Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä ilman somea

Vierailija
28.03.2021 |

En ole somessa ( pl. anonyymit keskustelupalstat joskus ). En ole koskaan ollut, ja tuskin menenkään. En ymmärrä somen käytöstä mitään, enkä tajua, miksi siellä pitäisi olla. Olen keski- ikäinen. Mistä jään paitsi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on melkein pakollista esim koulun tai töiden kautta. Some on hyvä väline mainostaa esim sitä omaa duunia.

Vierailija
2/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on melkein pakollista esim koulun tai töiden kautta. Some on hyvä väline mainostaa esim sitä omaa duunia.

Miksi sitä pitäisi mainostaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on melkein pakollista esim koulun tai töiden kautta.--

Itselläni ei ole tällaista tilannetta, mutta tiedän, että joillain on. Millaisissa töissä on oltava somessa? Mitä tapahtuu, jos kieltäytyy sen käytöstä?

Ap

Vierailija
4/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat elämässä eivät oikeasti hoidu ilman somea?

Vierailija
5/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään. Itse olin Facebookissa ja häivyin sieltä. Tuntui että siellä ei ole minulle mitään eikä ketään. Loppujen lopuksi siellä on ihan samat sisäpiirit ja kuppikunnat kuin tosielämässäkin. Ja sen lisäksi kaikkea turhaa paskaa. Voit tietenkin käydä kokeilemassa miltä se näyttää, mutta älä heti mene omalla nimellä ja kuvalla.

Vierailija
6/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kuvailla, mitä siellä somessa siis tehdään? Pidetään yhteyttä tuttaviin? Mainostetaan omaa työtä/ firmaa/ harrastusta/ perhe- elämää? Julkaistaan kuvia itsestä, läheisistä, lemmikeistä? Edelleen haluaisin tietää, mitä jää vaille, jos ei ole somessa?

Ap

Vierailija
7/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Käyn vain täällä.

Tutut saavat kiinni s-postilla tai whatsapilla.

Vinkkaan suoraan kavereille aktiivisesti heille sopivista työpaikoista, siihenkään ei tarvita Linkkaria. Miinuksena en itse saa piilopaikkoja mistään, mutta en oikein usko siihen, että joku täysin vieras HR tarjoaisi minulle sellaisia töitä, mitä haluan tehdä. Toistaiseksi töitä on löytynyt ihan rekeysivuiltakin.

Vierailija
8/8 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-- Voit tietenkin käydä kokeilemassa miltä se näyttää, mutta älä heti mene omalla nimellä ja kuvalla.

En kyllä taida kokeilla, kun olen tähänkin saakka pärjännyt ilman. Joskus tulee pohdittua juuri sitä, että mitä ihmettä jengi siellä oikein puuhaa. Olen uumoillut sen olevan - ilmeisen aiheellisesti -  nimenomaan tuota sisäpiirileikkiä, johon en jaksa osallistua sen enempää livenä, kuin netissäkään. Anti olla.