Miksi kaverini tarjosi omaa exäänsä minulle?
Kun olin sinkku, kaverini ehdotti että tapailisin hänen exäänsä.
Mietin nyt, mitä tuon käytöksen takana oli?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko lisätietoja, ap? Miten tässä sitten kävi? OLIT sinkku, entä nyt?
En koskaan mennyt treffeille hänen exänsä kanssa ja välttelin tilanteita joihin hän olisi voinut tupsahtaa paikalle. Kaverini oli tuolloin aloittanut uuden parisuhteen. Oli pettänyt tuota mainittua exää toisen exänsä kanssa. Oli myös ollut sängyssä kämppiksensä kanssa, ja tätä ei saanut koskaan kertoa tuolle uudelle miehelle (ovat yhä yhdessä).
Olin silloin sinkku ja aloin tapailla yhtä miestä (jonka löysin ihan itse). Kaverini sanoi tuolloin orastaneesta suhteesta, että "ehkä hän on sellainen lyhytaikainen, muutaman kuukauden poikaystävä".
Nyt ollaan oltu lähes 3v yhdessä ja asutaan yhdessä . Kaveri yritti neuvoa minua tässä suhteessakin, mutta kaikki neuvot on olleet epäsopivia minun ja mieheni persoonille.
Olen ottanut kaverista etäisyyttä, koska tuntuu epämääräinen outo olo hänen seurassaan jutuistaan, yleensä on jotain draamaa meneillään kun itse tykkään olla rauhassa. Eikä parisuhteessakaan mielestäni tarvitse väkisin jauhaa ja "käsitellä ongelmia". Nyt etäisyyden päässä on tullut mieleen tämä ja muitakin omituisia asioita kaverisuhteesta, taitaa tosiaan olla ex-kaveri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan mennyt treffeille hänen exänsä kanssa ja välttelin tilanteita joihin hän olisi voinut tupsahtaa paikalle. Kaverini oli tuolloin aloittanut uuden parisuhteen. Oli pettänyt tuota mainittua exää toisen exänsä kanssa. Oli myös ollut sängyssä kämppiksensä kanssa, ja tätä ei saanut koskaan kertoa tuolle uudelle miehelle (ovat yhä yhdessä).
Olin silloin sinkku ja aloin tapailla yhtä miestä (jonka löysin ihan itse). Kaverini sanoi tuolloin orastaneesta suhteesta, että "ehkä hän on sellainen lyhytaikainen, muutaman kuukauden poikaystävä".
Nyt ollaan oltu lähes 3v yhdessä ja asutaan yhdessä . Kaveri yritti neuvoa minua tässä suhteessakin, mutta kaikki neuvot on olleet epäsopivia minun ja mieheni persoonille.
Olen ottanut kaverista etäisyyttä, koska tuntuu epämääräinen outo olo hänen seurassaan jutuistaan, yleensä on jotain draamaa meneillään kun itse tykkään olla rauhassa. Eikä parisuhteessakaan mielestäni tarvitse väkisin jauhaa ja "käsitellä ongelmia". Nyt etäisyyden päässä on tullut mieleen tämä ja muitakin omituisia asioita kaverisuhteesta, taitaa tosiaan olla ex-kaveri.
Ap
Auts. Klassinen esimerkki ihmisestä, joka yrittää kovasti "korjata" muiden asioita ja samanaikaisesti oma elämänsä on aivan sekaisin. Häntä alitajuisesti ärsyttänee se, että sinun rakkauselämäsi on kukoistavaa ja draamatonta ja haluaa vetää sinut samaan suohon kanssaan. Varmaan olisi tyytyväinen sitten, kun sinäkin sekoilisit exiesi ja kämppistesi kanssa...tai sitten ei, vaan keksisi jonkin uuden pätemisen ja vouhottamisen aiheen. Ex-kaveri on oikein hyvä titteli hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Aika selvä tapaus.
Onko hän siis j4nn4nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika selvä tapaus.
Onko hän siis j4nn4nainen?
Ja ap ja se ex ki1ttiksiä?
Tasoteoreetikot tässä ketjussa ovat varmaan oikeassa: kaverini on hoikka ja minä olen pyöreämpi. Hän on tottunut olemaan se parhaan näköinen. Tosin hän on keskeyttänyt kaikki opintonsa ja minulla on monta tutkintoa, mutta näitähän ei deittailussa lasketa. Eli myönnän olevani kiltimpi kun hän on jännempi, hänellä oli paljon irtosuhteita ja käytti nuorena huumeita ym., kun minua tuollainen maailma ei kiinnosta. En kuitenkaan ole mikään tylsimys, olen luova.
Tuo läheisriippuvuus ja muiden korjaaminen on mielenkiintoinen näkökulma, lähennyimme kun olin eron jälkeen hukassa ja itsetunto oli lytyssä. Kaverini ei tuota varsinaisesti ymmärtänyt kun ei ollut koskaan ollut pitkässä, vakavassa suhteessa. Hän siis oli oppaani minulle vieraampaan treffailukulttuuriin. Joku sanoikin, että ehkä ystävyys ei kestä nyt kun olen onnellisessa suhteessa (ja vielä onnellisemmassa ilman hänen self helpistä otettuja parisuhdeneuvoja). Tuntuu, että hän ei saa nyt "auttaa" ja olla se ylempänä olevampi ja kokeneempi. Hänen parisuhteensa on riitaisa.
ap
Tiedät siis hyvinkin syyt ja olet jo ottanut etäisyyttä. Et tarvitse mammojen neuvoja enää.
Ihan hyvä nyrkkisääntö on että ihmisistä jotka eivät halua minulle mitään hyvää on päästävä nopeasti eroon. Pätee aina ja joka paikassa.
Kysypä häneltä itseltään. Siis jos olette vielä puheväleissä.
Vierailija kirjoitti:
Villi arvaus: vastaus olisi "No muttakun te sopisitte niin hyvin yhteen!". Niin se on aina näillä amortyypeillä, erityisesti silloin, kun naitettavilla ei oikeasti ole mitään yhteistä. Paitsi tietenkin se, että molemmat ovat sinkkuja.
Ei oikea ystävä tekisi noin. Kuulostaa, että halusi vetää sinutkin draamoihin mukaan jotta saisi mässäillä ongelmilla, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa, et ap lisäksi toinen kertoi kokeneensa saman, mutta sen sijaan että kysyisivät kavereiltaan suoraan kysyvät Vauvapakstalla! Miksi!
Nämä on aina niin hassuja ja melkein säälittäviä, tällaiset aloitukset;
"Miksi se teki sitä?", "Miksi se sanoi mulle noin?"
Miksi et kysy siltä henkilöltä, joka jotakin teki, sen sijaan että me täällä palstalla alkaisimme arvuuttelemaan elämäsi kiemuroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa, et ap lisäksi toinen kertoi kokeneensa saman, mutta sen sijaan että kysyisivät kavereiltaan suoraan kysyvät Vauvapakstalla! Miksi!
Koska kaveri kertoisi jonkin kaunistellun, tekopyhän syyn vaikka sen takana olisi muita motiiveja. Koska hän ei itse tiedostaisi syytä käytökselleen.
Lihaisa pastori Tollari kirjoitti:
Miksi et kysy siltä henkilöltä, joka jotakin teki, sen sijaan että me täällä palstalla alkaisimme arvuuttelemaan elämäsi kiemuroita?
Jos ei ole puheväleissä enää?
Vierailija kirjoitti:
Lihaisa pastori Tollari kirjoitti:
Jos ei ole puheväleissä enää?
Niin minä päättelin, mutta kaikilla ei ole luetun ymmärtämiseen vaadittavaa tahtotilaa.