen. Terveysasiat ovat yksityisasioita.

Vierailija
28.03.2021 |

En aio letkauttaakaan korviani, jos joku kommentoi. Eikä se kenellekään kuulu onko minulla terveyssyytä laisinkaan.

Mutta ilokseni olen huomannut, että monissa liikkeissä maskivapaa saa nopeammin palvelua. :)

Joten pls keskittykää siihen omaan maskiinne.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni edes kohtaa mitään kommentointia maskittomuudestaan? Ei ainakaan minua ole kukaan lähestynyt asian tiimoilta. 

Varmaan aika harva VIELÄ. Kuitenkin tilanne tuntuu pahenevan koko ajan, kun mediaa ja poliitikkoja myöten tulee ulostuloja, joissa paheksutaan maskittomia.

Vierailija
22/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poliisille tai vartijalle kerrot syyn jos kysyvät. Itse en kysy. Se on maskittoman oma ongelma. Ei ole mun ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on edelleen vain vahva suositus, ei pakko. Itse käytän mutta ei ole mun asia kytätä saati huomautella kenellekään

On mutta tietyillä alueilla kannattaa varautua sakkoon koska se on mahdollista saada jos ei ole terveydellistä syytä maskittomuuteen. Ei sakkoa taida heti saada. Eka poliisit opastaa ja neuvoo ja sitten voi tulla seuraamuksia jos ei mene kaaliin. Taitaa aika tapauskohtaisesti mennä että miten herkästi sen saa.

Vierailija
24/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta poliisille tai vartijalle kerrot syyn jos kysyvät. Itse en kysy. Se on maskittoman oma ongelma. Ei ole mun ongelma.

En tiennytkään että vartijoilla on nykyään lainvalvojan asema. Linkkaisitko Finlexiin siihen lakiin missä nämä valtuudet heille annetaan? Itse tiedän vain sen varkaan (tai oletettavasti paikkoja/tavaroita tahallaan rikkoen riehuvan) kiinnioton olevan laillista.

Ja sekä poliisille että vartijalle täytyy riittää vastaus "terveyssyistä", koska heillä ei ole oikeutta minun lääkäriltäni kysyä.

Tosin itse käytän visiiriä niin kuin suurin osa kauppojen kassahenkilökunnasta - käydessäni verikokeessa paikallisessa sairaalassa, ei sielläkään kukaan tullut suun ja nenän eteen laitettavaa pölyrättiä tuputtamaan. Ei kyllä henkilökunta/sivulliset huomautelleet ihan täysin maskittomillekaan.

Jos tästä tehdään sellainen laki että poliisilla on oikeus kysyä lääkärintodistusta, sekin löytyy kyllä tarvittaessa, mutta tuskin sellaista lakia päästetään läpi edes korona-aikana.

Vierailija
25/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vartijalle mitään kertoa? Jos vartija poistaa tiloista niin sitten on varmaan poistuttava, mutta ei ole mitään selitysvelvollisuutta. 

Vierailija
26/26 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on edelleen vain vahva suositus, ei pakko. Itse käytän mutta ei ole mun asia kytätä saati huomautella kenellekään

On mutta tietyillä alueilla kannattaa varautua sakkoon koska se on mahdollista saada jos ei ole terveydellistä syytä maskittomuuteen. Ei sakkoa taida heti saada. Eka poliisit opastaa ja neuvoo ja sitten voi tulla seuraamuksia jos ei mene kaaliin. Taitaa aika tapauskohtaisesti mennä että miten herkästi sen saa.

MIssä on tällainen alue? Ei ainakaan Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän