Sinuhe on paras kirja jonka olen lukenut. Mikä olis yhtä hyvä?
Voitko suositella minulle jotain huikean hyvää kirjaa?
Kommentit (51)
Mielestäni Sinuhe ei ole lainkaan Waltarin parhaimmistoa. Tutustu hänen muuhun tuotantoonsa, ja parhaimmillaan hän on niissä kirjoissa jotka tapahtuvat Suomessa.
Luolakarhun klaani, Jean M. Untinen-Auel.
Kirjailija on nainen, jos tässä nyt jotakuta hiertää että ehdotetaan vain mieskirjailijoita...
Sinuhesta karsisin kovalla kädellä etenkin niitä tyhjänpäiväisiltä tuntuvia mutta kuitenkin pitkästi kerrottuja taistelukuvauksia. Minulle lukijana oli ihan samantekevää vaikka niitä eri osapuolten sotilaita meni läjittäin... Kun eivät ne sanoneet minulle mitään.
Robert Penn Warren: Jokin tässä elämässä
ValoPallo kirjoitti:
Jos Sinuhesta pidit, niin miten olis Ken Folletin Taivaan pilarit. Historiallinen, mutta eri aikakausi.
Taivaan pilarit: https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000002453795.html
Mulle tuli mieleen Tuulen viemää, ei nyt ole verrattavissa sinänsä, mutta iyse pidän molemmista.
Dostojevski: Rikos ja Rangaistus,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, pelkkiä mieskirjailijoita suositellaan
Colleen McCullough ei ole mies.
Poikkeus vahvistaa säännön :D :D
Tuollainen samanlainen matala pohjavire ja toteava lakonisuus löytyy myös uusimmasta Finlandia-voittajasta eli Anni Kytömäen Margeritasta.
Monta kertaa suu loksahti auki oivaltavasta sanankäytöstä.
PC-käyttäjän käsikirja, Petteri Järvinen. Huikea best seller vuosien takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, pelkkiä mieskirjailijoita suositellaan
Yksittäistapaus!
Jaahas no tässä meidän eteisessä on nyt menossa kirjoja kierrätyskeskukseen ja päällimmäisenä näkyy olevan kaksi Sinhue egyptiläinen kirjaa. En niin paljon pitänyt että säästäisin.
Lukekaa tämä.
Lapsuus lahkon vankina.
Elämänkerta erikoisesta lapsestaja lahkolaisista.
Järkyttävää touhua.
Kirjoittaja applesin ulla.
Minua ärsyttää kirjoissa sellaiset miehet, jotka menee ihan sekaisin naisesta. Sinuhe oli muuten hyvä, mutta vieläkin ärsyttää, että hänen ottovanhempansa menettivät hautapaikkansa Sinuhen itsekkään lemmenkaipuun takia.
Jos pidit Sinuhesta, niin uskoisin sinun pitävän Waltarin kirjoista ainakin Mikael Hakimista ja Johannes Angelosta.
Johannes Angelo on suosikkejani Waltarilta. Tiivis!
Ja sitten ihan eri genressä olis William Goldmanin Maratoonari. Tai Jan Guilloun Suuri vuosisata sarja: Sillanrakentajat, Keikari ja Punaisen ja mustan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Sinuhesta karsisin kovalla kädellä etenkin niitä tyhjänpäiväisiltä tuntuvia mutta kuitenkin pitkästi kerrottuja taistelukuvauksia. Minulle lukijana oli ihan samantekevää vaikka niitä eri osapuolten sotilaita meni läjittäin... Kun eivät ne sanoneet minulle mitään.
Tää tuli itelleki mieleen. Pitkiä jaarittelevia kohtauksia jota ei vieneet tarinaa mitenkään eteenpäin.
Mut sit mietin miten nykykirjallisuus on niin monta kertaa kustannustoimittajien karsimaa että saatais tekstistä mahdollisimman viihdyttävää ja helposti pureskeltavaa. Ni ehkä tuona aikana ajat on ollu eri.