Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia vastasyntyneen kanssa

Vierailija
26.03.2021 |

Kuinka paljon lapsen kanssa pitää olla läsnä? Vauva hieman yli viikon ikäinen. Mietin kun imettäessä hoidan koulujuttuja tietokoneella, joten en katsele lasta koko ajan. Päiväunet ottaa myös samassa tilassa, mutta ilman ihokontaktia. Pelkään, että tässä on tuleva kiintymyssuhdehäiriöinen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei niistä vielä noin pienenä juuri välitä. Muista kuitenkin hymyillä ja puhella lempeästi vauvallesi kun hän alkaa ottaa katsekontaktia.

Äidin lempeästä, hyväksyvästä katseesta alkaa vuorovaikutuksen opettelu.

Okei mua ei ole katsottu lempeästi koska masentuneet äidit ei niin katso..

Viestin neljä kirjoittaja tässä.

Olen pahoillani puolestasi.

Minä olin myös masentunut äiti, mutta lapsi oli ainoa asia mikä minut sai valveillaoloaikanaan hymyilemään. Muuten ei ollut mitään iloa elämässä vuosikausiin.

Vierailija
22/23 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hälytys laukeaa, vaihtoehtoiset syyt ovat: nälkä, jano, märkä vaippa, kuuma, vilu, kosketuksen puute, vaate kiristää, huono asento, hengitysongelma, äidin ääni ja kosketus puuttuu, korvasärky, röyhtäys tai pieru ei onnistu, koliikki, liian vähän virikkeitä, liikaa virikkeitä, omat kynnet raapivat naamaa, nänni ei mene suuhun, maito on pahaa, muuten vaan harmittaa.

Aivan ihanasti kirjoitettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hälytys laukeaa, vaihtoehtoiset syyt ovat: nälkä, jano, märkä vaippa, kuuma, vilu, kosketuksen puute, vaate kiristää, huono asento, hengitysongelma, äidin ääni ja kosketus puuttuu, korvasärky, röyhtäys tai pieru ei onnistu, koliikki, liian vähän virikkeitä, liikaa virikkeitä, omat kynnet raapivat naamaa, nänni ei mene suuhun, maito on pahaa, muuten vaan harmittaa.

Aivan ihanasti kirjoitettu!

... ja tyhjentävästi. Puuttuiko siitä mitään? 🤔

-4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme