Masentuneet! Onko instagram tai Facebook tehnyt hyvää vai huonoa?
Haluisin kokemuksia, onko instagram esimerkiksi ollut huono vai hyvä juttu enemmän teille? Miksi?
Kommentit (16)
Huonoa. Siksi lähdinkin niistä pois jo vuosia sitten.
Ei masentuneet ja heikkoitsetuntoiset saa kuin hetkellistä apua noissa itsensä esittelemisestä. Vähänkuin narkkari joka tuntee olonsa hetken hyväksi kun saa piikittää, mutta perusongelmaa eivät poista, oikeastaan pahentavat vain.
Huonoa. Lopetin fb jo vuosia sitten, tili kyllä olemassa mutten käytä. Pitäisi varmaan poistaa se kokonaan tai piilottaa.
Ig käytän, mutta nykyisin sekin on sellainen räyhäpaikka tai feikkielämää.
Voimavarat vähissä muutenkin niin pidän taukoja ig. Milloin menee viikko, milloin 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Ei masentuneet ja heikkoitsetuntoiset saa kuin hetkellistä apua noissa itsensä esittelemisestä. Vähänkuin narkkari joka tuntee olonsa hetken hyväksi kun saa piikittää, mutta perusongelmaa eivät poista, oikeastaan pahentavat vain.
Niin, minulla on erittäin heikko itsetunto ja siksi olen miettinyt että some saattaa pahentaa tilannetta. Toisaalta olen myös hyvin yksinäinen, joten olen ajatellut jos some hiukan lievittäisi tätä tunnetta.
Instagramia en käytä, mutta tykkään selata Facebookia erilaisten harrasteryhmien takia ja kirjoitella niihin. Eihän tuo "oikeaa" kanssakäymistä ole, mutta voittaa silti totaaliyksinäisyyden.
Sekä että. Olen saanut ja jakanut vertaistukea, toisaalta toisten parempi elämä välillä ahdistaa. Enemmän hyvää kuin huonoa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sekä että. Olen saanut ja jakanut vertaistukea, toisaalta toisten parempi elämä välillä ahdistaa. Enemmän hyvää kuin huonoa kuitenkin.
Miten sieltä voi saada vertaistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Kaikenlaisia vertaistukiryhmiä on olemassa siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Kaikenlaisia vertaistukiryhmiä on olemassa siellä
Uskaltaako jossain isoissa ryhmissä kirjoittaa avoimesti?
Molemmat pitäisi kieltää lailla. kuten myös TIKTOK ja twitter.
Miten ne liittyy masennukseen? En enää ole masentunut, mutta en ymmärrä mikä vaikutus niillä olisi ollut.
En ole siis tällä hetkellä kummassakaan. Ap