Pitääkö miehellä olla korkeakoulututkinto?
Jos etsitte kumppania, niin pitääkö miehellä olla korkeakoulututkinto? Itsellä ei ole ja tuntuu, että nousisin heti seuraavalle tasolle mikäli näin olisi....
Kommentit (33)
Ei tietenkään tarvitse olla. Se tutkinto lähinnä osoittaa pitkäjänteisyyttä, mutta sisältöpuoli ja harrastuneisuus ovat tärkeämpiä. Jos mies on lukumiehiä ja utelias luonne, ei ole niin väliä, lähtikö suorittamaan ihan muodollisesti tutkintoa, jaksoiko suorittaa loppuun asti tai työllistyikö omalle alalle. Tällainen mies on rattoisaa seuraa, ja keskustelut pysyvät mielenkiintoisina.
Ei pidä. Voit olla muutenkin taitava ja kiinnostunut jostain.
Olishan se vaikeaa, jos ei olis miehen kanssa mitään puhuttavaa. Eli kyse ei ole mistään statuksesta vaan ihan vaan kommunikoinnista. Itte toivoisin miehen olevan edes niin fiksu, että olis gradun tehnyt vähintään hyvällä arvosanalla.
Vierailija kirjoitti:
Tutkintoa ei tarvitse olla, mutta akateeminen mieli kuitenkin. Eli pitää olla kiinnostunut asioista. Ei riitä se että rukkaa vain autoa tai tietokonetta.
Tiedän eräänkin pariskunnan, jossa rouva on tohtori ja mies putkimies. Heillä sujuu hyvin, koska mies on ollut kiinnostunu juuri samoista jutuista, vaikkei kiinnostus riittänyt yliopisto-opiskeluun. Tavallista tämä ei kyllä ole.
Eli akateemiset naiset voi ottaa puolisokseen ammattikoulun käyneen mikäli on fiksu ja kiinnostunut erilaisista asioista? Tämä on lohduttavaa tietoa 😁👌
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta työpaikka pitää olla.
Itsellä on siis työpaikka ja bruttotulot 3500-4000€/kk. Lähinnä vaan, et onko tuo korkeakoulututkinto miehellä semmonen imago kysymys naisille, et kouluttamatonta miestä ei kehtaa esittää kavereille?
Ap
Sivusta: En tiedä kaikkien naisten puolesta, mutta en usko missään nimessä sellaiseen. Imagokysymys voisi olla jos on jossain överi-eliittiluokassa tai jos nainen on meriitit-pintaliitoihmisiä, en usko että 90%ia naisista olisi mitään kehtaamista vaan päinvastoin, kun nykyään työt on kysynnässä.
Eli sun pitää kysyä, millainen olisi tällainen nainen joka ei kehtaa "imagosyistä" esittää sinua kavereilleen ja miksi hemmetissä olet hänen kanssaan. Vai haetko naista joka on kuin statusmerkki sinulle, on Guccit käsipuolessa ja juuri tullut kauppakorkeakoulusta ja kaveripiiri on hyvännäköistä misukkaa ruotsinkielisellä small talkilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkintoa ei tarvitse olla, mutta akateeminen mieli kuitenkin. Eli pitää olla kiinnostunut asioista. Ei riitä se että rukkaa vain autoa tai tietokonetta.
Tiedän eräänkin pariskunnan, jossa rouva on tohtori ja mies putkimies. Heillä sujuu hyvin, koska mies on ollut kiinnostunu juuri samoista jutuista, vaikkei kiinnostus riittänyt yliopisto-opiskeluun. Tavallista tämä ei kyllä ole.
Eli akateemiset naiset voi ottaa puolisokseen ammattikoulun käyneen mikäli on fiksu ja kiinnostunut erilaisista asioista? Tämä on lohduttavaa tietoa 😁👌
Ap
No minä olen akateeminen nainen, ja olen ollut suhteessa vain peruskoulun käyneen kanssa. Sattui olemaan hengenheimolainen, sukulaissielu ja ajattelutavat ja arvomaailmat osui yhteen - oli kemiaa ja vetovoimaa. Ja eipä sitä missään kohtaa huomannut, ettei hän ollut akateeminen. Oli lukenut paljon eri asioista ja kiinnostunut samantyyppisistä asioista kuin minä, älykäs ja ajattelijatyyppi. Emme ole enää yhdessä, mutta hyvissä väleissä edelleen.
Joten omasta puolestani vastaus on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on siis työpaikka ja bruttotulot 3500-4000€/kk. Lähinnä vaan, et onko tuo korkeakoulututkinto miehellä semmonen imago kysymys naisille, et kouluttamatonta miestä ei kehtaa esittää kavereille?
Ap
En tajua itse ollenkaan, mistä puhut. Eivät ainakaan mun korkeasti koulutetut ystävät (osa tekee jatko-opintoja eli aikoo väitellä) ajattele tuollaisia. Jos mies on fiksu ja hieno tyyppi, häntä kehtaa esitellä - ja kun on rakastunut, näkee hänet vielä ruusunpunaisten lasien läpi.
Osaan kyllä itse arvioida miehen hyvyyden, ei vaadi tietoa papereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun frendien miehet on kaikki jotain päälliköitä, toimareita tai muuten vaan tienaavia.
En tod. kehtais tuoda julki et mun kundikamu olis kouluttamaton mediaanipalkkalainen...
Salapanoks, ehkä.
Seurusteluun, hell no.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sivusta: En tiedä kaikkien naisten puolesta, mutta en usko missään nimessä sellaiseen. Imagokysymys voisi olla jos on jossain överi-eliittiluokassa tai jos nainen on meriitit-pintaliitoihmisiä, en usko että 90%ia naisista olisi mitään kehtaamista vaan päinvastoin, kun nykyään työt on kysynnässä.
Eli sun pitää kysyä, millainen olisi tällainen nainen joka ei kehtaa "imagosyistä" esittää sinua kavereilleen ja miksi hemmetissä olet hänen kanssaan. Vai haetko naista joka on kuin statusmerkki sinulle, on Guccit käsipuolessa ja juuri tullut kauppakorkeakoulusta ja kaveripiiri on hyvännäköistä misukkaa ruotsinkielisellä small talkilla.
Kiitos vastauksesta. Nimenomaan en hae näitä pinnallisia naisia vaan kiinnostaa enemmänkin keskustella syvällisemmin asioista. Jotenkin vain olen elänyt väärässä luulossa tän asian suhteen :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tajua itse ollenkaan, mistä puhut. Eivät ainakaan mun korkeasti koulutetut ystävät (osa tekee jatko-opintoja eli aikoo väitellä) ajattele tuollaisia. Jos mies on fiksu ja hieno tyyppi, häntä kehtaa esitellä - ja kun on rakastunut, näkee hänet vielä ruusunpunaisten lasien läpi.
Ehkä itsellä on tämän suhteen kehittynyt jonkinlainen alemmuuskompleksi, kun muutaman kerran olen siitä saanut kuulla. Hyvä silti tietää ettei näin ole kaikkien kohdalla ja pitää vain pitää mieli avoinna :)
Ap
Minusta olisi voinut tulla jotain, jollekin kelpaava mies. Siis jos olisin saanut edes hieman kannustavaa naisilta, edes joskus.
Nytkin toki voi tulla, mutta en jaksa enää ikisinkkuna yrittää.
Yksin, ilman kokemusta parisuhteesta nelikymppisenä, ihan komeaksikin haukuttuna, muut huomioivana ihmisenä, joka osaa keskustella.
Ihmismieli murenee jos ei koskaan kohtaa toista jonka kanssa voisi olla enemmän kuin pelkkä ystävä. Näin se vain menee.
Näillä ominaisuuksilla pääsen yleensä kaveriksi :) Mietin vain et auttaisiko tuo korkeakoulututkinto siihen, että olisin varteenotettava kumppani?
Ap