Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Ruokamenot puoliksi. Onko reilua

Vierailija
26.03.2021 |

Kun mies syö 2/3 ostoksista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe.

MeillÀ aina kaikki rahat olleet yhteisiÀ, niin ei ole nÀitÀ ongelmia. Kumpikaan ei ole pihi eikÀ suurkuluttaja, joten tÀmÀ sopii meille. Jos kulutustottumuksissa olisi suuri ero, niin sitten pitÀisi varmaan miettiÀ muita ratkaisuja.

Jos tÀysin yhteiset rahat ei ole vaihtoehto, niin sitten ruokakulut kustannetaan yhteistililtÀ, jonne molemmat laittavat tulojen mukaan oman osuuden. Ja on ok, ettÀ mies syö 2/3 ruuista.i.

Vierailija
2/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Maksat 1/3.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sama juttu, mutta annan olla.

Vierailija
4/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillÀ menee kulutuksen suhteessa. HÀn siirtÀÀ enemmÀn ruoka tilille, koska syö myös enemmÀn. Jos kÀydÀÀn lomalla esim. ravintolassa, jossa annoskoko ja hinta on samaa luokka niin sama mÀÀrÀ siirretÀÀn takaisin niin ompa sitten taas eteenpÀin arkeen takaisin siirtyessÀ. Kerralla ruuan maksaminen on kuitenkin aina kÀtevÀmpÀÀ.

TÀmÀ ei ole meillÀ koskaan ollut ongelma, suhdetta on vÀlillÀ tarkistettu, mutta sovussa pohdittu.

Vierailija
5/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joudun maksamaan puolet miehen koiran ruuista. 

Vierailija
6/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VÀhÀn riippuu. MÀÀrÀllisesti 2/3 ruoista vai 2/3 ruokien hankinta-arvosta. Ja eihÀn ostoksiin sisÀllytetÀ kosmetiikka- ja hygieniatarvikkeita.

Vierailija
7/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Aiemmin olin sitÀ mieltÀ ettÀ puoliksi vaan, ei se niin tarkkaa ole, mutta nykyisin olen eri mieltÀ. Tienaan nettona 1800e ja mies tienaa 7000e /kk ja mies syö kuin hevonen itseeni verrattuna. Varmaan syön 1/4 siitÀ mitÀ hÀn. Olin lÀhellÀ mennÀ vararikkoon kun makselin puolet ruuista, enÀÀ en tee niin.

Vierailija
8/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

miten tarkkaan olet tÀmÀn mitannut?

onko ruokakauppalaskuissa useinkin miehelle siteitĂ€, mascaraa, sukkahousuja, chiansiemeniĂ€ ja luomuavocadoa? 

Vierailija
9/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Maksatteko puoliksi kengÀtkin?

Vierailija
10/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua. Aiemmin olin sitÀ mieltÀ ettÀ puoliksi vaan, ei se niin tarkkaa ole, mutta nykyisin olen eri mieltÀ. Tienaan nettona 1800e ja mies tienaa 7000e /kk ja mies syö kuin hevonen itseeni verrattuna. Varmaan syön 1/4 siitÀ mitÀ hÀn. Olin lÀhellÀ mennÀ vararikkoon kun makselin puolet ruuista, enÀÀ en tee niin.

ja taaskaan ei kelvannut oman tulotason mies 

Vierailija
11/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole. MeillĂ€ menee painon mukaan. Minulle 47 euroa, jos miehelle 100. MinĂ€ painan siis 47 kg ja mies 100. Punnitaan kerran viikossa kaupassa kĂ€ynnin jĂ€lkeen:)

Vierailija
12/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja taaskaan ei kelvannut oman tulotason mies 

No en tiennyt hÀnen tuloistaan kun alettiin oleen. En viitsinyt kuitenkaan jÀttÀÀkÀÀn kun tulonsa selvisi. Usko tai ÀlÀ, tÀmÀ tuloero oikeasti ÀrsyttÀÀ. :D

Vierailija
13/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Opiskelet saman palkan ammatin.

Vierailija
14/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillÀ mies syö 3/4. Maksetaan puoliksi, tai jotain sinne pÀin, ei pidetÀ kirjaa.

Itse nÀen, ettÀ jos tÀllaista asiaa tulisi edes pohdittua, niin sitten yhteinen talous ei olisi vaihtoehto, vaan asuttaisiin erillÀÀn ja molemmat ostaisi omat sapuskansa omaan kotiinsa.

Itse voit toki sopia miehesi kanssa juuri sellaisesta jÀrjestelystÀ, joka teille molemmille sopii.

Vierailija
15/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja mulla ruokamenot noin 35€/vko. Syön edullisesti, ravitsevasti, kotiruokaa. Jos mies kelpuuttaisi kokkaukseni ja hĂ€net saisi ruokittua tĂ€llĂ€ samalla mÀÀrÀÀllĂ€ eli yht 70€ niin puoliksi vaan. Mutta jos mies on tottunut kalliisiin sisĂ€fileisiin ja muuhun kalliiseen ruokaan joka ei ole minulle vĂ€lttĂ€mĂ€ttömyys niin sitten pitĂ€isi kyllĂ€ miettiĂ€ uudelleen.

Vierailija
16/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yhteinen elÀmÀ, yhteinen talous, yhteiset rahat. Ei avioliitossa asuminen ole sama kuin kimppakÀmpÀssÀ asuminen.

Vierailija
17/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ruokakauppalaskuissa useinkin miehelle siteitĂ€, mascaraa, sukkahousuja, chiansiemeniĂ€ ja luomuavocadoa? 

Miehelle on paistia, makkaraa, broileria, lohta. Kaiken maailman lihatuotteita jotka maksavat jÀrkyttÀvÀsti. PartavettÀ ja vaahtoa ja ties mitÀ partateriÀ. Ja tosiaan se ettÀ mies mÀttÀÀ kolminkertaisia annoksia.

Vierailija
18/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Avatkaa yhteinen taloustili, jonne laitatte kumpikin sovitun summan kuukaudessa kaikkiin yhteisiin menoihin ja laskuihin. TililtĂ€ maksatte ruoat niin ei sureta vaikka toinen syö enemmĂ€n. Eli jos teillĂ€ on ruokalut 500e/kk niin sinĂ€ maksat 150e ja poikkis 350e tai miten sitten sovittekin. Muut laskut sopimassanne suhteessa tulojen mukaan. 

Omana mielipiteenÀni sanon, ettÀ jos suhde on sillÀ tasolla ettÀ lasketaan leipÀviipaleita niin eipÀ ole hÀÀppönen suhde. TietenkÀÀn ei pidÀ antaa kÀyttÀÀ itseÀÀn hyvÀksi mutta ehkÀ kantsii miettiÀ miksi ootte yhdessÀ.

Vierailija
19/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on paistia, makkaraa, broileria, lohta. Kaiken maailman lihatuotteita jotka maksavat jÀrkyttÀvÀsti. PartavettÀ ja vaahtoa ja ties mitÀ partateriÀ. Ja tosiaan se ettÀ mies mÀttÀÀ kolminkertaisia annoksia.

ja kuka sen miehen on sinulle valinnut?

meneekö muutkin kulut tasan? 

Vierailija
20/21 |
26.03.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua. Avatkaa yhteinen taloustili, jonne laitatte kumpikin sovitun summan kuukaudessa kaikkiin yhteisiin menoihin ja laskuihin. TililtĂ€ maksatte ruoat niin ei sureta vaikka toinen syö enemmĂ€n. Eli jos teillĂ€ on ruokalut 500e/kk niin sinĂ€ maksat 150e ja poikkis 350e tai miten sitten sovittekin. Muut laskut sopimassanne suhteessa tulojen mukaan. 

Omana mielipiteenÀni sanon, ettÀ jos suhde on sillÀ tasolla ettÀ lasketaan leipÀviipaleita niin eipÀ ole hÀÀppönen suhde. TietenkÀÀn ei pidÀ antaa kÀyttÀÀ itseÀÀn hyvÀksi mutta ehkÀ kantsii miettiÀ miksi ootte yhdessÀ.

mistĂ€ sinĂ€ tiedĂ€t maksaako aloittaja mistÀÀn mitÀÀn muutenkaan? 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kolme kaksi