Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka paha juttu parisuhteessa väläytellä erohaaveilla ja its ariuhkauksilla?

Vierailija
26.03.2021 |

Itse olen kaikissa suhteissani pientenkin vastoinkäymisten yhteydessä ehdottanut välittömästi eroa/yhteydenpidon vähentämistä/suositellut etsimään itseäni parempaa seuraa ym. Ja sitten harvemmin myös väläytellyt ilmoille itsetuhoisia ajatuksia. Oletan, että se on normaalia...vai onko sittenkään? Itse olen ollut kaikissa suhteissani se, joka teki aloitteen eroamisesta ja vei sitä aktiivisesti eteenpäin, tosin yhdessä tapailujutussa tein aloitteen erosta pari kertaa, niin se toinen ottikin sen tosissaan, mistä hieman yllätyin.

Mikä on normaalia tämän aihepiirin osalta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vastannut itsemurhalla uhkailuun että tee sitten. En ole vastuussa aikuisesta ihmisestä. Eikä kukaan näistä vielä tähän päivään mennessä ole uhkaustaan toteuttaneet.

Ap tässä ja off topiccina: paras ystäväni on harrastanut samaa myös. Ja siis hänelle en saisi kertoa arkisista mietteistäni, kun hänellä on todella usein juuri "tilanne päällä". Omat mietteeni ja huolenaiheeni ovat kuulemma hänen elämäntilanteeseensa verrattuna täysin mitättömiä.

Yritätkö kiristää ystäviäsikin? Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

En uskalla, sillä paras ystäväni on kunnon drama queen. Sen sijaan hän kiristää minua vastaavilla jutuilla ja katkaisee välit minuun noin kuukauden-parin välein.

Vierailija
42/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vastannut itsemurhalla uhkailuun että tee sitten. En ole vastuussa aikuisesta ihmisestä. Eikä kukaan näistä vielä tähän päivään mennessä ole uhkaustaan toteuttaneet.

Ap tässä ja off topiccina: paras ystäväni on harrastanut samaa myös. Ja siis hänelle en saisi kertoa arkisista mietteistäni, kun hänellä on todella usein juuri "tilanne päällä". Omat mietteeni ja huolenaiheeni ovat kuulemma hänen elämäntilanteeseensa verrattuna täysin mitättömiä.

Yritätkö kiristää ystäviäsikin? Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

En uskalla, sillä paras ystäväni on kunnon drama queen. Sen sijaan hän kiristää minua vastaavilla jutuilla ja katkaisee välit minuun noin kuukauden-parin välein.

Ystäväsi on oikein esimerkillinen narsisti. (välien katkomiset ja draamailut yksi selkeimpiä merkkejä) ja sinä olet hänen läheisriippuvainen kätyrinsä. Narsku ystäväsi on saanut sinut kuvittelemaan, että henkinen väkivalta on normaalia kaikissa ihmissuhteissa. 

Itseasiassa olet narsistin uhri, onneksi olet jo päättänyt mennä hoitoon. Elämässäsi saattaakin alkaa muutosten vuosi <3 Siis joka tapauksessa sinun kannattaa todellakin mennä terapiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I:llä uhkailu on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
44/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut saman asian eteen näin keski-iällä uudessa suhteessa. Mies uhkaa erolla helposti ja aivan pikkuasioista.

Tämän vuoksi tämä suhde on pitkälti jo taputeltu mielessäni. Vielä rakastan joten en ole eronnut, mutta annan enää tosi vähän aikaa hänelle.

Yritän haalistaa tunteitani. En näe mitään tulevaisuutta miehen kanssa, joka

ilman syytä uhkailee erolla. Minusta se on ilkeyttä, alistamista ja sadismia. Kiitos ei.

Vierailija
45/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
46/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex harrasti tuota erolla uhkailua melkein joka riidassa. Kerran sain tarpeekseni ja tyynen rauhallisesti aloin keräilemään miehen tavaroita jätekassiin, siinäpähän lähtee sit.

