Mahdollisia kesätyöpaikkoja opiskelijalle, sosionomi
Onko täällä kokemuksia mihin voisi työllistyä sosiaalialalla kun vielä alan opinnot kesken? Haluaisin vain kuulla mitä mahdollisuuksia on!
Kommentit (13)
Puutarhat, Mäkkäri, Hese.
Ei vuoden opiskelu vielä vielä ns oman alan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti nimenomaan alan työpaikat, joihin ihmiset ovat vielä opintojen ollessa kesken päässeet töihin. Kiitos vaan, en kaivannut listaa mistä tahansa työpaikoista.
Leiriohjaajaksi. Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti nimenomaan alan työpaikat, joihin ihmiset ovat vielä opintojen ollessa kesken päässeet töihin. Kiitos vaan, en kaivannut listaa mistä tahansa työpaikoista.
Riippunee pitkälti siitä, missä vaiheessa opintosi ovat. Joissain kesäsijaishakemuksissa olen nähnyt mainintoja "huomioimme myös loppuvaiheen opiskelijat".
Harjoittelupaikoista kannattaa myös kysellä sijaisuuksia.
Kesätyöpaikat jaetaan joulukuussa. Onnea ensikesän työhakuun!
Asumisyksiköihin pääsee kesäsijaiseksi ihan ekan vuoden opiskelijat, kehitysvammapuolella on paljon ainakin paikkoja auki. Sosionomiopiskelijana pääsee myös helposti lähärien kesäsijaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kesätyöpaikat jaetaan joulukuussa. Onnea ensikesän työhakuun!
Vielä on ihan sikana kesäsijaisuuksia haussa :D
Meillä oli kerran sosionomiopikselija hoitamassa kesällä lapsia kotona kun toinen oli päiväkoti-iässä ja toinen menossa tokaluokalle. Oma palkka meni 100 % siihen mutta olin tyytyväinen, että sain sen ansiosta pitää työni. Tosin järkättiin niin, että työaika oli 6 tuntia ja oli vain kuukauden, mutta olihan sekin nuorelle tyhjää parempi. Ruuat, jotka hän teki itse, tarjottiin ja kahvia tai teetä sai keittää vapaasti. Hän oli itse asiassa eräällä tutulla ensin kesäkuussa ja sitä kautta sain tiedon, niin sain meille heinäkuuksi. Terkkuja T, jos satut itsesi tunnistamaan, lapset muistaa vieläkin miten kiva hoitaja olit.
Missä vaiheessa sosionomin opintoja pystyy saamaan alaan liittyviä töitä? Onko työpaikoilla määritelty mitään opintopisterajaa niinku sairaanhoitajaopinnoissa ilmeisesti on? Kyselen alasta kiinnostuneena.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa sosionomin opintoja pystyy saamaan alaan liittyviä töitä? Onko työpaikoilla määritelty mitään opintopisterajaa niinku sairaanhoitajaopinnoissa ilmeisesti on? Kyselen alasta kiinnostuneena.
Ei ole mitään opintopisterajaa määritelty. Itse sain heti ekana kesänä alan töitä. Kokemusta katsotaan, ja ekana vuonna on yksi harjoittelu, josta saa jo hyvin kokemusta.
Ap on kyllä jo tämän kesän duunit menettänyt.
Ne haetaan jo aivan vuoden alussa ja pitkin kevättä.
Kesätyöntekijät on tällä hetkellä jo valittu, ja ensimmäiset aloittavat heti Vapun jälkeen 2.5.
Päiväkoti huutaa sua