Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuko muista typerältä käyttää maskia alueilla, missä ei koronaa ole?

Vierailija
27.03.2021 |

Eilen kävin kaupassa ja paljon maskittomia liikkeellä ja varmaan juuri otsikossa olevan syyn takia.

Että ei mene ihan överiksi niin maskisuosituksen voisi lopettaa tämmöisillä alueilla. Kaupan henkilökunta kai tässä olisi avainasemassa lopettamaan sen maskin käytön.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen yhtä vaikeaa kuin sukkien jalkaan vetäminen. Mikä järki joka päivä täällä kysellä? Aiotko laittaa tänään sukat jalkaan?

Helpompaa se on kuin sukkien laitto. En ymmärrä mikä siinä joillekin on vaikeaa.

Koska et ymmärrä ja olet lammas joka on merkitty sillä maskilla, tiedäthän se on semmoinen merkki joka näyttää, että sinä pelkäät.

Vierailija
22/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viimevuonna luvut laski vaik päällä ei ollu maski?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu typerältä, eikä näytä tuntuvan muistakaan, kun melkein kaikki täällä käyttää maskia. Täällä oli viime syksynä yhtäkkiä paljon tartuntoja, nyt ei ollenkaan, mutta selvästi suurin osa suhtautuu asiaan vakavasti.

Vierailija
24/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri ajattelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät, ettei tautia ole tai että joku kantaa, vaikka ei itse oirehdi?

Mistäs sinä tiedät, ettei tauti olekkin vain propagandaa, ja valjaat kansan pompotteluun ja sortoon?

Urpot, joiden äly ei riitä arvioimaan koronvatietoa, voi päätyä ajattelemaan noin.

🐑 Bää bää

Vierailija
25/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jakaa kansamme kahtia, niihin, jotka uskovat valtamediaa, ja niihin jotka ajattelevat itse

Vierailija
26/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen yhtä vaikeaa kuin sukkien jalkaan vetäminen. Mikä järki joka päivä täällä kysellä? Aiotko laittaa tänään sukat jalkaan?

Helpompaa se on kuin sukkien laitto. En ymmärrä mikä siinä joillekin on vaikeaa.

Vielä helpompaa on olla käyttämättä.

Vierailija
27/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät, ettei tautia ole tai että joku kantaa, vaikka ei itse oirehdi?

Mistäs sinä tiedät, ettei tauti olekkin vain propagandaa, ja valjaat kansan pompotteluun ja sortoon?

Urpot, joiden äly ei riitä arvioimaan koronvatietoa, voi päätyä ajattelemaan noin.

Oletko tietoinen, minne rakas hallituksemme on tyontänyt mijoonakaupalla verorahoja?

Vierailija
28/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyyttisesti ajattelevien suuri hetki olla suuri anarkisti ja toisinajattelija (omasta mielestään). Ihan naurettavaa kuvitella olevansa jotenkin rohkea ajattelija sillä, että vaarantaa toisten ihmisten terveyden. Elämäänsä turhautuneet asettaa elämästä kiinnostuneet ja innostuneet ihmiset vaaraan ja kehtaavat kuvitella sitä rohkeudeksi. Milloin itsekkäästä välinpitämättömyydestä on tullut rohkeutta??

Vierailija
29/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että maskin käyttö on vaikeaa, kertoo käyttäjänsä älyn puutteesta enemmän kuin maskista itsestään

Vierailija
30/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä oli yksi tartunta vuosi sitten joka ei lähtenyt leviämään mutta täällä ei silti näy maskittomia. Muutaman ulkopaikkakuntalaisen olen nähnyt ilman maskia kaupoilla, ilmeisesti kun lomalle tullaan niin ollaan lomalla myös suosituksista.

Vierailija
31/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analyyttisesti ajattelevien suuri hetki olla suuri anarkisti ja toisinajattelija (omasta mielestään). Ihan naurettavaa kuvitella olevansa jotenkin rohkea ajattelija sillä, että vaarantaa toisten ihmisten terveyden. Elämäänsä turhautuneet asettaa elämästä kiinnostuneet ja innostuneet ihmiset vaaraan ja kehtaavat kuvitella sitä rohkeudeksi. Milloin itsekkäästä välinpitämättömyydestä on tullut rohkeutta??

Jos fakta on se, että kunnan alueella ei koronaa ole ollut kuin satunnaistapauksia. 

Tässä meni jo se hetki kun maskeja oli hyvä käyttää. Nyt voisi laittaa maskit pois, ja ottaa käyttöön sitten taas kun on aihetta.

Ei pelkkä teoreettinen mahdollisuus saada tartunta ole riittävä  "sosiaaliseen maskipakkoon".  Ei tästä maskista sentään voi mitään vakioasustetta tehdä.

Vierailija
32/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivadu kanssasi keskusteluun. Höpise yksinään perskutarallaa

Vierailija
33/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että maskin käyttö on vaikeaa, kertoo käyttäjänsä älyn puutteesta enemmän kuin maskista itsestään

Se vasta älyn puutteesta kertookin, jos siitä maskista ei osaa luopua.

Vierailija
34/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein! Ympäri Suomea liikkuu henkilöitä,joilla korona,sairastumatta siihen itse! Kantavat tautia,tartuttavat muita! Tietämättä sitä itse.Aiheesta oli ilta päivä lehti joku aika sitten asian tuntija lääkärin lausumnana.Turhaa ei maskia käytä terveysasemien,kodinhoidon henkilökunnat,sairaalat ymm..Kaikki palvelualta käyttävät maskia,Ei vitsi myöskään  ole, TV näkyy -eduskunta salissa kaikilla maski naamassa!

Vierailija
35/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vasta älyn puutteesta kertookin, jos siitä maskista ei osaa luopua.

Luovutaan sitten, kun terveydenhuollon ammattilaiset näin ohjaa. Ihan pellehommaa jonkun "rohkean anarkistin" kuvitella tietävänsä paremmin kuin alan asiantuntijat. Mutta niinhän on tutkittu, että suositusten vastustaminen on yleisintä alimmissa koulutusluokissa eli kun ei ymmärrys riitä, vastustetaan.

Vierailija
36/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun paikkakunnalla, jossa tapauksia on alle 5. Ei yhtään tunnu hölmöltä käyttää maskia. Haluan, että tilanne pysyy jatkossakin hyvänä.

JUURI NÄIN! Hyvin oivallettu. Ideana on tautimäärien pysyminen vähäisinä. Näin saamme nauttia kunnon kesän. Itse kärvistelen vaikka 2 maskia nokalla , jos sillä saadaan kunnon kesä aikaiseksi. Viimevuonna ei tarvinnut kesällä koronaa pelätä. Oli ihana kotomatkustaa ja käydä kahviloissa ja näyttelyissä ym. Jospa päästäisiin nyt samaan. Ja vaikka itse olen hengitysongelmainenn, ei minulla edes FFP2- suojain vaikuta mitenkään hengitystä vaikeuttavasti sen aikana, kun kaupoissa ja asioilla käyn. Yleensä ne kestää alle vartin per pulju.

Vierailija
37/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käyttäminen missään tuntuu typerältä.

Maskit kuuluu sairaaloihin ja pölyisiin ym työpaikkoihin.

Vierailija
38/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät missä koronaa on tai ei ole? Luuletko sinä, että jos paikkakuntasi tartuntatilasto sanoo, että paikkakunnallasi on tänään 2 tartuntaa, niin teidän paikkakunnalla ei kukaan muu virusta kanna?

Jätevesitutkimusten mukaan virusta on kaikkialla Suomessa.

Vierailija
39/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen missään tuntuu typerältä.

Maskit kuuluu sairaaloihin ja pölyisiin ym työpaikkoihin.

Huokaus.

Vierailija
40/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen, minne rakas hallituksemme on tyontänyt mijoonakaupalla verorahoja?

Mihin edellinen hallitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän