Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy ex-lestadiolaiselta

Exvl
26.03.2021 |

Otsikossa on. Olen siis ex-vanhoillislestadiolainen. Kysykää mitä vain.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päässyt bilettämään ja nuss maan?

2/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko päässyt bilettämään ja nuss maan?

Olen naimisissa joten kyllä, bilettää en tykkää mutta olen käynyt ulkona muutaman kerran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä erosit?

4/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä erosit?

19 vuotiaana

Vierailija
5/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia traumoja sinuun jäi?

Vierailija
6/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitko pedofiliaa lestapiireissä?

7/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ja yhteisön jättämisen jälkeen koin vahvaa helvetinpelkoa, itkin usein iltaisin, lapsena käytöshäiriöitä kun riitelin perheen kanssa että kaikki syntini saarnattaisiin anteeksi (en uskaltanut kertoa jotain tiettyä mitätöntä "syntiä" joten keksin tekosyyn riitaan ja syntien anteeksiantamisen), edelleen usein pelkään joutuvani helvettiin vaikka en usko vl oppeihin

Vierailija
8/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli kanta rokotteisiin? Oikeasti?

9/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta jouduin rikoksen kohteeksi teini-iässä jonka salasin koska en uskaltanut kertoa asiasta sillä olin tekemässä syntiä jota häpesin liikaa. Tämä tuskin on yleistä, mutta isoin syy lähtemiseen

Vierailija
10/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesvastuutonta pelotella lapsia. Aikuisten on helppo olla niskanpäällä lapsiparoille.

11/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman perheeni kanta positiivinen enkä tavannut kuin yhden rokotevastaisen perheen koko lestadiolaiselämäni aikana. HPV rokote poikkeuksena, sitä ei suurin osa ottanut kun vanhempien mielestä ei tarve (iso osa näistä tytöistä kuitenkin jättänyt liikkeen). Otin itse kuitenkin myös tämän

Vierailija
12/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä! Tämä oli outoa, ei kait yhtään ainakaan kielteisempi kuin normi kansalaisilla.

Vierailija
13/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lestanaiset on niin kuumia?

Vierailija
14/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exvl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ja yhteisön jättämisen jälkeen koin vahvaa helvetinpelkoa, itkin usein iltaisin, lapsena käytöshäiriöitä kun riitelin perheen kanssa että kaikki syntini saarnattaisiin anteeksi (en uskaltanut kertoa jotain tiettyä mitätöntä "syntiä" joten keksin tekosyyn riitaan ja syntien anteeksiantamisen), edelleen usein pelkään joutuvani helvettiin vaikka en usko vl oppeihin

Tästä taas huomaa, että perheet on erilaisia ja ihmiset yksilöitä.

En samaistu ollenkaan, vaikka tiedän, että joillain on tuollaisia kokemuksia.

Itse en ole ikinä pelännyt helvettiä tai oikeastaan edes uskonut siihen sen jälkeen kun olin 5v.

T: myös ex-vl

Vierailija
15/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä mitätön synti oli, jota et uskaltanut kertoa? Katsoitko koskaan kaverilla salaa salaa televisiota? Rangaistiinko sellaisesta, jos jäit kiinni kotona?

16/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesvastuutonta pelotella lapsia. Aikuisten on helppo olla niskanpäällä lapsiparoille.

Samaa mieltä. Ja ihan tahattomastikin lapsia pelotellaan. En usko että kenelläkään oli tarkoitus minua pelotella, mutta siitä huolimatta sitä koin johtuen vl yhteisön opetuksista, rakenteesta yms

17/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lestanaiset on niin kuumia?

Alkoholiton elämä? Ainakin ennen ulkoiltiin eikä katsottu ohjelmia, luonnollisuus?

Vierailija
18/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofiliahan EI ole lestapiireissä sen yleisempää kuin muunkaan väestön keskuudessa.

Kohut tulivat siitä, kun jotkut olivat käyttäneet uskoa hyväksi tekojensa peittelyyn ja näitä asioita oltiin selvitelty yhteisön keskuudessa, eikä viety poliisille kuten olisi pitänyt.

Vierailija
19/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverille opetettiin hyvin pienestä, että joutuu "tuliseen mereen", jos esim. kuuntelee kiellettyä musiikkia. Peloteltiinko sinua näin? Vanhempansa olivat opettaneet kaverilleni myös, että minä (tuolloin 7v) olin syntinen ja helvettiin menossa kidutettavaksi.

Vierailija
20/55 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko katsoa lastenohjelmia tai lastenelokuvia? Siis esim pikkukakkosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme