Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika varattu masennuksen hoitoon, mitä ennen sitä?

Vierailija
26.03.2021 |

Mikä neuvoksi, kun ajanvaraus ahdistuksen hoitoon ja keskusteluun on vasta kuukauden kuluttua, mutta ahdistus on jokapäiväistä, valtaosan päivästä syövää ja lamauttavaa? Miten te muut selviätte?

Erittelemättä tilannetta sen tarkemmin olen tuloton opiskelija, joka on nyt romahtamassa taloudellisen tilanteen alle. Keinot arjen selviytymiseen jotenkuten on, eniten arkea haittaa tämä kaikennielevä ahdistus. Valtaosa ikäisistäni on jo työelämässä, perheellisiä ja menestyviä. Minä ohjasin oman elämäni nuoruuden opintovalinnalla suohon. Niitän nykyisissä opinnoissani mainetta ja kiitettäviä, harjoitteluista saan ylistystä. Pärjään töissä, kun niitä on, mutta jostakin syystä se ei ole johtanut nousukiitoiseen työuraan. En voi olla päätymättä lopputulemaan, että se vika lähtökohtaisesti on minussa. En pärjää asioissa, joissa minun ikäiseni kuuluisi pärjätä.

Käytännössä siis herään aamulla, itseniruoskimisradio lähtee päälle ja soi 24/7, enkä saa sitä sammumaan. Ja se radio on aika julma.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja kyllä, mutta älä unohda läheistesi tukea, ja muista pyytää heiltä sitä apua, voit yllättyä esim. siitä että äitisi on sinusta huolissaan ja haluaa auttaa sinua.

Ja jos läheisiltä ei tule/et halua tukea, niin soita päivystykseen tai mene soittamatta päivystykseen. Jos siellä on joku idioottilääkäri, niin mene seuraavana päivänä uudestaan.

Itse hakeuduin päivystykseen, kun ahdistus meni todella pahaksi. Oli jo ilta-aika ja terveyskeskuksessa päivystävällä lääkärillä oli vain yksi toinen potilas. Lääkäri oli ihan mieletön. Jutteli mun kanssa reilun tunnin. Olo helpotti ja jatkosuunnitelma tehtiin - sain ajan parin viikon päähän ja käskyn soittaa heti, jos tilanne siinä välissä taas pahenee.

Kerran taas hain apua syömishäiriöön. Terveyskeskuksessa mut otettiin tosissaan, lähettivät keskussairaalaan, jossa mut tutki pari kikattelevaa kandia. He lähettivät kotiin ja sanoivat, että syöt nyt vaan hyvin. Onneksi jaksoin mennä terveyskeskukseen seuraavana päivänä. He olivat järkyttyneitä ja pitivät huolen, että pääsen tapaamaan oikeaa lääkäriä.

Kiitos. :) Ainakin tuolla hoitotahollani sanottiin että soittaa saa, mikäli tilanne käy liian vaikeaksi, jolloin katsotaan uutta aikaa. Yritin etsiä myös netistä auttavia linjoja/chatteja, joista valtaosa oli rajattu tiettyyn päivään/kellonaikaan tai minua nuoremmalle ikäluokalle.

Vierailija
22/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa kaikki joilla kriteerit täyttyy. Siis hae jos olen oikeutettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mielenterveys ongelma vaan elämänhallinta.

No... Anna elämänohjeita?

kaikilla ihmisillä ei voi olla nousukiitoista uraa. Suurin osa on tavallisia tallaajia.

Oliko tämä se ainoa elämänhallintaohje? 

Ohis

Vierailija
24/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusten katkaisuun voi auttaa myös se, että keskityt johonkin rauhoittavaan hokemaan ja samalla kosketat johonkin miellyttävään kohtaan.

Esimerkiksi hoet päässäsi tai ääneen "Minä olen tarpeeksi hyvä" ja hierot samalla päänahkaa tai jalkoja.

Käytän tätä jos töissä meinaa ahdistuskohtaus iskeä. Käyn vessassa ja samalla käytän minuutin tai pari "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää" hokemaan (äänettömästi) ja päänahan hierontaan.

Vierailija
25/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusten katkaisuun voi auttaa myös se, että keskityt johonkin rauhoittavaan hokemaan ja samalla kosketat johonkin miellyttävään kohtaan.

Esimerkiksi hoet päässäsi tai ääneen "Minä olen tarpeeksi hyvä" ja hierot samalla päänahkaa tai jalkoja.

Käytän tätä jos töissä meinaa ahdistuskohtaus iskeä. Käyn vessassa ja samalla käytän minuutin tai pari "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää" hokemaan (äänettömästi) ja päänahan hierontaan.

Kiitos. <3 

Ja jaksamista sinullekin arkeesi.

Vierailija
26/26 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi käsiisi kirja, Ronnie Grandell Itsemyötätunto ja googlaa hänet kanssa