Toimiiko järkiliitto
Jos ei oo enää romanttisia tunteita. Kaksin moni asia on kuitenkin helpompaa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni on tehty tutkimus että järkiliitot ovat loppupeleissä romanttisia liittoja onnellisempia. Usein puol isosta tulee myös tunnetasolla tärkeä ajan kanssa ja kaikki perustuu kumppanuuteen. Ja tosiaan järkiliitot on se perinteinen tapa solmia avioliitto.
Ainakin joskus oli tutkittu, että järjestetyt avioliitot olivat pidemmän päälle onnellisempia kuin tunneliitot. Siinä kun on toisessa pakolla kiinni niin ennen pitkää sitä oppii rakastamaan. Rakkausliitoissa tunteet yleensä taantuu jossain vaiheessa, ja jopa erotaan kun on se mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä monet asiat on jotka yksin niin vaikeita että luovut niiden takia omasta kodista, tilasta ja vapaudesta?
Järjissään pysyminen. Yksin ei pysy järjissään. Tulee vaan hulluksi. Eräänä päivänä sitten havahtuukin siihen että "elämä" on nykyään sitä että vain trollailee vauvapalstaa.
Mä taas tulin hulluksi järkiliitossa. Olin siis 22 kissless virgin ja kaikki patisti olemaan nirsoilematta ja huolia joku mies. Otin sitten ensimmäisen joka minusta kiinnostui, vaikka hän ei viehättänyt minua ollenkaan. Olihan se alussa jännää kun pääsi kokemaan uusia asioita, mutta mitään en tuntenut häntä kohtaan. Alkoi nopeasti ällöttää hänen kosketus ja kaikki, lopulta en halunnut edes nukkua vierekkäin. Muutuin todella kylmäksi, vaikka samalla janosin rakkautta, mutta hän ei sitä janoa koskaan ollut sammuttanut.
Jos meillä olisi ollut lapsia, olisin varmaan jatkanut hänen kanssaan kaikesta huolimatta. Mutta koska lapsia ei ollut, halusin erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni on tehty tutkimus että järkiliitot ovat loppupeleissä romanttisia liittoja onnellisempia. Usein puol isosta tulee myös tunnetasolla tärkeä ajan kanssa ja kaikki perustuu kumppanuuteen. Ja tosiaan järkiliitot on se perinteinen tapa solmia avioliitto.
Ainakin joskus oli tutkittu, että järjestetyt avioliitot olivat pidemmän päälle onnellisempia kuin tunneliitot. Siinä kun on toisessa pakolla kiinni niin ennen pitkää sitä oppii rakastamaan. Rakkausliitoissa tunteet yleensä taantuu jossain vaiheessa, ja jopa erotaan kun on se mahdollisuus.
Jos se liitto itsessään on tarkoitus ja olettaa että ero on huono asia.
Toimii jos ei kaipaa suurta rakkautta. Itse en pystyisi.
Olen kokenut suhteen romuttumisen molemminpuoleisesta rakkaudesta huolimatta. Sen kääntöpuoli oli sitten repivät riidat, mikä oli kuluttavaa. Nyt olen ollut tasaisessa kaveriliitossa 10+ vuotta. Ilman lapsia olisin varmasti eronnut. En jaksa haaveilla, että joku suuri rakkaus tulisi enää kohdalle. Todennäköisesti olen tässä liitossa loppuun asti.
Älyllistä toimintaa liitossa on hyvä olla. Jos on "järjetöntä" käytöstä, viinaa ja huumeita käytetään, riidellään, rahat tuhlataan, lapsia kohdellaan kaltoin.
Järjen käyttöä ja puolison huomioimista avioliitossa tarvitaan. Rakastaminen ilman hyviä tekoja ja puolison huomioimista on turhaa sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut suhteen romuttumisen molemminpuoleisesta rakkaudesta huolimatta. Sen kääntöpuoli oli sitten repivät riidat, mikä oli kuluttavaa. Nyt olen ollut tasaisessa kaveriliitossa 10+ vuotta. Ilman lapsia olisin varmasti eronnut. En jaksa haaveilla, että joku suuri rakkaus tulisi enää kohdalle. Todennäköisesti olen tässä liitossa loppuun asti.
Mitä rakkautta se on, jos aina riidellään.
Mitäh? Mitä sinä tässä et ymmärtänyt? Siis jos ihminen on LIITOSSA ainoastaan pysyäkseen JÄRJISSÄÄN niin silloinhan se nimenomaan kirjaimellisesti on JÄRKILIITTO! Niin yksinkertaista se on.
Pidempi nimi samalle asialle eli järkiliitolle olisi "järjissäänpysymisliitto" mutta kukapa hullu tahtoisi tuollaista sanahirviötä käyttää.
t. Ihminen joka on menettänyt järkensä koska ei ole järkiliitossa