Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinuhe on paras kirja jonka olen lukenut. Mikä olis yhtä hyvä?

Vierailija
27.03.2021 |

Voitko suositella minulle jotain huikean hyvää kirjaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Sinuhea. Ainoa kirja, jonka olen lukenut useamman kerran ( 3 kertaa). Sinuhe on kirja, josta oivaltaa aina uutta. Ensimmäisellä kerralla alku tuntui jähmeältä ja kieli jotenkin raskaalta, mutta kun vauhtiin pääsi, niin oli aivan loistava. Muista Waltarin kirjoista en ole tykännyt.

Jos tykkäät Sinuhesta, tykkäät kenties Milan Kunderan kirjoista. Olen lukenut nekin kaikki, jotka on suomennettu.

Vierailija
42/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermann Hesseä mitä tahansa, Knausgårdin Taisteluni kaikki osat ja Harry Salmenniemen Asiakaskorallia ja muita novelleja näin alkuun. Mites runous, esseet? Meneekö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidit Sinuhesta, niin uskoisin sinun pitävän Waltarin kirjoista ainakin Mikael Hakimista ja Johannes Angelosta.

Mikael Karvajalka jatkaa seikkailujaan Mikael Hakimina, aloita siis Karvajalasta.

Uskomatonta on se että Waltari kirjoitti Sinuhen muutamassa kuukaudessa! Ja teos meni painoon sellaisenaan, ei tarvittu korjailuja tekstiin. Muutama asiavirhe korjattiin ja se oli siinä. Respect.

Vierailija
44/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viktor Hugo: Kurjat

Vierailija
45/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermann Hesseä mitä tahansa, Knausgårdin Taisteluni kaikki osat ja Harry Salmenniemen Asiakaskorallia ja muita novelleja näin alkuun. Mites runous, esseet? Meneekö?

Knausgård on kyllä mahtava!

Vierailija
46/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kjell Westö, Missä kuljimme kerran on mun suosikki.

Tai sit vaikka He eivät tiedä mitä tekevät, kenenköhän teos se nyt olikaan.

Tai Kaikki se valo mitä emme näe.

Vierailija
47/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuhe ei ollut kummoinen kirja. Henkilökuvat ohuita. Myös tarina ohut ja kuivakka. Paljon asiaa, mutta latteaa tekstiä eikä lähtenyt lentoon.

Aiheen aloittaja kuitenkin piti Sinuhesta, eikä kysynyt mitä me muut pidämme hänen teoksestaan vaan pyysi kirjavinkkejä.

Annoin vaan vinkkiä, että pitää kirjasta joka ei ole kummoinen.  Epäilen että hän vain luulee pitävänsä.

Vierailija
48/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuhesta karsisin kovalla kädellä etenkin niitä tyhjänpäiväisiltä tuntuvia mutta kuitenkin pitkästi kerrottuja taistelukuvauksia. Minulle lukijana oli ihan samantekevää vaikka niitä eri osapuolten sotilaita meni läjittäin... Kun eivät ne sanoneet minulle mitään.

Sinuhe on kuivakka kuin puhelinluettelo.

Jotenkin ymmärtäisin jos Waltari olisi saanut toimeksiannon elokuvakäsikirjoituksesta, sillä se Sinuhe on.

Vierailija
49/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leon Urista minäkin suosittelisin, varmaan isompien kirjastojen varastoista vielä löytyy. Anni Kytömäen koko tuotanto, ainakin Kultarintaa kannattaa kokeilla. Umberto Econ Ruusun nimi, hittikirja 80-luvulta. Entäs englantilaiset klassikot, ainakin Charles Dickensin teokset, esim. Kolea talo. Ja venäläisistä Tolstoin Anna Karenina, Gogolin Kuolleet sielut. Vikram Sethin Sopiva nuori mies (sijoittuu Intiaan).

Vierailija
50/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tuosta Ulla Appelsinista perusta. Jotenkin omituisia kommentteja välillä kirjoitellut lehdessä. 

Egyptistähän on kirjoittanut viihteellisemmin Wilbur Smith, jos sitä kokeilisit.

Vierailija
51/51 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden alla. Aivan ehdoton. Ja sitten Irene Nemirovskyn Ranskalainen sarja, huikea lukukokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi