Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkoputkentulehdusasiaa

Vierailija
26.03.2021 |

Antibiootti on, limainen yskä jatkuu. Hirveä hikoilutus, välillä pistelee keuhkoja.
Pelottaa jos onki covid. Testi nega.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää Mykoplasma- ja keuhkoklamydia-testit, ne ainakin aiheuttavat limaista yskää. (Ja myös poskiontelotulehdus) Voi olla että on määrätty väärä antibiootti, jos kyseessä on esim.mykoplasma. Itse sairastin helmikuussa koronan, ja sain jälkitautina poskiontelo-ja keuhkoputkentulehduksen. Mulla oli juuri tuollainen jatkuva limainen yskä, johon ei astmalääkkeetkään auttaneet. Söin kolme viikkoa antibiootteja, ennen kuin yskä helpotti. Olen astmaatikko, ja saan melkein aina keuhkoputkentulehdukseen antibiootit.

Vierailija
22/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tauti kestäny viikon, siks menin lääkäriin koska yskä alkoi olla niin kova et taju lähtee ja sattui rrintaan, ääni lähti jne

Niin epäili et bakt tulehdus on siksi sain antibiiotin

Ap

Korona se on vaan imeytynyt keuhkoputkeen/keuhkoihin. Silloin se ei näy testeissä. Valitettvasti lääkärit luottaa 100% noihin testeihin. Pyydä pari uusinta koronatestiä alkuhätään

Lääkärit eivät luota 100% kotonatestiin, kaikki tietävät että testi ei ole kovin herkkä ja vääriä negatiivisia tuloksia on. Siksi sinun kannatta hakeutua uusintatestiin. Korona ei kuitenkaan "imeydy" yhtään minnekään pois testin ulottumattomiin, näkyyhän se nenästä otetussa testissä, vaikka potilaalla olisi pelkkiä vatsaoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liman väri kertoo aika paljon. Jos vihreää = bakteeri, jos kirkasta = virus. Toki voi olla myös sekä että.

Ota ap puhalluspullo käyttöön. Hyvä keino saada limat pois keuhkoputkista. Litran pulloon noin 10-15cm vettä pohjalle ja pulloon noin 50-60cm kapeahko letkun pätkä. Puhallat pulloon kuplia pitkiää hönkäyksillä 5-10 kertaa ja sit rykäset kunnolla et lima lähtee liikkeelle.

Sarvikuonoa suosittelen myös. Ei valu lima kurkkuun.

Otattaisin kyllä myös uuden koronatestin.

Paranemisia!

Vierailija
24/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

antibiottihan pitäisi määrät bakteeriviljelyn jälkeen ei ennen sitä

miten teillä?  viljeltiikö vai ihan vaan arvattiin

Ei mulla ainakaan mitään viljelty. Yksityisellä kävin. Antibiootit siis mielestäni tehosi hyvin, mutta voi olla että olisin parantunut ilman niitäkin yhtä nopeasti ja söin turhaan nuo tabut. 

Vierailija
25/25 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt bakteerikeuhkoputkentulehduksen erottaa normaalista flunssasta. Mulla on ollut sellainen usein ja se menee ohi vain antibiootilla.

Jos ap sulla antibiootti ei auta, niin ota yhteys lääkäriin uudestaan. Voi se olla koronakin. Lisäksi voit vaikka saada astmalääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän