Lapsen kaveria pilkataan, kun hän kerää kiiltokuvia, harrastaa kirjeenvaihtoa ja leikkii paperinukeilla, miten auttaa?
Lapsi kertoi että hänen kaverinsa (täyttää pian 8 vuotta) tykkää kerätä kiiltokuvia ja leikkiä paperunukeilla. Tämä kaveri on usein itkenyt kun häntä kiusataan ja nimitellään vauvaksi. Ei tykkää esim. pelata puhelimella tai katsoa youtubea. Tätä kaveria syrjitään eikä oteta porukkaan. Onneksi ei sentään fyysisesti kiusata. Voinko tehdä jotakin? Tytöt leikkivät meillä usein ja tämä kiusattu on usein itkeneen oloinen ja vaisu.
Kommentit (23)
Mä tekisin vaikka lasten kanssa yhdessä jonkun you tube videon, tee asiasta trendi ja kohta kiusaajat haluaa mukaan leikkiin.
Kannattaa heti opettaa että sellaiseen porukkaan joka kiusaa ei mennä, vaikka haluaisi, sillä silloin se kiusaaminen vaan jatkuu. Opeta lasta pitämään puolensa : sinulla saa olla mielipiteesi, itse pidän siitä mitä teen, eikä se ole sinulta pois joten olisi kivaa kun et edes puhuisi minulle, jos sinulla ei ole mitään asiaa, olet tehnyt jo kantasi selväksi.
Me tehtiin tätä vielä 13 vuotiaina...