Hirveä päänsärky jo toista päivää, eikä lääkkeet auta
Vaikka popsin useamman kerran koktailina 2 kpl burana 400 mg ja yhden kpl Panadol 1 g. Nyt painelen kylmäkallella päätä aina muutaman sekunnin. Edes liikkuminen tai kahvi eivät auttaneet. Vinkkejä? Päätä särkee vain vasemmalta puolelta.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muita oireita. Pientä oksetusta, mutta voin kyllä tehdä pakolliset askareet. Käytän aspirin cardiota ohentamaan verta sekä candesartania ehkäisemään migreeniä.
Eikai tukosta voi tulla jos syön tuota aspirinia?Ap
Eli sulla on siis migreeni. Todennäköisesti on siis sitä. Tukosriski mahtaa olla olematon noilla sun lääkityksillä. Lisäksi tukos ei aiheuta päänsärkyä vaan kehon toinen puoli halvaantuu, huuli roikkuu ja puhe sammaltaa.
t. hoitsu
Mulla nimenomaan oli sinustromboosissa useita päiviä jatkunut helvetillinen päänsärky. Myös jalat oireili, väpättivät ja pettivät alta.
Mutta lääkäri onneksi laittoi lähetteen magneettikuvaukseen, eikä pistänyt pelkän jännityspäänsäryn piikkiin. Olin 24v sairastaessani sinustromboosin. E-pillerit jäi pannaan loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aiemmin ollut sinustromboosi ja pieni aivoinfarkti. Silloin päänsärkyä oli pidemmän aikaa. Ajattelin, että jos tää vielä jatkuu huomenna niin menen lääkäriin.
Ap
Sitä suuremmalla syyllä päivystykseen NYT!
Tiedät kai, että kerran aivoinfarktin saanut saa sen herkemmin uudelleen? Ja kotä pidempään hoitopn pääsyä lykkää, sitä vakavammat ovat seuraukset.En tiennyt :( lääkärit tuntuvat tympääntyneiltä, kun heidän mielestään olen liian nuori sairastamaan (olen parikymppinen) ja heidän mielestään nuo kaksi aiempaa tukosta olivat pelkkää huonoa onnea/ sattumaa. Ei kuulemma löytynyt edes tukosalttiutta.
Kerran menin päänsäryn vuoksi lääkäriin, kun pelkäsin, että olenko saanut tukoksen kolmannen kerran, mutta magneettikuvauksessa ei näkynyt mitään. Sen jälkeen nolotti, kun tuntui että tuhlaan kallista magneettikuvausta ja lääkäreiden aikaa.Ap
Tuttavaperheen tyttärellä oli aivoinfarkti noin 20 vuotiaaba, syynä synnynnäinen reikä sydämessä, jotta ei ollut aikaisemmin huomattu. Selvittyään infarktista, tuo reikä korjattiin. Lähdehän nyt sinne lääkäriin.
Ajatella jos se onkin pienimuotoinen aivoverenvuoto ja olet ottanut aspiriinia. Ei kovin hyvä juttu tällöin.
Menisin päivystykseen tai ainakin soittaisin terveyskeskuksen tai sairaalan päivystykseen ja kysyisin, mitä kannattaa tehdä. En kyllä ole ihan varma, vastaako joku numero tähän aikaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olethan käynyt koronatestissä?
Päänsärky voi olla ainoa oire.
Lisäksi koronaan liittyy veritulppariski ja riskiryhmään sen osalta kuuluvat tarvitsevat positiivisen testin seurauksens ennaltaehkäisevää lääkitystä. Sinä kuulut riskiryhmään.
Tää on ihan paska aikakausi kun kaikki voidaan laittaa koronan piikkiin. Kuinka paljon tehdäänkään virhearviointeja.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan paska aikakausi kun kaikki voidaan laittaa koronan piikkiin. Kuinka paljon tehdäänkään virhearviointeja.
