Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikossa Dick, Anne ja Leo ovat sisäoppilaitoksessa ja melkein joka loma serkkunsa luona, milloin näkevät vanhempiaan?

Vierailija
27.03.2021 |

Siis mitä ihmettä, onko tuohon aikaan ollut Isossa-Brtianniassa yleistäkin, että sysätään lapset muiden huostaan ja itse reissataan? En lapsena kirjoja lukiessa älynnytkään, kuinka surullinen perhe on kyseessä. Nykyään puututtaisi rankalla kädellä tuollaiseen. Serkkukin selvä ongelmatapaus, ei ollut koulussakaan käynyt ennen serkkujensa tapaamista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT: Onko Fanny tai Dick vähän niin kuin Yrjö tai Pirjo suomenkielessä nykyään?

Dick on kikkeli. Fanny pylly.

Etupylly

Britanniassa näin, Amerikassa pylly. Huvitti kun aikanaan Nanny-sarjan tunnarissa laulettiin "she was out on her fanny". Vähän eri merkitys Briteissä.

Brittienglannistahan tässä olikin kysymys.

Vierailija
22/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista edelleen brittien yläluokassa, vaikka lapset eivät olisi edes sisäoppilaitoksessa niin nannyt ne kasvattaa, ei vanhemmilla ole aikaa eikä mielenkiintoa.

T: Briteissä asuva

Tämä on niin totta, mun on jo vuosia tehnyt mieli alkaa pitää aiheesta sellaista gossip girl henkistä paljastusblogia. Mutta joutuisin kyllä omien sosiaalisten ympyröitteni hyljeksimäksi jos jäisin kiinni.

T: toinen Briteissä asuva yläluokkaisen tuttavapiirin omaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista edelleen brittien yläluokassa, vaikka lapset eivät olisi edes sisäoppilaitoksessa niin nannyt ne kasvattaa, ei vanhemmilla ole aikaa eikä mielenkiintoa.

T: Briteissä asuva

Tämä on niin totta, mun on jo vuosia tehnyt mieli alkaa pitää aiheesta sellaista gossip girl henkistä paljastusblogia. Mutta joutuisin kyllä omien sosiaalisten ympyröitteni hyljeksimäksi jos jäisin kiinni.

T: toinen Briteissä asuva yläluokkaisen tuttavapiirin omaava.

Aloita! Tätä olisi kiinnostava lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän