Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lohduttaa luultavasti kirjoituksensa reputtavaa abia?

Vierailija
26.03.2021 |

Hän on ollut peruskoulussa ihan normaali oppija. Lukiossa iski laiskuus ja hän ei valmistautunut yhtään kirjoituksiin. Oli selvästi itkuinen etenkin matematiikan kirjoitusten jälkeen.

On jotenkin surullista, että hän jää ehkä ilman omanlaistaan ikäkausikokemusta. Tuskin jaksaa yrittää uudestaan syksyllä ja kolmen vuoden opinnot menevät tavallaan hukkaan. Ainoastaan yleissivistystä on jäänyt matkalla mukaan.

Perhe lakkiaispäivänä mökille vaikka väkisin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tullut työtöntä humanistia sinusta. Voit hyvällä omallatunnolla mennä opiskelemaan lähihoitajaksi ja työllistyä. Lähihoitajakoulussa ja tulevalla työpaikalla loistat positiivisesti yleissivistyksesi ja yhdyssanojen yhteenkirjoittamistaitosi vuoksi."

Vierailija
2/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hän kuitenkin lukion päättötodistuksen? Ja kunhan se pahin pettymys menee ohi, eiköhän hän halua yrittää uudelleen. Jos se vain matikasta jää kiinni, eihän se ole kuin yksi koe uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lohduttaa, että onneksi tuon voi uusia. Ennen ei voinut.

Vierailija
4/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tullut työtöntä humanistia sinusta. Voit hyvällä omallatunnolla mennä opiskelemaan lähihoitajaksi ja työllistyä. Lähihoitajakoulussa ja tulevalla työpaikalla loistat positiivisesti yleissivistyksesi ja yhdyssanojen yhteenkirjoittamistaitosi vuoksi."

Sinällään kilttinä ihmisenä hän voisi ihan hyvinkin olla lähihoitaja. Olisin todella tyytyväinen jos hänellä olisi ammattitutkinto, jolla saa töitä.

Hänellä on jo ikäänsä nähden paljon työkokemusta asiakaspalvelualalta ja häntä on kehuttu minulle monesti kohteliaana ja empaattisena ihmisenä. Erään kaverinsa vanhempi, jota en tuntenut aiemmin, ihmetteli kun hän oli ensimmäistä kertaa tavatessa kätellyt kaverin vanhemmat ja kertonut nimensä ja syyn, miksi tuli heille.

Vierailija
5/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hän kuitenkin lukion päättötodistuksen? Ja kunhan se pahin pettymys menee ohi, eiköhän hän halua yrittää uudelleen. Jos se vain matikasta jää kiinni, eihän se ole kuin yksi koe uusiksi.

Se on kyllä hoidettu mutta kaikki on matematiikasta kiinni. Muut kokeet kyllä sujuivat oikein mukavasti. Abi jopa tykkäsi niistä kaikista.

Vierailija
6/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä hoidettu mutta kaikki on matematiikasta kiinni. Muut kokeet kyllä sujuivat oikein mukavasti. Abi jopa tykkäsi niistä kaikista.

Matikka on hänellä ilmeisesti pakollisena. No sellainenkin mahdollisuus on vielä että jos muut menee tosiaan mukavasti niin niistä saatavat kompensaatiopisteet riittää nostamaan matikan hyväksytyksi, jos se ei muuten sitä olisi.

Vierailija
7/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ruotsi sitten vaikeampaa kuin matikka? Kun eihän matikkaa ole pakko kirjoittaa

Vierailija
8/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällään kilttinä ihmisenä hän voisi ihan hyvinkin olla lähihoitaja. Olisin todella tyytyväinen jos hänellä olisi ammattitutkinto, jolla saa töitä.

Hänellä on jo ikäänsä nähden paljon työkokemusta asiakaspalvelualalta ja häntä on kehuttu minulle monesti kohteliaana ja empaattisena ihmisenä. Erään kaverinsa vanhempi, jota en tuntenut aiemmin, ihmetteli kun hän oli ensimmäistä kertaa tavatessa kätellyt kaverin vanhemmat ja kertonut nimensä ja syyn, miksi tuli heille.

Paljon siis mahtavia ominaisuuksia! Rakasta lastasi persoonaa, älä hänen saavutuksiaan ja osoita se niin, että hän sen ymmärtää. Tärkeintä on, että oman pettymyksensä lisäksi hän ei koe pettymystä vanhempansa osalta 😊

Vierailija
9/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Voi lohduttaa, että onneksi tuon voi uusia. Ennen ei voinut.

