Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden perheessä nainen tienaa enemmän, tekeekö mies enemmän kotitöitä?

Vierailija
26.03.2021 |

Tai mies on ollut enemmän perhevapailla? Vai miten?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan miehet tekevät vähemmän kotitöitä, jos nainen tienaa enemmän.

Kuulostaa epäloogiselta, mutta se on joku keino alistaa naista, jolla olisi muuten valtaa taloudellisesti. Miehet ovat sitä väkivaltaisempiakin parisuhteessa, mitä kioulutetumpi ja hyvätuloisempi nainen on, vaikka useimmilla on juuri päinvastainen mielikuva asiasta.

Täytyy muuten tarkentaa, että tuo ei tietenkään luultavasti koske kaikkia miehiä, vaan niitä, joilla on taipumusta siihen, että haluaa alistaa.

hyvät lähteet taas. 

Vierailija
22/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienasin enemmän, joten maksoin yhteisiä kuluja enemmän ja tein silti myös käytännössä kaikki kotityöt. Silti mies vain valitti. Onkin nykyään jo ex ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee. Miehellä on henkisesti ja fyysisesti raskaampi työ kuin minulla vaikka tienaan paremmin. Eikä kotitöiden jako muutenkaan riipu palkasta. Molemmat tekee osansa, siivoaa jälkensä ja kumpikaan ei nipota.

Vierailija
24/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne aika puoliksi menee. Molemmat tehdään 40h työviikkoa niin on reilua ettei kummankaan tarvi raataa extraa. Miksi rahalla olisi mitään merkitystä? Kaikki työ on arvokasta ja 8h hänen työpaikassa on 8h minun työpaikassa.