Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokamenot puoliksi. Onko reilua

Vierailija
26.03.2021 |

Kun mies syö 2/3 ostoksista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe.

Meillä aina kaikki rahat olleet yhteisiä, niin ei ole näitä ongelmia. Kumpikaan ei ole pihi eikä suurkuluttaja, joten tämä sopii meille. Jos kulutustottumuksissa olisi suuri ero, niin sitten pitäisi varmaan miettiä muita ratkaisuja.

Jos täysin yhteiset rahat ei ole vaihtoehto, niin sitten ruokakulut kustannetaan yhteistililtä, jonne molemmat laittavat tulojen mukaan oman osuuden. Ja on ok, että mies syö 2/3 ruuista.i.

Vierailija
2/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat 1/3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mutta annan olla.

Vierailija
4/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kulutuksen suhteessa. Hän siirtää enemmän ruoka tilille, koska syö myös enemmän. Jos käydään lomalla esim. ravintolassa, jossa annoskoko ja hinta on samaa luokka niin sama määrä siirretään takaisin niin ompa sitten taas eteenpäin arkeen takaisin siirtyessä. Kerralla ruuan maksaminen on kuitenkin aina kätevämpää.

Tämä ei ole meillä koskaan ollut ongelma, suhdetta on välillä tarkistettu, mutta sovussa pohdittu.

Vierailija
5/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun maksamaan puolet miehen koiran ruuista. 

Vierailija
6/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Määrällisesti 2/3 ruoista vai 2/3 ruokien hankinta-arvosta. Ja eihän ostoksiin sisällytetä kosmetiikka- ja hygieniatarvikkeita.

Vierailija
7/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Aiemmin olin sitä mieltä että puoliksi vaan, ei se niin tarkkaa ole, mutta nykyisin olen eri mieltä. Tienaan nettona 1800e ja mies tienaa 7000e /kk ja mies syö kuin hevonen itseeni verrattuna. Varmaan syön 1/4 siitä mitä hän. Olin lähellä mennä vararikkoon kun makselin puolet ruuista, enää en tee niin.

Vierailija
8/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tarkkaan olet tämän mitannut?

onko ruokakauppalaskuissa useinkin miehelle siteitä, mascaraa, sukkahousuja, chiansiemeniä ja luomuavocadoa? 

Vierailija
9/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatteko puoliksi kengätkin?

Vierailija
10/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua. Aiemmin olin sitä mieltä että puoliksi vaan, ei se niin tarkkaa ole, mutta nykyisin olen eri mieltä. Tienaan nettona 1800e ja mies tienaa 7000e /kk ja mies syö kuin hevonen itseeni verrattuna. Varmaan syön 1/4 siitä mitä hän. Olin lähellä mennä vararikkoon kun makselin puolet ruuista, enää en tee niin.

ja taaskaan ei kelvannut oman tulotason mies 

Vierailija
11/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä menee painon mukaan. Minulle 47 euroa, jos miehelle 100. Minä painan siis 47 kg ja mies 100. Punnitaan kerran viikossa kaupassa käynnin jälkeen:)

Vierailija
12/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja taaskaan ei kelvannut oman tulotason mies 

No en tiennyt hänen tuloistaan kun alettiin oleen. En viitsinyt kuitenkaan jättääkään kun tulonsa selvisi. Usko tai älä, tämä tuloero oikeasti ärsyttää. :D

Vierailija
13/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet saman palkan ammatin.

Vierailija
14/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö 3/4. Maksetaan puoliksi, tai jotain sinne päin, ei pidetä kirjaa.

Itse näen, että jos tällaista asiaa tulisi edes pohdittua, niin sitten yhteinen talous ei olisi vaihtoehto, vaan asuttaisiin erillään ja molemmat ostaisi omat sapuskansa omaan kotiinsa.

Itse voit toki sopia miehesi kanssa juuri sellaisesta järjestelystä, joka teille molemmille sopii.

Vierailija
15/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja mulla ruokamenot noin 35€/vko. Syön edullisesti, ravitsevasti, kotiruokaa. Jos mies kelpuuttaisi kokkaukseni ja hänet saisi ruokittua tällä samalla määräällä eli yht 70€ niin puoliksi vaan. Mutta jos mies on tottunut kalliisiin sisäfileisiin ja muuhun kalliiseen ruokaan joka ei ole minulle välttämättömyys niin sitten pitäisi kyllä miettiä uudelleen.

Vierailija
16/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen elämä, yhteinen talous, yhteiset rahat. Ei avioliitossa asuminen ole sama kuin kimppakämpässä asuminen.

Vierailija
17/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ruokakauppalaskuissa useinkin miehelle siteitä, mascaraa, sukkahousuja, chiansiemeniä ja luomuavocadoa? 

Miehelle on paistia, makkaraa, broileria, lohta. Kaiken maailman lihatuotteita jotka maksavat järkyttävästi. Partavettä ja vaahtoa ja ties mitä partateriä. Ja tosiaan se että mies mättää kolminkertaisia annoksia.

Vierailija
18/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Avatkaa yhteinen taloustili, jonne laitatte kumpikin sovitun summan kuukaudessa kaikkiin yhteisiin menoihin ja laskuihin. Tililtä maksatte ruoat niin ei sureta vaikka toinen syö enemmän. Eli jos teillä on ruokalut 500e/kk niin sinä maksat 150e ja poikkis 350e tai miten sitten sovittekin. Muut laskut sopimassanne suhteessa tulojen mukaan. 

Omana mielipiteenäni sanon, että jos suhde on sillä tasolla että lasketaan leipäviipaleita niin eipä ole hääppönen suhde. Tietenkään ei pidä antaa käyttää itseään hyväksi mutta ehkä kantsii miettiä miksi ootte yhdessä.

Vierailija
19/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on paistia, makkaraa, broileria, lohta. Kaiken maailman lihatuotteita jotka maksavat järkyttävästi. Partavettä ja vaahtoa ja ties mitä partateriä. Ja tosiaan se että mies mättää kolminkertaisia annoksia.

ja kuka sen miehen on sinulle valinnut?

meneekö muutkin kulut tasan? 

Vierailija
20/21 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua. Avatkaa yhteinen taloustili, jonne laitatte kumpikin sovitun summan kuukaudessa kaikkiin yhteisiin menoihin ja laskuihin. Tililtä maksatte ruoat niin ei sureta vaikka toinen syö enemmän. Eli jos teillä on ruokalut 500e/kk niin sinä maksat 150e ja poikkis 350e tai miten sitten sovittekin. Muut laskut sopimassanne suhteessa tulojen mukaan. 

Omana mielipiteenäni sanon, että jos suhde on sillä tasolla että lasketaan leipäviipaleita niin eipä ole hääppönen suhde. Tietenkään ei pidä antaa käyttää itseään hyväksi mutta ehkä kantsii miettiä miksi ootte yhdessä.

mistä sinä tiedät maksaako aloittaja mistään mitään muutenkaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän