Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskisten penkojat taloyhtiöissä

Vierailija
26.03.2021 |

Tämä on nyt jo toinen taloyhtiö, jossa asun ja joku tekee tätä. Edellisellä kerralla roskia viedessä naapuri oli siellä joskus pyörimässä ja kommentoi muille tutkimiaan roskia.

Nyt kuitenkin kävi niin, että päätin heittää vanhoja papereita pois. Siellä oli muutamia terveysjuttuja ja vanhoja laskuja. Papereissa sotu, puh nro, osoite kaikki. Toki revin paperit, mutten mitenkään älyttömän huolellisesti, koska ajattelin että eihän kukaan täyspäinen tosissaan niitä pengo. Heitin pussin lähes tyhjään roska-astiaan. Kävin sitten seuraavana aamuna viemässä pahvi- ja muoviroskia, joiden sekaan oli eksynyt sekajätettä. Laatikkoon nakatessa huomasin, että edellisenä iltana viemäni pussi oli kadonnut. Tsekkasin myös viereisen laatikon eikä ollut sielläkään. Siis mitä ihmettä?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pengo vakoillakseni, vaan siksi, että ihmiset heittävät hyvää, jopa arvokkasta tavaraa roskikseen. Olen pelastanut mm. Arabian aivan ehjiä ja hyväkuntoisia astioita.

Ja vaikket pengo vakoillaksesi, niin vilkaiset kuitenkin muiden roskien joukosta löytämäsi asiapaperit yms. ihan vain mielenkiinnosta.

Ei ole koskaan edes tullut vastaan.

Vierailija
102/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pengo vakoillakseni, vaan siksi, että ihmiset heittävät hyvää, jopa arvokkasta tavaraa roskikseen. Olen pelastanut mm. Arabian aivan ehjiä ja hyväkuntoisia astioita.

Olet mielenterveysongelmainen hamstraaja. Suomeksi sanottuna sairaalloisen utelias ja ahne sekopää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mielenterveysongelmainen hamstraaja. Suomeksi sanottuna sairaalloisen utelias ja ahne sekopää.

Jotkut ihmiset välittävät maapallosta ja jopa dyykkaavat ruokansa. Olen syönyt toisten dyykkaamaa ja se oli aivan virheetöntä ruokaa, päiväys oli sen päiväinen. Tämä oli ennen kuin tuli nämä punaiset laput.

Vierailija
104/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiksen penkoja on kuin nainen, joka sanoo että hänellä on valinnavaraa miehistä. Valinnanvaraa on siitä mitä kukaan muu ei halua ja pitää kaatopaikkatavarana:D

Niin. Kun on tietoa ja silmää tunnistaa vaikka se, että vähän nuhjaisen näköinen, epämuodikkaasti pukeutunut ja omissa aatoksissaan liikkuva mies ei olekaan kerjäläinen, vaan joku varakkaan perheen vesa jolla on yllään useamman tuhannen euron arvoinen käsintehty mittatilaustakki ja ranteessa 50-luvun Rolex Explorer. Samooin sieltä roskiksesta voi löytää vaikka taidelasia tai Le Creusetin retropannuja, jotka joku moukka on sinne vienyt jonkun kuolinpesää oletettavasti tyhjentäessään.

Vierailija
105/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että suhtauduin aiemmin naiivin sinisilmäisesti roskien pois heittämiseen, kuvittelin ettei kukaan niitä tonkisi hyvämaineisen taloyhtiön lukollisessa roskakatoksessa. Täällä vasta ymmärsin, että tätä todella tapahtuu. Taloyhtiön jätehuoneessa oli harva se kerta vanhempi mieshenkilö availemassa toisten roskapusseja. Kysyin usein, mitä hän tekee. "Minä vain vähän järjestelen", oli vastaus. Kerran vein sinne taas jotain bioroskaa, ja mies oli tuttuun tapaan paikalla ja pyysi heittämään vaan tuonne roskalaatikkoon, että hän käy ne kuitenkin vielä läpi ja lajittelee tarvittaessa oikeisiin laatikoihin.

Onneksi en asu enää ko. talossa, mutta tuosta opin, ettei roskiksiin tule koskaan heittää mitään mitä ei voisi julkaista kaiken maailman nähtäville. 

Vierailija
106/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnalla on ihan sama mitä silppuaa tai miten hävittää. Postinkantajat ainakin täälläpäin juoruavat kenelle on tullu kirje pankista, yhdistyksistä, mummulta, seurakunnasta, sairaalasta, ammattiliitosta, taloyhtiöstä vieraalta paikkakunnalta, ulosotosta, perinnästä , poliisilta tai aivan mitä tahansa... Olen pari kertaa kuullut kyläkaupassa kun näitä on selvitetty tutuille seuraavassa hyllynvälissä. Aina parempi taatusti ettei just esim. postinkantajat olisi paikallisia. Itsestä niin väliä mutta harmittaa tuollainen jauhanta. Luojan kiitos, ei ole enää puhelinkeskuksia missä kuunneltiin kaikkien puhelutkin.

Vierailija
107/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt dyykattuja tavaroita.

Vierailija
108/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että suhtauduin aiemmin naiivin sinisilmäisesti roskien pois heittämiseen, kuvittelin ettei kukaan niitä tonkisi hyvämaineisen taloyhtiön lukollisessa roskakatoksessa. Täällä vasta ymmärsin, että tätä todella tapahtuu. Taloyhtiön jätehuoneessa oli harva se kerta vanhempi mieshenkilö availemassa toisten roskapusseja. Kysyin usein, mitä hän tekee. "Minä vain vähän järjestelen", oli vastaus. Kerran vein sinne taas jotain bioroskaa, ja mies oli tuttuun tapaan paikalla ja pyysi heittämään vaan tuonne roskalaatikkoon, että hän käy ne kuitenkin vielä läpi ja lajittelee tarvittaessa oikeisiin laatikoihin.

Onneksi en asu enää ko. talossa, mutta tuosta opin, ettei roskiksiin tule koskaan heittää mitään mitä ei voisi julkaista kaiken maailman nähtäville. 

Saattoi olla joku taloyhtiön hallituksen tyyppi jolle jätefirman ekstralaskut ovat menneet pahasti tunteisiin. Kyllä minäkin siirrän ilmiselvästi väärässä astiassa olevat jätteet oikeaan paikkaansa jos sen onnistun siististi tekemään, sen verran suolaiset laskut tulee jos kierrätysastiassa on väärää kamaa.

Vierailija
109/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes ihan laillista tonkia lukollista roskakatosta ja viedä sieltä tavaraa? Eikö ne kuulu jätefirmalle.

On laillista. Suomen laissa ei ole sellaista pykälää joka määrittelisi roskia jätefirman tai kenenkään muunkaan omaisuudeksi.

Johtuen ihan siitä ,että lainsäätäjillä ei ole tullut pieneen mieleenkään, että joku voisi olla niin sairas ja mielenvikainen,että tonkii toisten jätteitä Suomessa!! Hyi v..u että tuollaiset ihmiset ovat etovia!

Vierailija
110/110 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes ihan laillista tonkia lukollista roskakatosta ja viedä sieltä tavaraa? Eikö ne kuulu jätefirmalle.

On laillista. Suomen laissa ei ole sellaista pykälää joka määrittelisi roskia jätefirman tai kenenkään muunkaan omaisuudeksi.

Johtuen ihan siitä ,että lainsäätäjillä ei ole tullut pieneen mieleenkään, että joku voisi olla niin sairas ja mielenvikainen,että tonkii toisten jätteitä Suomessa!! Hyi v..u että tuollaiset ihmiset ovat etovia!

Lol, on jollakin mennyt tunteisiin. XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi