Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta ärsyttää tori.fi:n "antajat"

En voi käsittää
26.03.2021 |

Usein tori.fi:ssä "annetaan" mitä ihmeellisimpää krääsää kahvipakettia vastaan. Vaihtoehtoisesti saatetaan haluta tavaraa vastaan limsaa, pesuainetta yms. Usein se tavara mitä kaupataan on käytännössä lähes arvotonta, vanhoja pöytäliinoja, käytettyjä meikkejä, kulahtaneita vaatteita jne. Miksi jotkut kuvittelevat, että tästä vähäarvoisesta krääsästä, joku olisis valmis käytännössä maksamaan sen n. 4€-5€, jonka kahvipaketti kaupassa maksaa? Miksi sitä krääsää ei laiteta suoraan myydään-osastoon? Onko oikeasti niin tiukkaa taloudellisesti, ettei voi luopua itselle tarpeettomasta vähäarvoisesta tavarasta ilmaiseksi? Vai onko kyseessä niin äärettömän saita ihminen?
Näille pitäisi olla oma vaihdetaan-osasto.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, ilahduin kun sain ilmaisen huonekalun hakijalta suklaalevyn, mutta näköjään on tapana antaa jotain.

Vierailija
22/69 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekaluista kahvia haluavat minua ihmetyttää eniten. Kaatopaikalle vienti maksaa vähintään tuplasti enemmän kuin kahvipaketti.

Varmaan jättävät kalusteensa roskakatokseen, Reccin laatikon viereen tai lähimetsään 😠

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan tavaraa... hmmm-hmmm....

😁

Vierailija
24/69 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitin kuuden hengen ruokapöydän.

Ensimmäinen tenttasi, miksi luovun siitä - ihan kuin kyseessä olisi ollut potentiaalisesti luonnevikainen koira. Mitä hittoa se kenellekään kuuluu, miksi luovun jostain esineestä?

Toinen halusi kuljetuksen Pansioon (meiltä 30 km ja ilmoituksessa selkeästi kerrottiin mistä pöydän voi noutaa.

Kolmas ilmoitti tulevansa samana iltana hakemaan. Ajoi pihaan wolksvagen golfilla. Aika nopeasti kävi ilmi, että ei tullutkaan ’hakemaan’ vaan ’katsomaan’.

Neljännelle ilmoitin, että pöytä on nostettu pihalle ja jos ei vie mennessään, heitän tulitikun ja kanisterin bensaa perään. Pöytä lähti viimein.

Että ei se niin helppoa ole se antaminenkaan.

Vierailija
25/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen ihmetellyt paikkakuntamme roskalava-ryhmässä. Annetaan roskaa ja vaaditaan tietyn merkkinen kahvi tai suklaapaketti tilalle. Kaupungissamme on aktiivinen kirpputoriryhmäkin, hyvin voisi myydä sen kamansa. Hintataso vaan on halvempi.

Tällä viikolla juuri "annettiin" lapsen seinällä olleita repeytyneitä ja lehdestä saatuja eläinjulisteita. Hintana tietty suklaapaketti.

Vierailija
26/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suht paljon tavaraa Torilla annetaan-palstalla ja juuri niin että vaihtuu kahvipakettiin. Muutamat kyselleet etukäteen voiko maksaa arvon rahassa, niin toki on ok. Ja jos se kahvipaketti/suklaalevy jää vastineeksi saamatta, niin ei se haittaa. Jos laitat ilmoituksen ilman vastinetta, niin useammin tehdään ohareita.

Yks noutaja ei kerran tuonut sitä pyytämääni suklaalevyä. Annoin tavaran ja asia sillä hyvä. Seuraavana päivänä samainen tyyppi otti yhteyttä ja kysely olenko kotona x minuutin päästä. Vähän ihmettelin asiaa mutta vastasin että olen kyllä. Tyyppi kurvas pihaan ja toi fazerin konvehtirasian. Pahoitteli ettei tuonut mitään eilen ja vaimo oli passittanut takaisin.

Rehellinen tyyppi.

Vierailija
27/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjoittanut jonkun verran tavaroita. En ole pyytänyt mitään mutta yksi toi yllätyksenä kahvipaketin, loput ovat kiitelleet vaan iloisesti. Paitsi yksi naishenkilö joka tuli kotiimme pari tuntia sovittua myöhemmin mistä ei tietenkään ilmoittanut, että myöhästyy. Koppasi antamani peilin kainaloon ja lähti menemään autolleen. Ei sanonut edes kiitos. Hänestä jäi vähän ikävä fiilis.

Vierailija
28/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en valita. Avioeron yhteydessä, kun rahat oli muuton takia tiukalla, sain divaanisohvan suklaalevyllä. Olihan se tahrainen ( valkoinen), mutta mulla on tekstiilipesuri, millä pesin sen puhtaaksi. Edelleen käytössä. Kiitos 🤗

Vierailija
29/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekaluista kahvia haluavat minua ihmetyttää eniten. Kaatopaikalle vienti maksaa vähintään tuplasti enemmän kuin kahvipaketti.

Kaatopaikat veloittavat käytetystä huonekalusta 10 e.

Vierailija
30/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut siellä ilmaiseksi tavaraa, ainoa pyyntö on ollut se, että maksu etukäteen/noudettaessa ja ottaja hakee itse. Miksi minä kahvipakettia pyytäisin esim. parinsadan euron kissan tarvikkeesta?

Vierailija
31/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä sain tosi kivan kenkätelineen suklaalevyllä. Olin tosi tyytyväinen siihen

Vierailija
32/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tenttasi, miksi luovun siitä - ihan kuin kyseessä olisi ollut potentiaalisesti luonnevikainen koira. Mitä hittoa se kenellekään kuuluu, miksi luovun jostain esineestä?

Toinen halusi kuljetuksen Pansioon (meiltä 30 km ja ilmoituksessa selkeästi kerrottiin mistä pöydän voi noutaa.

Kolmas ilmoitti tulevansa samana iltana hakemaan. Ajoi pihaan wolksvagen golfilla. Aika nopeasti kävi ilmi, että ei tullutkaan ’hakemaan’ vaan ’katsomaan’.

Neljännelle ilmoitin, että pöytä on nostettu pihalle ja jos ei vie mennessään, heitän tulitikun ja kanisterin bensaa perään. Pöytä lähti viimein.

Että ei se niin helppoa ole se antaminenkaan.

Tuolla suunnalla nyt mikään ei ole niin yksinkertaista, kun sitä maalaisjärkeä ei ole heihin kehittynyt.

Vierailija
33/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on joku psykologinen juttu, että ne menee jopa paremmin kaupaksi kun pyytää vastineeksi kahvia tms.

Vierailija
34/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Annetaan jotain jotakin vastaan" ei ole antamista, vaan vaihtamista. Niille voisi tosiaan ola oma palsta. Vai ruvetaanko laittamaan ilmoituksia tyyliin "annetaan sohva 100 € vastaan"?

Vierailija
35/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen huonokuntoisista tavaroista, että ne on hankittu vähävaraiseen talouteen ja miksi tavaroista haluaisi edes jotakin hyötyä niistä luopuessa. Enemmänkin siis säälittää kuin ärsyttää. 

Koska pärjään taloudellisesti paremmin annan  hyvääkin tavaroita pois. Nyt olen oppinut pyytämään kahvipaketin tai suklaalevyn vastineeksi, JOnot ovat varauksiin niin pitkät, että viimeksi olin saanut hyväkuntoisesta Laulumaan arkusta  15 minuutissa 20 yhteydenottoa.. Valitsin sieltä parhaimmin perustellun ja minun tunteisiin vetoavan varauksen, eikä todellakaan tarvinnut odottaa hakijaa. Hän halusi antaa suklaata ja vielä kahvipaketin päälle.

Myös oksasilppuri, moottorisänky, iso Ikean kirjahylly, joulukoristeita, askartelutarvikkeita, lamppuja  jne menee heti ja aina kivoja ihmisiä . Jotkut ihmettelee, miksi en ota rahaa, mutta en yksinkertaisesti jaksa lutrata eurojen kanssa. Tehkööt niille rojuille, mitä tahtovat vaikka myydä eteenpäin. 

Vierailija
36/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lahjoittanut siellä ilman mitään vastinetta jonkin verran tavaraa. Eniten yhteydenotoissa huvittaa (joskus jopa ärsyttää), että vedotaan lapsiin. Kuinka LLLLLAPSI on halunnut juuri tuollaista jne. Lähtökohtaisesti en anna mitään näille satuilijoille. Toinen huvittava ilmiö, on se, jos ei pääsekään hakemaan, niin ei voi ilmoittaa vaan, että mieli muuttui/ei pääsekään hakemaan, vaan pitää alkaa satuilemaan, että LLLLLLAPSI/itse joutui sairaalaan. :D

Vierailija
37/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tenttasi, miksi luovun siitä - ihan kuin kyseessä olisi ollut potentiaalisesti luonnevikainen koira.

Olisit sanonut että se kuseksii sisälle ja pureskelee lapsia ja vanhuksia.

Vierailija
38/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä skippaan tuollaiset ilmoitukset, se ei ole antamista/lahjoittamista jos halutaan 3€ tms kahvipaketti, silloin voisi vain laittaa sen hinnan 3€ ja myyntiin tai jollekin vaihdetaan-osastolle. En lähde kenenkään puolesta kauppaan tuhlaamaan aikaa, helpompi antaa rahana.

Kuulostaa jotenkin laiskalta ihmiseltä joka olettaa, että joku hakee erikseen kaupasta hänelle mieluisan jutun.

Vierailija
39/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on joku psykologinen juttu, että ne menee jopa paremmin kaupaksi kun pyytää vastineeksi kahvia tms.

Tämä. Lisäksi vielä se, että pyytämällä jotain pientä vastineeksi saadaan (ehkä) hakija sitoutumaan noutoon paremmin. Kahvipaketin tuojat myös todennäköisimmin tulevat paikalle kuin täysin ilmaisen tavaran perässä juoksijat.

Ihmiset eivät arvosta ilmaista tavaraa yhtään ja hyvin helposti jättävät ne hakematta, vaikka aika olisi sovittu.

Vierailija
40/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan toisinaan torilta jotakin.  Sitä ihmettelen, kun kerron olevani kiinnostunut ja pyydän soittamaan numerooni, niin monet eivät halua keskustella puhelimitse, vaan pitäisi aina viestitellä tekstiviesteillä.  On paljon helpompi sopia asiat puhelimitse kerralla.  Olenkin lähes päättänyt, että en käy kauppaa ihmisten kanssa jotka eivät kykene keskustelemaan asioista puhelimitse.  Viestittelyillä asioiden selvittely on hidasta ja muutenkin hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi