Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini paljasti lukeneensa päiväkirjaani kun olin teini, nyt ei ymmärrä miksi olen suuttunut

Vierailija
27.03.2021 |

Kävi ilmi ihan sattumalta, mainitsin puhelimessa yhden asian mistä en ole ennen kertonut, ja siihen äiti kommentoi niin, että selvästi tiesi mistä oli kyse. Myönsisitten, että oli lukenut päiväkirjojani jostain 13-14-vuotiaasta 19-vuotiaaksi. Olen vihainen ja hävettää, että äiti on koko ajan tiennyt aivan kaiken. Eikä äiti ymmärrä, miksi olen enää vihainen, kun siitä on jo niin kauan. Väittää, että ylireagoin kun sanoin etten voi enää luottaa häneen missään asiassa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni en ylireagoi ollenkaan. Luottamus on täysin nollassa. Estin äidin jo kaikkialla, koska en vaan halua olla häneen missään yhteydessä.

ap

Vierailija
2/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan nyt 20-vuotias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30+

ap

Vierailija
4/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta kontrollointia ja yksityisyyden loukkaamista lukea toisen päiväkirjaa. Ja vieläpä vuosien ajan!

Vierailija
5/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin päiväkirjaa silloin tällöin kun olin lapsi ja äitini kerran möläytti että oli lukenut sitä. En sitten kirjoittanut siihen enää yhtään mitään.

Vierailija
6/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä äiti. Ymmärrän ap:n suuttumuksen. En tiedä voisinko tuollaista antaa anteeksi itsekään.

Vierailija
7/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta kontrollointia ja yksityisyyden loukkaamista lukea toisen päiväkirjaa. Ja vieläpä vuosien ajan!

Niinpä. Ja perusteluna vielä se, että vanhemmalla on oikeus olla selvillä lapsen elämästä. Äiti tietää sitten aika paljon silloisten kavereidenikin yksityisasioista minun asioideni lisäksi.

ap

Vierailija
8/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kahta päiväkirjaa. Toiseen kirjoittelin kaikkea kaunista, rentoa ja hauskaa. Toiseen kätkin vakavan masennukseni tuomat pimeät mietteet sekä teini angstit.

Jälkimmäisestä kirjasta äitini ei tiennyt mitään.

Vierailija
9/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti on lukenut. Ei edes yrittänyt peitellä. Oli jopa alleviivannut lauseen jossa kirjotin jotain negatiivista hänestä! Hyvä ettei paperi menny rikki oli niin kovaa painettu! 😅

Nykyään ymmärrän että on narsisti, niin paljon samoja piirteitä.

En nyt siis väitä että kaikki äidit on narsisteja pelkästään sen takia että lukevat lapsensa päiväkirjaa. Vaikka mainitaankin yhtenä tyypillsenä piirteenä.

Vierailija
10/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan koko ajan palailee mieleen, mistä asioista luultavasti olen kirjoittanut. En voi (onneksi) tarkistaa, koska hävitin päiväkirjat muutama vuosi sitten juuri siksi, ettei kukaan voi lukea niitä sitten kun olen kuollut.

ap

Vierailija
11/55 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki samaa. Ja kurkki myös huoneeni ikkunoista sisään, kun olin siellä poikaystäväni kanssa 17- vuotiaana. Sain aivan sätkyn. Ja teki vastaavaa myöhemminkin. Kun olimme ostaneet mieheni kanssa yhteisen asunnon, tuli sinnekin ekalla kerralla ilmoittamatta mitään tulostaan ja yhtäkkiä vain ilmestyi takapihallemme kurkkimaan asunnosta sisään. Oli toki nähnyt auton olevan pihassa eli tiesi meidän olevan kotona. Ikäänkuin olisi taas halunnut, että jään kiinni jostain. Aikuisena ja naimisissa. Itselleni ei tulisi mieleenkään mikään vastaava käytös, kun nyt olen kolmen teinin äiti.

Vierailija
12/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän äidit näe tuollaisessa toiminnassa mitään vikaa, varsinkin kun itse on se joka niin on tehnyt. Jos olisi toisinpäin niin suuttuminen, loukkaantuminen olisi oikeutettua. Näin päin se ei ole.

Pitää ymmärtää kun äitihän vain huolehtii, neuvoo, kommentoi lapsensa elämää ihan miten tahtoo, koska hän on äiti. Ei saa olla niin herkkä ettei kestä. Toisinpäin taas suututaan, loukkaannutaan ja aikuisen lapsen antamat neuvot ohitetaan täysin eikä mikään puhe mene perille.

Näin se vaan menee, valitettavasti.

Vierailija
13/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit selvästi, kun lapsi on alaikäinen niin vanhemmilla on vastuu hänestä, jos hän haluaa tarkistaa päiväkirjan tai kännykän viestit niin hän voi sen tehdä. Ymmärrät kun saat omia lapsia miten paljon huolta heistä voi joskus kannattaa. Tietysti parasta olisi saada luottamus siihen että lapsi kertoo asiansa itse, aina niin ei vaan ole..

Vierailija
14/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kommentoin ilmeistä olettamustasi. Olen yli 60, äitini yli 80, ja jos tuo osuisi omalle kohdalleni, en antaisi ikinä anteeksi. En, vaikka se olisi viimeinen kerta, kun äitini näkisin.

Vierailija
15/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylireagoit selvästi, kun lapsi on alaikäinen niin vanhemmilla on vastuu hänestä, jos hän haluaa tarkistaa päiväkirjan tai kännykän viestit niin hän voi sen tehdä. Ymmärrät kun saat omia lapsia miten paljon huolta heistä voi joskus kannattaa. Tietysti parasta olisi saada luottamus siihen että lapsi kertoo asiansa itse, aina niin ei vaan ole..

Saat mut raivon partaalle! Jokaisella on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
16/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
17/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänmä, mutta itse kyllä aistin aika herkästi jos ihminen on sellainen, että tekee tuota. Siis lukee toisen päiväkirjoja ym. Kyllä sen omasta äidistä tiesi.

Vierailija
18/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan samantyyppisen vanhemman takia en ikinä pitänyt päiväkirjaa enkä muuta arkaluontoista asiaa kotona. 

Vierailija
19/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsillakin on oikeus salaisuuksiin. Minulla on lapsia, eikä koskaan ole tullut edes houkutusta lukea heidän päiväkirjojaan! Osaan vetää rajan normaalin huolenpidon ja sairaalloisen uteliaisuuden väliin. 

Vierailija
20/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta ja myös rikollista.. Mulla on ollu tuttuja jotka on mainostanu kuinka he osaa hakkeroitua kavereidensa koneille lällällää. Se on muuten rikos. Välillä oon tahalteen provosoinut tällasia kyyliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan