Täti nukkui viime yönä pois
Kommentit (9)
Olen pahoillani. Voimia, ap. Hienoa, että sinulla on hyvät muistot ❤️
Hän oli miltei 90v.
Olin kesät mummulassa ja tätin muistan iloisena ja luovanvärikkäänä. Teki täytekakkuja ja huolehti kylän lapset kun pyydettiin.
Keräsi marjat ja möi niitä.
Kun se oli pieni, joku sukulaispari ameriikasta tahtoi ostaa sen kun oli niin nukke. Mummu vaan ei myynyt.
Oli se joskus vähän kipakka ja konjakkikin maistui. Ei ongelmaksi asti kuitenkaan.
Jouluisin se laittoi hobbarilta tilatun pukinasun päälleen ja jakoi kylän lasten lahjat. Taloissa se otti joulun kunniaksi mitä annettiin ja konttas kikatellen ojanpohjaa kotiin.
Kertoi joskus sellaisia juttuja että oma naamanväri muistutti ylikypsää mansikkaa.
Kun näki mut raskautuneena, ei ensin tuntenut ja sitten päivitteli miten olen lihonut.
Kun näki meidän koiran, sanoi että ompa pitkät silmäkarvat no haenpa sakset... 😆
Koira tykkäsi nukkua tätin pihalla, suvituuli turkissa.
Oli puhelias, vartin puhelu muuttui kolmen tunnin maratoniksi.
On kuin joku aikakausi olisi päättynyt.
Hassua, kun soitin enolle, hän lopetteli puhelua sanomalla että pesukone kuuluu olevan kohta valmis, ja tokaisin että sama juttu minulla.
Päivä kerrallaan.
Siis tarkoitat, että hän heitti lusikan nurkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitat, että hän heitti lusikan nurkkaan?
Kerran heitti, tää 150cm lyhyt nainen, nähteni, ison miehen niskapersauksesta pihalle.
Ja koska täti oli rakentanut itse talonsa ja oviaukotkin itselle sopivaksi, niin kyllä miesparkaan sattui... Mitäs porsasteli.
Kerran kävi sillee että oli tehty haitarikauppaa ja ostaja alkoi valehdella jo maksaneensa. Täti suuttui ja kävi kiinni haitariin ja sitten tuli hanuritaistelu, jonka kumpikin voitti.
Haitari repes kahtia...
Lusikasta muistan kun pikkuserkku pienenä sekoitti karkkeja ja limsaa hernekeittoon ja sai lusikasta päähän kun leikki ruualla.
Tiukka täti.
Ennenvanhaan lapset kasvatettiin... No, itse en hyväksy väkivaltaa.
Kaikkee hyvää, ja kiitos osanotoista.
Osanotto suruusi.