Sitä minä yritin sanoa hänelle matematiikan jälkeen. En uskaltanut kertoa, että lukioaikainen kaverini kirjoitti kuusi improbaturia. Kaverini oppi kyllä kaiken ulkoa kokeita varten. Hän ei osannut kai soveltaa oppimaansa kirjoituksissa.

Minä en viitsi kertoa, että olin aivan yhtä laiska kuin abikin saman ikäisenä. Luin itseäni kiinnostavaa kirjallisuutta ja menin kylmiltäni kirjoituksiin. Olin äimän käkenä kun sain kuulla päässeeni ylioppilaaksi kelpo arvosanoin.

Vierailija
10/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tänä keväänä kukaan muukaan mitään yo-juhlia saa järjestää. Siinä mielessä hyvä vuosi reputtaa.

Vierailija
11/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään tosiaan matikka pakollinen aine yo-kirjoituksissa? Varmasti tyhmä kysymys, mutta kun itse kirjoitin ylioppilaaksi varhaisella kivikaudella (jolloin ei siis matikka ollut pakollinen).

Vierailija
12/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ruotsi sitten vaikeampaa kuin matikka? Kun eihän matikkaa ole pakko kirjoittaa

Kielet ovat olleet hänelle intohimo jo ennen koulun alkua. Kavereita on ympäri maailman harrastuksen ansiosta ja puhuu ruotsia ruotsalaisen kaverinsa kanssa.

Vierailija
13/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kirjoitti tänään hissan Espoossa. Minun tuttuni kertoi aamupäivällä että tänään oltiin Helsingissä jossain koulussa peruutettu Historian koe. Siirretty kuulemma maanantaille. Koronanko vuoksi? Onko mahdollista? Tietääkö kukaan?

Vierailija
14/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tänä keväänä kukaan muukaan mitään yo-juhlia saa järjestää. Siinä mielessä hyvä vuosi reputtaa.

Eniten hän haluaisi kai muiden abien kanssa juhlia edes jotenkin lakkiaisia. Vaikka sitten etänä.

Vierailija
15/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Noin tapahtui itselleni aikoinaan ja monelle tutulle. Kun tiesi että on omaa laiskuutta niin ei se jäänyt kirvelemään sen kummemmin. Nuorena sitä osasi elää hetkessä. Vanhemmatkaan eivät odottaneet että pääsen läpi, joten senkään puolesta ei ollut paineita. Seuraavana keväänä kirjoitin aineen uusiksi ja pääsin ylioppilaaksi nipin napin. Muutama kaveri ei viitsinyt enää yrittää uusia. Tärkeintä oli että vanhemmat eivät odottaneet mitään yo juhlia eivätkä hävenneet sitä että en päässyt ekalla kerralla läpi. Ei jäänyt traumoja. Sehän on vain yksi paperi muiden joukossa. Yliopistoon jos haluaa niin sinne pääsee ilman yo papereitakin muita väyliä pitkin. 

Vierailija
16/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää matikan sitten kirjoittamatta ja kirjoittaa jotain muuta. Pakollinen on vain äikkä ja ”joku pitkä”.

Vierailija
17/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä on uusi mahdollisuus

Vierailija
18/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ei oo sillee paineita kun ei järjestetä juhliakaan.

Vierailija
19/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon siis mahtavia ominaisuuksia! Rakasta lastasi persoonaa, älä hänen saavutuksiaan ja osoita se niin, että hän sen ymmärtää. Tärkeintä on, että oman pettymyksensä lisäksi hän ei koe pettymystä vanhempansa osalta 😊

Minä kärsin hänen mukanaan jos hän pettyy ja masentuu. Sama aikuistunut lapsihan hän on joko lakilla tai ilman. Itse olin saman ikäisenä todella lapsellinen ja olin kirjoitusten jälkeen lapsenlikkana syksyyn saakka.

Vierailija
20/36 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani kirjoitti tänään hissan Espoossa. Minun tuttuni kertoi aamupäivällä että tänään oltiin Helsingissä jossain koulussa peruutettu Historian koe. Siirretty kuulemma maanantaille. Koronanko vuoksi? Onko mahdollista? Tietääkö kukaan?

Ei ole mahdollista. Koe on jo julkinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä