Nainen! Inhottaako vonkaava avo/aviomies sinua?
Suurin syy miksi en halua parisuhdetta, on seksin vonkaus. Sietämätöntä.
Miten sulla?
Kommentit (63)
Seksistinen aloitus, eli stereotypia siitä, että mies vonkaa ja nainen antaa.
-60-luvun ajattelua, meillä nainenkin vonkaa, nykynainen kun voi olla vapautunut seksuaalisuutensa suhteen.
Todellakin, yksi isoimmista syistä sille, miksi en halua naimisiin, enkä halua edes miesystävää. Mikään ei ole kuvottavampaa kuin vonkaava ja painostava mies.
Ei silloin tarvitse miehen tai naisen vonkata, haluaa myös itse.
Jos rakastaa kumppania.
Rakkauden puuttumisen huomaa siitä, että haluaminen muuttuu vonkaamiseksi ja kumppani ärsyttää. Niin seksin suhteen kuin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, yksi isoimmista syistä sille, miksi en halua naimisiin, enkä halua edes miesystävää. Mikään ei ole kuvottavampaa kuin vonkaava ja painostava mies.
Onhan se kauheaa, että mies olettaa parisuhteeseen kuuluvan seksiä.
-Oletko kertonut miehille heti alussa, että et halua seksiä, sillä eliminoit ne kumppanit, jotka ei sovi sinulle?
Oma vika jos haet miehiä, jotka haluaa seksiä parisuhteesta.
-Parempi tosiaan, että olet kokonaan ilman miehiä.
Ei todellakaan, sais vongata useamminkin ;) Seksi on Jumalan aviopuolisoille tarkoittama ihana lahja, kannattaa käyttää sitä. Hyvä seksi sitoo yhteen.
Halukas rouva, naimisissa kohta 26v
Vierailija kirjoitti:
Seksistinen aloitus, eli stereotypia siitä, että mies vonkaa ja nainen antaa.
-60-luvun ajattelua, meillä nainenkin vonkaa, nykynainen kun voi olla vapautunut seksuaalisuutensa suhteen.
Laitan ap:n kyselyn tähän toisinpäin. Eli peukutuskysely vain miehille:
Mies! Inhottaako vonkaava avovaimo/vaimo sinua?
Ylänuoli: kyllä
Alanuoli: ei
Inhottaisi. Parisuhteessa ei vongata, parisuhteessa keskustellaan. Vonkaaminen on pikkulasten käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Silloin onkin järkevää pysyä yksin jos tuntuu parisuhteen olevan tuonkaltainen.
Voi myös valita sellaisen ihmisen jonka kanssa seksi ei tunnu painostukselta tai vonkaamiselta.
Itsen edes mieti parisuhdetta tai seurustelua jos kumppanin kanssa ei tunnu hyvältä myös seksuaalisesti.
Vetovoima ja intohimo on yksi erittäin tärkeä tukipilari suhteessa, tietenkin muitakin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastaa kumppania.
Rakkauden puuttumisen huomaa siitä, että haluaminen muuttuu vonkaamiseksi ja kumppani ärsyttää. Niin seksin suhteen kuin muutenkin.
Tiedätkö, kun aina ei vaan jaksa. Haluaisi mieluummin nukkua, katsoa sarjaa/elokuvaa/syödä suklaata/lukea/olla rauhassa. Mutta se toinen on toista mieltä.
Tämä sama ongelma ollut nuoruuden ensimmäisestä seurustelusta lähtien. Olin jo 20 vuotiaana valmis vanhaksi piiaksi, ärsytti ja rasitti niin paljon.
Alkuhuuman loputtua tilanne on aina sama. En elä tätä elämää miestä varten, vaan itseäni.
Nojaa, kyllä me puolin ja toisin on opittu mitkä on niitä hetkiä, kun toiselta voi "vongata" ja milloin on parempi antaa toisen vaan jatkaa omia touhujaan. Toisinaan tulee harhalaukauksia, mutta ei niistä kannata suuremmin ärsyyntyä.
Inhottaisi, mutta silloin tiedän, että on aika erota.
Olemme väärät ihmiset toisillemme.
Syyllistä ei kannata alkaa etsiä, vaan vetovoima puuttuu tai on hukkunut vuosien myötä.
Olen harkinnut tästä syystä avioeroa. Alleviivaan myös sitä, että mikään ei ole oikeasti rasittavampaa kuin se että olet hoitanut kuntoon koko päivän perheen ja lasten asioita synttärilahjoista harrastusvarusteisiin, lasten koulun teemapäivän varustuksesta opettajan viesteihin, virpomavitsojen askartelutarvikkeet ja lasten asuissa auttaminen, kaikille tevrveeliset hyvät välipalat ja lämpimät ruuat, kodin perusjärjestyksen ylläpito ja pyykkien lajittelu ja ripustus, siihen päälle omat työt etänä ja asiakkaille vastaaminen.
Kun ilta koittaa tältä rumbalta ja lapset nukkuu, ei mielessä todellakaan ole mikään pikkuhousut märkinä seksin odotus vaan hetki rauhaa takkatulen ääressä. Siinä vieressä muna pystyssä heiluva mies on oikeasti vaan siinä tilanteessa helvetillinen rasite, hän on tehnyt päivän tärkeänä etätöitä, käynyt ehkä lenkillä ja nyt on valmis peripuuhiin. Voi helvetti sanon minä. Olisi purkanut tuon energiansa vaikka niiden virpomavitsojen askarteluun, tuntuu kuin lasten lisäksi talossa olisi yksi iso teini tarpeineen, jonka läsnäolo vain ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
On peiliin katsomisen paikka, jos miehen pitää vongata seksiä.
Niin, miehellä.
Nimenomaan se vonkaus, ei itse seksi. Oikea mies saa sinut haluamaan ilman vonksusta. Viettelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastaa kumppania.
Rakkauden puuttumisen huomaa siitä, että haluaminen muuttuu vonkaamiseksi ja kumppani ärsyttää. Niin seksin suhteen kuin muutenkin.Tiedätkö, kun aina ei vaan jaksa. Haluaisi mieluummin nukkua, katsoa sarjaa/elokuvaa/syödä suklaata/lukea/olla rauhassa. Mutta se toinen on toista mieltä.
Tämä sama ongelma ollut nuoruuden ensimmäisestä seurustelusta lähtien. Olin jo 20 vuotiaana valmis vanhaksi piiaksi, ärsytti ja rasitti niin paljon.
Alkuhuuman loputtua tilanne on aina sama. En elä tätä elämää miestä varten, vaan itseäni.
Jos tunnistat tuon noin selkeästi, niin miksi elät parisuhteessa? Miksi roikotat miestä siinä mukana. Onko kuitenkin helpompaa kun on kaksi jakamassa kuluja ja parisuhteen status on hienompi kuin "vanhanpiian"?
Miksi et elä itseäsi varten itsenäisenä?
Jos noin rasittaa.
No ei todellakaan. Ihana että toinen haluaa mua. Tosin tuntuu että meillä minä olen se aktiivisempi aloitteiden tekijä.