Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta ärsyttää tori.fi:n "antajat"

En voi käsittää
26.03.2021 |

Usein tori.fi:ssä "annetaan" mitä ihmeellisimpää krääsää kahvipakettia vastaan. Vaihtoehtoisesti saatetaan haluta tavaraa vastaan limsaa, pesuainetta yms. Usein se tavara mitä kaupataan on käytännössä lähes arvotonta, vanhoja pöytäliinoja, käytettyjä meikkejä, kulahtaneita vaatteita jne. Miksi jotkut kuvittelevat, että tästä vähäarvoisesta krääsästä, joku olisis valmis käytännössä maksamaan sen n. 4€-5€, jonka kahvipaketti kaupassa maksaa? Miksi sitä krääsää ei laiteta suoraan myydään-osastoon? Onko oikeasti niin tiukkaa taloudellisesti, ettei voi luopua itselle tarpeettomasta vähäarvoisesta tavarasta ilmaiseksi? Vai onko kyseessä niin äärettömän saita ihminen?
Näille pitäisi olla oma vaihdetaan-osasto.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan satasen seteli suklaalevyä vastaan... jaa mutta ei mulla enää olekaan sitä... Ei nuo antamiset ärsytä, vaan se harv akerta kun jotain laitatmyyntiin, niin pääpiirteittäin menee näin... Kysellään ensin joutavia, sitten tingitään tingitään ja tingitään ja kun viimein hinta on kohdalla - maksan tavaran sitten ensivuoden torstain keskiviikkona - sinne asti pidät bvarattuna siis... ja sehän on selvä se... Joten nykyään paiskaan kaikki roskiin mitä en tarvii! En anna mitään edes ilmaiseksi. Syököön rotat vaikka. On se nyt ju....auta kumma paikka ettei suomessa ole aikuisella ihmisellä edes 10 euroa rahaa! En usko tuota!

Vierailija
42/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä koitin muutama vuosi sitten lahjoittaa vanhaa sohvaa nurkista pois, sohva oli siisti ja ihan nätti, väri ei vaan enää miellyttänyt ja olin jo hankkinut uuden. siellä marketplaceilla ja toreilla se pyöri pari kuukautta, mutta joku sanoi mulle että 'laita siihen joku vaikka kahvipakettia vastaan tms!!' ja koitin, ja heti seuraavana päivänä joku oli sitä tulossa hakemaan?? en tiedä oliko vaan joku sattuma vai houkuttiko tuo pyyntö kahvipaketista vai mikä juttu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee mieleen huonokuntoisista tavaroista, että ne on hankittu vähävaraiseen talouteen ja miksi tavaroista haluaisi edes jotakin hyötyä niistä luopuessa. Enemmänkin siis säälittää kuin ärsyttää. 

Koska pärjään taloudellisesti paremmin annan  hyvääkin tavaroita pois. Nyt olen oppinut pyytämään kahvipaketin tai suklaalevyn vastineeksi, JOnot ovat varauksiin niin pitkät, että viimeksi olin saanut hyväkuntoisesta Laulumaan arkusta  15 minuutissa 20 yhteydenottoa.. Valitsin sieltä parhaimmin perustellun ja minun tunteisiin vetoavan varauksen, eikä todellakaan tarvinnut odottaa hakijaa. Hän halusi antaa suklaata ja vielä kahvipaketin päälle.

Myös oksasilppuri, moottorisänky, iso Ikean kirjahylly, joulukoristeita, askartelutarvikkeita, lamppuja  jne menee heti ja aina kivoja ihmisiä . Jotkut ihmettelee, miksi en ota rahaa, mutta en yksinkertaisesti jaksa lutrata eurojen kanssa. Tehkööt niille rojuille, mitä tahtovat vaikka myydä eteenpäin. 

Älä ole turhaan olevinasi niin jalomielinen ja antelias, sillä otathan sinä siitä "antamastasi" tavarasta maksun. Olet "oppinut pyytämään" joko suklaata tai kahvia vastineeksi, kuten kerroit. Niin paljon paremmin sinä et taloudellisesti pärjää, että voisit tavaraa täysin ilman vastinetta lahjoittaa. Sinä vielä oikein pistät hakijat paremmuusjärjestykseen. Valitset parhaimman ja tunteisiin vetoavan varaajan. Noh, valtaahan se on pienikin valta🙈

Minun mielestäni sinä vaikutat harvinaisen vastenmieliseltä ihmiseltä.

Vierailija
44/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä koitin muutama vuosi sitten lahjoittaa vanhaa sohvaa nurkista pois, sohva oli siisti ja ihan nätti, väri ei vaan enää miellyttänyt ja olin jo hankkinut uuden. siellä marketplaceilla ja toreilla se pyöri pari kuukautta, mutta joku sanoi mulle että 'laita siihen joku vaikka kahvipakettia vastaan tms!!' ja koitin, ja heti seuraavana päivänä joku oli sitä tulossa hakemaan?? en tiedä oliko vaan joku sattuma vai houkuttiko tuo pyyntö kahvipaketista vai mikä juttu? 

Kysyntää lisää parhaiten hyvälaatuiset kuvat ja kattavat tiedot tavarasta. Itse olen huomannut, että kun ilmoitukseen laittaa vielä maagiset sanat annetaan nopeimmalle hakijalle, niin pian on uusi omistaja löytynyt. Usein jo samalle päivälle. Enkä todellakaan ole koskaan halunnut mitään vastineeksi. Olen ollut tyytyväinen siihen saajan kiitokseen. Olen iloinen jos se tavara, joka minulle on tarpeeton tuottaa jollekin toiselle iloa.

Vierailija
45/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi vaihdetaan-ilmoitukset pitäisi olla ihan erikseen.

Kaikkein pahimpia on nää annetaan x tavara kun tuot y-merkin vastapaahdetun kahvin tai z-merkin limun. Ihan oikeesti, mee ite kauppaan!

Olen Tori.fille tehnyt aloitteen tuosta vaihdetaan palstasta. Oli kuulemma hyvä ehdotus mutta mitään ei ole tapahtunut. Huonommaksi on mennyt koko palsta. Sama Facebookissa oleva myyntiosio. Ilmoitetaan otsikossa ilmainen ja jos klikkaat auki ilmoituksen niin johan löytyy hintaa ja tarjouspyyntöä.

Vierailija
46/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonekaluista kahvia haluavat minua ihmetyttää eniten. Kaatopaikalle vienti maksaa vähintään tuplasti enemmän kuin kahvipaketti.

Kaatopaikat veloittavat käytetystä huonekalusta 10 e.

Niinpä. Se 10€ taitaa olla minimimaksu, kaatopaikalla veloitetaan painon mukaan sekajätteestä. Plus kulut kaatopaikalle viemisestä. Polttoaineet ja mahdollisesti peräkärryä tai pakettiauto tarvitaan. Kärry vuokraus maksaa n. 20€, aika harvalla taitaa kärry omasta takaa löytyä. Ison huonekalun ollessa kyseessä tarvitaan vielä kaksi kantajaa. Niin että pyytäkää vaan sitä kahvia merkkiä x ja suklaata merkkiä y ja ihmetelkää kun ei "ilmainen" tavara kelpaa.

Vierailija
47/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa lahjoitan ihan oikeasti (= ilmaiseksi). Joskus tavaran hakija on välttämättä halunnut antaa jonkun suklaalevyn tai sellaisen, vaikka en ole pyytänyt.

Jos vitsinä laitoin isommasta tavarasta et vaihdetaan kaljapulloon, niin eikös siitä hyllynhakija tehnyt jonkun periaatekysymyksen, että alkoholia hän ei vaihdossa anna. Olisi voinut kuulemma antaa rahaa kuitenkin. Meni sitten ilmaiseksi...

Vierailija
48/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan nyppyiseksi käytetty, haalistunut ja venähtänyt H&M:n naisten t-paita JuhlaMokka-kahvipakettia vastaan. Tumma paahto. Kainalossa pieni reikä, ei edes huomaa jos et nosta kättä.

Annetaan Essence-meikkivoide, sävy :paskanruskee 2 ja Isadora-luomiväripaletti, sävy: kaupassa tää näytti paljon paremmalta. Tuotteita kokeiltu vain puoleen väliin saakka. Vaihdossa tuo 2 pulloa Hartwall Fenix karpalo-greippiä. Jääkaappikylmänä.

Annetaan jo kuopalle maattu, hien polttama 120 cm runkopatjasänky. Ostettu joskus viime vuosituhannen lopulla Jyskistä puoleen hintaan. Verhoilu kulunut puhki toisesta päädystä, muuten moitteettomassa kunnossa. Kissa-ja koiratalous. Vaihdossa tuo 2 tölkkiä Red Bull-energiajuomaa ja Fazerin sininen suklaalevy.

Vierailija
49/69 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää nämä ”otan vastaan” tai ”otetaan vastaan” ja saattaa olla ihan semmoista tavaraa, että ihme jos joku antaa ihan ilmaiseksi. Siis suoraan sanottua kerjäävät.

Vierailija
50/69 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää nämä ”otan vastaan” tai ”otetaan vastaan” ja saattaa olla ihan semmoista tavaraa, että ihme jos joku antaa ihan ilmaiseksi. Siis suoraan sanottua kerjäävät.

Minulla on ollut ostetaan-osastolla ilmoitus, jossa olen ilmaissut haluni noutaa ihmisten nurkista kaiken kuntoiset ruohonleikkurit, siis myös puhkiruostuneet ja konevikaiset. Toissa kesänä en saanut yhtään vastausta, viime kesänä yhden.

Eli joidenkin mielestä on parempi jonottaa jäteasemalle ja maksaa kuin soittaa ja antaa osoite päästäkseen romusta eroon.

Vierailija
51/69 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää paljon enemmän tinkijät. Vaikka ilmoituksessa lukee etten halua tinkimistä, silti yritetään.

Vierailija
52/69 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän suosiolla väliin joka ikisen ilmoituksen, jossa pyydetään tuomaan joku tavara vaihdossa, kahvia, suklaata, vaippoja (!) tms. Ei kiinnosta lähteä kauppaan etsimään toiselle ruokaostoksia. Ostan joko rahalla tai sitten en ollenkaan. Jos olen itse lahjoittamassa jotain, laitan aina ilmoitukseen, että menee ekalle hakijalle kuka tulee hakemaan. Kannattaa tehdä niin. Säästyy turhalta säätämiseltä ja ohareilta :) Kaikki on menneet nopeasti, annan vain oikeasti käyttökelpoista tavaraa, huonokuntoiset roskiin/Sorttiasemalle tms.

53/69 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan ärsytä että voin maksaa tavaralla tuotteen, joka on minulle tarpeellinen. Vaihtokauppa on ikivanha tapa ja toimii edelleen ihan hyvin. Jos jostakin syystä on pakko saada jokin tavara kahvipakettia vastaan, etkä millään pääse kaupasta sellaista hakemaan, niin mikä estää kysymästä, että jos kuitenkin sopisi jokin muu maksuväline?!? Jos sen sijaan et kyseistä tavaraa tarvitse, niin älä vaivaa itseäsi sinulle tarpeettomalla muiden ihmisten ilmoitusten nyhveröinnillä. Kyllä vaihtokauppa kelpaa aina jollekin toiselle, joten anna kaikkien kukkien kukkia vaan!

A.A.

Vierailija
54/69 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teoriani on se, että on ihmisluonnon vastaista hyväksyä mitään ilmaisia almuja muutoin kuin vasta äärimmäisessä hädässä. Siksi tuollaiset vastikkeelliset ilmoitukset tuottavat helpommin tulosta. Jos itsekin saisin jonkun minua ilahduttavan tavaran ilmaiseksi haluaisin jotenkin osoittaa kiitollisuuttani sen lahjoittajalle. Silloin on mielestäni ihan hyvä että ilmoituksessa on kerrottu hänen mieluiten ottavan vastaan suklaata, enpä ainakaan erehdyksessä vie kahvipakettia teenjuojalle. 

Vierailija
55/69 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tyyppi kauppasi tavaraa vaihtona johonkin kummalliseen eläinten ruokaan, ei ollut edes mitään koiran- tai kissanruokaa, jota olisi voinut hakea marketista vaan jotain todella spesiaalia. Tuskin olisi ihan joka lemmikkikaupastakaan löytynyt. Vaihto kahvipakettiin jutun tarkoituksena on käsittääkseni alunperin ollut se, että sellaisen oletetaan löytyvän jokaisen kaapista eikä ollut tarkoitus lähteä sitä mistään ostamaan. Nyt on mennyt ihmisiltä vähän ajatus jo ohi.

56/69 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ostetaan-osastolla ilmoitus, jossa olen ilmaissut haluni noutaa ihmisten nurkista kaiken kuntoiset ruohonleikkurit, siis myös puhkiruostuneet ja konevikaiset. Toissa kesänä en saanut yhtään vastausta, viime kesänä yhden.

Eli joidenkin mielestä on parempi jonottaa jäteasemalle ja maksaa kuin soittaa ja antaa osoite päästäkseen romusta eroon.

Eikö uuden leikkurin jälleenmyyjällä olekin velvollisuus ottaa maksutta vanha romu asikkaalta? Näin homma toimii, eli uutta leikkuria ostaessa saa jättää vanhan paskan sinne myyjälle. monesti kyse on vielä siitä, että myyjä on todennut vanhan laitteen liian kalliiksi kunnostaa... Se on sitten toinen asia, olisiko se oikeasti liian kallista, mutta tällaisessa tapauksessahan laite on jo valmiiksi myyjällä, joten harvapa sitä haluaa pois kuskata, jos sillä ei enää tee hommia. 

Joten ehkä sinun täytyy kysellä niitä romuja sieltä jälleenmyyjiltä, vaikka luultavasti heidän asiakkaittensa jättämät raadot eivät siirry sinun omistukseesi. Sama kuin kaatopaikoillakin tubtuu olevan periaatteena, että sinne jätetty omaisuus ei saa hetkenpäästä löytyä kunnostettuna ja uudelleen myynnissä olevana. Tässähän on se pelko, että jäteasemaa syytettäisiin välistävedon sallimisesta, kun joku löytää torilta myynnissä laitteen, jonka uskoi päätyneen metallinkierrätykseen...

Asia on varmaankin niin, että sun pitää keksiä itsellesi uusi pisnes.

A.A.

Vierailija
57/69 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen antanut tavaraa jotakin vastaan ihan siksi että jos annan ilman vastinetta siihen ilmoittautuu aina joku hakemaan, e haekaan ja taas saa sopia, ei haeta.

Eräskin lasten kello oli 8 kertaa sovitussa paikassa aina uutta hakijaa odottamassa. Ei tullut.

Jos laittaa hinnaksi kahvipaketin tai kaksi euroa, se samainen tavara haetaan ilman ohareita.

En osaa sanoa mihin tämä ilmiö perustuu.

Sama kokemus. Ilmaiseksi kun antaa, niin on ympäri Suomea varaajia ja "hakijoita", joista ei koskaan kuulu. Laitat hinnaksi euron, niin johan on kilpailua kukaa hakee nopeiten ja tavaraa lähtee alta aikayksikön.

Vierailija
58/69 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa ole kysymys verojen kiertämisestä. Jos myy tavaraa yli 1000 euron edestä vuodessa niin joutuu maksamaan veroa. Mutta tuolla tavalla saa asian kuitattua kun laittaa ilmoitukseen, että tuote on ilmainen, mutta tuo mukana 1-2 suklaapatukkaa.

Vierailija
59/69 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa ole muuta vikaa kuin se että ovat väärällä osastolla. Ei se ole silloin "Annetaan" jos maksu on suklaalevy tai kahvipaketti.

Vierailija
60/69 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan käytettyä vessaperia. Siististi rullattuna. Vuosikerta 2015.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän