Hirveä päänsärky jo toista päivää, eikä lääkkeet auta
Vaikka popsin useamman kerran koktailina 2 kpl burana 400 mg ja yhden kpl Panadol 1 g. Nyt painelen kylmäkallella päätä aina muutaman sekunnin. Edes liikkuminen tai kahvi eivät auttaneet. Vinkkejä? Päätä särkee vain vasemmalta puolelta.
Kommentit (42)
Pystyt tänne kirjoittamaan eli tilanne ei ole paha.
Älä vaan Malmin päivystykseen mee, jos asut siellä suunnalla. Et saa sieltä kipupiikkiä. Kokemusta on kovista päänsärkykohtauksista ja Malmin päivystyksestä.
Onko usein toispuoleisia päänsärkyjä? Onko migreenitaipumus? Onko mitään poikkeavia neurologisia oireita, esim puutumista jossain, suupielen roikkumista tms?
Aivokasvain se siellä muhii, nyt on lopunaikoja
Mulla on kyllä aiemmin ollut sinustromboosi ja pieni aivoinfarkti. Silloin päänsärkyä oli pidemmän aikaa. Ajattelin, että jos tää vielä jatkuu huomenna niin menen lääkäriin.
Ap
Onko niskat tai hartiat jumissa. Niistäkin tulee helvetillinen päänsärky.
Mutta jos päänsärkylääkkeet eivät auta, niin nyt on aika mennä viimeistään huomenna päivystykseen.
Kyllä se ohi menee. Itselläni on ollut hirveitä päänsärkyjä, ne on aina mennyt ohi. Nyt vaan sinnittelet vaikka et jaksaisi. Luovuttaa ei saa.
Ei muita oireita. Pientä oksetusta, mutta voin kyllä tehdä pakolliset askareet. Käytän aspirin cardiota ohentamaan verta sekä candesartania ehkäisemään migreeniä.
Eikai tukosta voi tulla jos syön tuota aspirinia?
Ap
Migreeni, mulla saattaa kestää monta päivää, kännykkä, tv pois ja, älä lue mitään, pimeä /hämärä huone, ikkuna auki että saa raitista ilmaa, koita nukkua jos mahdollista, kylmä kääre otsalle, suojaa hartiat kylmältä, villapaita vaikka päälle..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aiemmin ollut sinustromboosi ja pieni aivoinfarkti. Silloin päänsärkyä oli pidemmän aikaa. Ajattelin, että jos tää vielä jatkuu huomenna niin menen lääkäriin.
Ap
Sitä suuremmalla syyllä päivystykseen NYT!
Tiedät kai, että kerran aivoinfarktin saanut saa sen herkemmin uudelleen? Ja kotä pidempään hoitopn pääsyä lykkää, sitä vakavammat ovat seuraukset.
Lähde sinne päivystykseen nyt, hyvänen aika! Varsinkin kun sinulla on ollut aiemmin tukoksia, ihan oikeasti, huomenna voi olla jo myöhäistä. Voi tulla tukoksia vaikka syöt aspiriinia, ja ylipäänsä tuollainen särky on aina oire joka on syytä ottaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei muita oireita. Pientä oksetusta, mutta voin kyllä tehdä pakolliset askareet. Käytän aspirin cardiota ohentamaan verta sekä candesartania ehkäisemään migreeniä.
Eikai tukosta voi tulla jos syön tuota aspirinia?Ap
Pahoinvointi näyttäisi olevan yleisimpiä haittavaikutuksia, kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä jos vaihtaisi toiseen valmisteeseen..
Migreeniltä kuulostaa tuo että vain puolet päästä on kipeä. Oman kokemuksen mukaan päivystyksestä käännytetään vain ovelta kotiin. Kerran käännytettiin jopa vaikka oli puheen ymmärtämisen vaikeuksia ja puhevaikeuksia ja pahaa huimausta. En vieläkään tiedä oliko se oikeasti joku infarkti. Ei kuulemma naama roikkunut, niin kotiin vain. Kesti melkein vuoden toipua entiselleen. Pelottaa koronarokote ihan tosissaan, kun tietää että jos siitä infarktin saa, niin päivystyksessä ei ainakaan auteta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi! Minulla on verenohennuslääkitys ja silti tukos on riskitekijä.
Lääkitys ehkäisee ei estä tukosta, tietysti päivystykseen jos sellaista oireilua on ollut ennenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä suuremmalla syyllä päivystykseen NYT!
Tiedät kai, että kerran aivoinfarktin saanut saa sen herkemmin uudelleen? Ja kotä pidempään hoitopn pääsyä lykkää, sitä vakavammat ovat seuraukset.
En tiennyt :( lääkärit tuntuvat tympääntyneiltä, kun heidän mielestään olen liian nuori sairastamaan (olen parikymppinen) ja heidän mielestään nuo kaksi aiempaa tukosta olivat pelkkää huonoa onnea/ sattumaa. Ei kuulemma löytynyt edes tukosalttiutta.
Kerran menin päänsäryn vuoksi lääkäriin, kun pelkäsin, että olenko saanut tukoksen kolmannen kerran, mutta magneettikuvauksessa ei näkynyt mitään. Sen jälkeen nolotti, kun tuntui että tuhlaan kallista magneettikuvausta ja lääkäreiden aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuolla taustalla menisin todellakin nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on siis migreeni. Todennäköisesti on siis sitä. Tukosriski mahtaa olla olematon noilla sun lääkityksillä. Lisäksi tukos ei aiheuta päänsärkyä vaan kehon toinen puoli halvaantuu, huuli roikkuu ja puhe sammaltaa.
t. hoitsu
Ei vissiin kannattais päivystykseen lähteä?