Ei voida laittaa enää sen jälkeen jos testi on nega.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kuinka kauan tuloksen saamisessa kestää. Sen aikana voi jo ehtiä kuollakin aivoverenvuotoon.
Jos on hirveä päänsärky, ei pysty tuijottamaan ruutua. Eli ei ole hirveää särkyä ap:lla
Faith kirjoitti:
Menisin päivystykseen tai ainakin soittaisin terveyskeskuksen tai sairaalan päivystykseen ja kysyisin, mitä kannattaa tehdä. En kyllä ole ihan varma, vastaako joku numero tähän aikaan.
Akuuttipäivistys vastaa 24/7 jokaisena vuoden päivänä.
Ei toki lääkäriin kannata mennä. Kyllä av-raati hoitaa vaivan kuin vaivan!
Minulla on ollut päiväunien jälkeen sellaisia kohtauksia, että en ole tiennyt yhtäkkiä ythtään missä ihmeessä oikein olen.
Puolisen minuuttia, kun katselee ympärilleen ja miettii, niin yht-äkkiä on taas kartalla.
Reissumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muita oireita. Pientä oksetusta, mutta voin kyllä tehdä pakolliset askareet. Käytän aspirin cardiota ohentamaan verta sekä candesartania ehkäisemään migreeniä.
Eikai tukosta voi tulla jos syön tuota aspirinia?Ap
Eli sulla on siis migreeni. Todennäköisesti on siis sitä. Tukosriski mahtaa olla olematon noilla sun lääkityksillä. Lisäksi tukos ei aiheuta päänsärkyä vaan kehon toinen puoli halvaantuu, huuli roikkuu ja puhe sammaltaa.
t. hoitsu
Kuule ”hoitsu”, toivottavasti sinua ei päästetä koskaan hoitamaan potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kuinka kauan tuloksen saamisessa kestää. Sen aikana voi jo ehtiä kuollakin aivoverenvuotoon.
Jos on sellaisessa kunnossa että pitää lähteä päivystykseen, niin ei kai ne koronatestin takia sieltä kotiin lähetä tulosta odottamaan. Taatusti tehdään ne tutkimukset jotka katsotaan tarpeelliseksi tehdä kiireellisinä. Koronasta on pikatestejäkin olemassa. Kai niillä siellä sairaaloissa joku järki on.
Ootko mun akka. Nähään ekaa kertaa viiteen päivään ja valitti että päähän koskee ja väsyttää. Meni sitten ysilt nukkuu ja nyt yksin mammapalstailen. Jee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellaisessa kunnossa että pitää lähteä päivystykseen, niin ei kai ne koronatestin takia sieltä kotiin lähetä tulosta odottamaan. Taatusti tehdään ne tutkimukset jotka katsotaan tarpeelliseksi tehdä kiireellisinä. Koronasta on pikatestejäkin olemassa. Kai niillä siellä sairaaloissa joku järki on.
Riippuu niin sairaaloista. On kyllä sellaisia lääkäreitä välillä päivystyksessä, että luulisi heidän olevan valelääkäreitä suoraan "Porvoosta".
Oletko maskinkäyttäjä? Ettei johtuisi maskista
Vierailija kirjoitti:
Olethan käynyt koronatestissä?
Päänsärky voi olla ainoa oire.
Lisäksi koronaan liittyy veritulppariski ja riskiryhmään sen osalta kuuluvat tarvitsevat positiivisen testin seurauksens ennaltaehkäisevää lääkitystä. Sinä kuulut riskiryhmään.
Et oo toisissas. Ethän?
Ootko saanut hiljattain Astra Zenecaa?
Minulla ei aivoinfarktissa roikkunut naama. Oli sen verran pieni, mutta aiheutti silti särkyä, käden puutumista yöllä ja pieniä muistiongelmia. Sekä HIRVITTÄVÄÄ väsymystä!