Mies meni ihan hämilleen ja tyystin raiteiltaan ja alkoi syyttämään että mä en häntä rakasta ja haluan vaan eroon siitä :D Joo, kyllä mä haluan eroon ihmisestä jonka pysyvyyteen ei voi luottaa eikä mulla ole oikeutta ilmaista yhtään negatiivisia tunteita ilman pelkoa hylkäämisestä.

Mitä sä ap koitat saavuttaa tolla? Musta tuntuu et haluat vaan todisteen siitä, että sut jätetään kuitenkin.

Vierailija
47/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jopa sellaisissa tapauksissa, joissa olen ollut ihan järjettömän ihastunut ja se toinen onkin alkanut lämmetä minulle, olen heittänyt sen "otetaan etäisyyttä" -kortin esille. Tuli niin absurdin tyhjä olo, kun se ihailuni kojde olikin yhtäkkiä kuin sulaa vahaa. Tuli sellainen olo, että "hups, nyt meni jotain väärin, munhan piti vain olla se ihailija".

Nyt hoitoon!!!  Saat ehkä hetkeksi narsistista vallantunnetta kun pystyt manipuloimaan toista kiristämällä, mutta samalla tuhoat parisuhteesi. Tuolla tyylillä menetät ennemmin tai myöhemmin joka ikisen mimmin jonka oikeasti haluaisit olevan elämässäsi.   Lisäksi aiheutat kärsimystä kumppanillesi.

Pitää panna itsesi likoon eikä leikkiä tunteilla.

Vierailija
48/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jopa sellaisissa tapauksissa, joissa olen ollut ihan järjettömän ihastunut ja se toinen onkin alkanut lämmetä minulle, olen heittänyt sen "otetaan etäisyyttä" -kortin esille. Tuli niin absurdin tyhjä olo, kun se ihailuni kojde olikin yhtäkkiä kuin sulaa vahaa. Tuli sellainen olo, että "hups, nyt meni jotain väärin, munhan piti vain olla se ihailija".

Nyt hoitoon!!!  Saat ehkä hetkeksi narsistista vallantunnetta kun pystyt manipuloimaan toista kiristämällä, mutta samalla tuhoat parisuhteesi. Tuolla tyylillä menetät ennemmin tai myöhemmin joka ikisen mimmin jonka oikeasti haluaisit olevan elämässäsi.   Lisäksi aiheutat kärsimystä kumppanillesi.

Pitää panna itsesi likoon eikä leikkiä tunteilla.

Ei ole kysymys vallan tunteesta, eikä kiristämisestä, vaan menen paniikkiin sellaisessa vieraan tuntuisessa tilanteessa, jossa joku kohteleekin hyvin tai vaikuttaa välittävän minusta. Koen, että oma roolini on olla se inhottu, vältelty, pakit saava, yksin jäävä. Ja olen siis itse nainen.

Vierailija
49/49 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex harrasti tuota erolla uhkailua melkein joka riidassa. Kerran sain tarpeekseni ja tyynen rauhallisesti aloin keräilemään miehen tavaroita jätekassiin, siinäpähän lähtee sit.

Mies meni ihan hämilleen ja tyystin raiteiltaan ja alkoi syyttämään että mä en häntä rakasta ja haluan vaan eroon siitä :D Joo, kyllä mä haluan eroon ihmisestä jonka pysyvyyteen ei voi luottaa eikä mulla ole oikeutta ilmaista yhtään negatiivisia tunteita ilman pelkoa hylkäämisestä.

Mitä sä ap koitat saavuttaa tolla? Musta tuntuu et haluat vaan todisteen siitä, että sut jätetään kuitenkin.

Olet oikeassa ja samaistun täysin exääsi. Olisin ajatellut aivan samoin ja uskoin, että hänellä ei siis ollut pahoja aikeita, vaan oli saanut tuollaisen parisuhdemallin kotoaan + kiintymyssuhdeongelma.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä