Helsingin Pihlajamäki, millaista aluetta?
Sopisi budjettiin hyvin
T: asuntoa etsivä 24v nainen
Kommentit (35)
Helsingissä voi kantakaupungin ulkopuolella asua samalla budjetilla missä vain. Miksi juuri tämä alue?
Vierailija kirjoitti:
Noh, ei sillä ylpeilemään pääse. Ihan asuttava paikka sekin varmasti on.
Ei kannata mainita Tinder-profiilissa koska papat alkavat heti kinua eläkeläisalennusta.
Rauhalliset naapurit, kun on Malmin hautausmaan vieressä. Väljästi rakennettu alue, rakennuskanta vanhempaa, kivat kalliot ja bussit kulkevat vierestä keskustaan ja Malmille.
En muuttaisi. Kävin katsomassa sieltä asuntoa kaverille ja aivan hirveä slummi.
Liuskekuja 1 ainakin kiva rauhallinen sisäpiha
Itse en tykkää alueesta kovin paljon. Aika masentavan ja karun näköistä ja vähän liian syrjässä. Asuntojen hinnat kertoo aika paljon siitä millaista aluetta on.
Arkkitehtuuri on kaunista ja lähiluontoa kiitettävästi. Pihliksessä järjestetään aika paljon tapahtumiakin. Perheille saisi olla enemmän palveluita, mutta onneksi vanhan, jo puretun ostarin räkälöiden tilalle tuli uusi kunnollinen ravintola, jossa lasten listakin.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi. Kävin katsomassa sieltä asuntoa kaverille ja aivan hirveä slummi.
hassua, miten me ihmiset ajatellaan eri tavoin. Itselle tulee slummi-sanasta mieleen jokin betonilähiö, missä on kaikki korjauksen tarpeessa, rempallaan ja rumaa. Pihlajamäessä on paljon metsää, ja talot rakennettu väljästi metsikköjen keskelle. Remontitkin on jo monin paikoin tehty, joten talot hyvässä kunnossa.
Mainettaan parempi = huono mutta ei ihan Leppävaara.
Muuten kiva alue, mutta se facebook-ryhmä on niin outo. Jos kysyy melkein mitä tahansa muuta kuin jotain tuopin hintaa, niin sanotaan että muuta maalle tai eiraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kamala kuin Malmi, mutta ilman palveluita. Sille on syynsä miksi sopii budjettiin.
Oletko asunut kummassakasn paikassa?
Minä olen Pihlajamäessä 18 vuotta ja Malmilla 16 vuotta. Ihsnia paikkoja molemmat asua. Hyvät kulkuyhteydet ja palvelut. Hyvät lenkkeilymaastot ja liikuntapaikkoja. Ihania ihmisiä. Suosittelen lämpimästi.
Malmi ihana? Ja ihanat ihmiset erityisesti aseman seudulla.
Itse viihtynyt alueella jo yli kymmenen vuotta. Lapsiperheen näkökulmasta saat edullisia asuinneliöitä verrattuna vaikka Viikkiin, mutta Prisma, juna, ratikka yms silti riittävän lähellä. Ihanasti metsää ja lapsien harrastukset niin että voivat kävellä pallo ja taideharrastuksiinsa.
Mainettaan parempi ja sympaattinen kylämeininki itselle on osunut lähikortteliin.
Parempi nyt kun spurgujen baarit purettiin.