Allekirjoita aloite kissojen tunnistusmerkinnän ja leikkauttamisen puolesta
Löytyy kansalaisaloitteista. Allekirjoita ja värvää ystäväsikin mukaan!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ihmiset kissatalojen kissat silloin, kun mietitte kissan hankkimista. Sellaisesta varmasti löytyisi mukava kissa, jolle voisi antaa loppuelämän kodin.
Nyt korona-aikaan voi olla kyllä hankalaa löytää kissaa löytöelöintaloistakaan, meille tuli sieltä viestiä että katsotaan syksyllä uudelleen kun on niin paljon kyselijöitä. Onneksi tein toriin oman ilmoituksen ja sain vajaa 2kk sitten sitä kautta kohta 4v täyttävän ihanan kisun joka etsi uutta kotia :) ei siis ole tarkoitus vähätellä löytöeläintaloja, kunhan vaan kertoa ettei sieltäkään välttämättä noin vaan aina saa adoptoitua.
Mutta sen voisin sanoa, että jos haette kissaa löytöeläintalolta, niin antakaa mahdollisuus myös niille "tylsille" mustavalkoisille peruskissoille! Itse olin talolla joskus töissä, ja siellä sanottiin että ne "tylsän" näköiset aikuiset kissat saattoi odottaa siellä vuosia uutta kotia, kun ekana huomataan ne erikoisemman väriset ja pitkäturkkiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Jos kaikki kissat pitäisi leikkauttaa, miten saataisiin lisää kissoja?
2. Järjetöntä vaatia laatimaan sellaista lakia, jota ei mitenkään voisi toimeenpanna ja valvoa.
Kasvatustoiminta kyllä jatkuu, han heti ei ole kissat loppumassa. Aloite kuuluu niin että kissa pitää leikata ellei harrasta kasvatustoimintaa.
Miten maatiaiskissoilla harrastetaan kasvatustoimintaa?
Koirien pakkosirutus se vasta typerää onkin. Tässä luodaan mahtava bisnes niin siruttajille kuin ylläpitäjillekkin. Kuka määrää sirutuksen hinnan mihin koira rekisteröidään ja mitä maksaa? Kun järjestelmä on valmis voidaan hintaa nostaa ihan miten halutaan.
Minulla on kissa 10v. Ei ole leikattu! On sisäkissa, ei ole ollut haittaa kellekään. Kissa on eläinsuojeluyhdistykseltä. Naaraskissan leikkaus on rankka. En halunnut laittaa isoon leikkaukseen ja siitä koituvaan rasitukseen.
Päinvastoin. Kissa kärsii kiima-aikana jos sitä ei ole leikattu.