En halua Suomesta poliisivatiota
Minua järkyttää se miten rauhallisesti suomalaiset vain odottaa, että ulkonaliikkumiskielto tulee ja siihen sitten vain sopeudutaan. Sehän on todella järeä yksilönvapauden rajoitus ja antaa viranomaisille aivan liikaa valtaa, se voi tuoda ääshoulin esiin poliisista etenkin kun me finskipellet ollaan niin innoissaan siitä että joku meille antaa sääntöjä ja ohjeita. ja rajotuksia. Esimerkiksi lääkärin sanotaan "määräävän" lääkkeitä vaikka lääkäri ei voi määrätä mitään muuten kuin jos olet pakkohoidossa. Lääkäri kirjoittaa reseptejä. Poliiisi jahtaa rikollisia, ei kyttää kunnon kansalaisia.
Maskipakko olisi aivan pikkujuttu verrattuna ihmisten liikkumisen rajoituksiin. Miksei kouluissa käsityötunneilla ommella maskeja koululaisille? Mitä tälle maalle on tapahtunut? Miksei koululaiset omple maskeja ja lahjoita niitä naaputrin mummoille?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ihan periaatteessakaan poliisi ei saa pysäyttää ketään kadulla ja kysyä mihin olet menossa.
Minkä periaatteen mukaan? Minusta yksi poliisin periaate on että valvovat kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan periaatteessakaan poliisi ei saa pysäyttää ketään kadulla ja kysyä mihin olet menossa.
Poliisi saa pysäyttää kaikki rikoksesta epäillyt.
Jos ulkona ei saa liikkua ilman pätevää syytä, kaikki ovat oletusarvoisesti rikosepäilyjä, joilta poliisi voi kysyä liikkumisen syitä.
Meistä kaikista tulee parin viikon kuluttua rikosepäiltyjä, kiitos Marinin.
Vierailija kirjoitti:
autoilijoille suomi on ollut poliisivaltio jo pitkään. hyvä, että poliiseille keksitään muutamaksi viikoksi muutakin tekemistä kuin autoilijoiden rahastus
Se on oma vika, jos poliisi rahastaa autoilijaa. Hähää!
Vierailija kirjoitti:
Minun vapauksia on rajoitettu suosituksilla jo yli vuosi ja olen niitä 100% noudattanut, siis ilman pakkoa. Ts hoitanut vain välttämättömät menoni. Mielestäni olisi alun perinkin pitänyt asettaa pakko, juuri minäminä ihmisten vuoksi, joille ei riitä suositukset. Jos olisi laitettu kova kovaa vatsaan koronalle heti sen rantautuessa Suomeen, ei tällä hetkellä edelleen viruttaisi löyhässä hirressä!
En ota tätä kovinkaan rauhallisesti, vaan olen vihainen, kun ette ole pysyneet kotona, pitäneet maskeja jne ja vihainen, että rajoitukset ovat olleet riittämättömiä ja myöhässä!
Samoin, rajoituksista piittaamattomat ovat aika pitkälti syyllisiä tähän tilanteeseen. Vihainen myös.
Pannaan sitten työllistäen poliisia oikein kunnolla, saavat tehdä jotain palkkansa eteen :) Aina löytyy hyvä syy olla liikkeellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkona ei saa liikkua ilman pätevää syytä, kaikki ovat oletusarvoisesti rikosepäilyjä, joilta poliisi voi kysyä liikkumisen syitä.
Ei kun kiitos niiden pissipäiden, jotka eivät voi noudattaa ohjeita.
Voisivat mennä ensimmäisenä Itä-Keskukseen valvomaan ja lähettää kepposet kotimaihinsa. Ettei tule enää Kaivopuisto 2-tapausta tai ricecows-tapauksia
Sinä et ehkä haluakaan mutta tiukasti ohjattu poliisi-/salainen poliisivaltio on vasemmiston märkä uni, jota nyt toteutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, ei Suomesta tule poliisivaltioita. Siitä on pidetty huoli kun poliisin resursseja koko ajan vähennetty.
Sen sijaan olen huolissani että aloitus jossa ehdotetaan koululaisten muuttamista kehitymaahikipajatyövoimaksi saa ylänuolia.
Sieltä tulee muut joukot hoitamaan n w o. N alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Pannaan sitten työllistäen poliisia oikein kunnolla, saavat tehdä jotain palkkansa eteen :) Aina löytyy hyvä syy olla liikkeellä...
Voi luoja näitä kusipäitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun kiitos niiden pissipäiden, jotka eivät voi noudattaa ohjeita.
Ei tarvitse Israelissa kieltää kansalaisten perusoikeuksia, kun hallitus järjesti kansalle rokotteita.
Entä jos asiaa ajaisi mestari itse? Epäilen että takkikääntyisi asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjekurssin käynyt lakimies se huutelee taas perättömyyksiä. Jos rajoituksia tulee, niin niitä voidaan myös valvoa ihan lain puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla on niin paskat palkat, että niitä voi vielä tulevaisuudessa lahjoa.
Poliitikoilla taas tää ei onnistu. ( Jollei ole aika paljon massia.)
Tähän perustuu eduskunnan korkeat palkat. Jos sulla on paska palkka ja paljon vaikutusvaltaa, susta kiinnostutaan ihan eri tavalla niin poliittisesti kuin rikollisuudenkin näkökulmasta kuin ihmisestä, jolla on jopa kykyjään suurempi palkka ja valtaa tai paska palkka, mutta kukaan ei ole kiinnostunut mielipiteistäsikään.
Miettikääpä paskaa palkkaa saavaa virologia, kiinnostuitko? Onneksi he saavat hyvää palkkaa ;) Ei ketään kiinnosta yksittäisen asiakaspalvelijan mielipaha, kun vaikutusvalta ulottuu vain pilaamaan valittamalla työilmapiiri - sitten tuleekin ne YT :t.
Ja ei, en ole mitä - olen saanut useista YT :stä huolimatta pitää paikkani, kahvipöytä valittaminen on turhaa, valita siellä, missä sillä on vaikutusta.
Itse en haluaisi Suomesta sossuvaltiota.Poliisi on erittäin asiallinen taho verrattuna näihin holhoaviin sosiaalisosiopaatteihin.
MINUA IHMETYTTÄÄ, MITEN LÄÄKÄRILTÄ LUULETTE SAAVANNE VAPAUDEN, TAI ILON,KUN EI SE VAPAUTA MIELISAIRAITAKAAN?
JOKU ONNEN JA ILON TUOJA MAAILMAAN? RÄTIN SE LAITTOI NAAMALLE! (Silti minusta oppi mielisairaudestakin joutaa hävitettäväksi).
Itseasiassa se mikä oli 75 vuotta länsimaissa pyhä vapaus on tosiaan tämän myötä annettu pois. Valtasuhteet toimivat nyt kuten ennen sosialististen maiden kommunististen maiden keskuskomiteoissa. Tämä johtuu siitä, että vaikka tässä korona-asiassa hallitukset muodollisesti ovat päättävässä asemassa, niin odellisuudessa he eivät ole, koska ovat antaneet toimintatavoista päättämisen niin sanotuille asiantuntijoille, joita edustaa joukko lääkäreitä ja virologeja. Juuri nämä epidemiologit ovat se päättävä joukko, ja muut eivät itseasiassa päätä yhtään mitään. Hallituksista on tullut näitten epidemiologien, lääkäreiden, jne päätösten toimeenpanijoita!
Kaikki toimii kuten vaaleilla valitsemattomassa diktatuurissa. Ei näitä asiantuntijoita ole millään vaalilla valittu, ja silti he ovat päättävässä asemassa, ja ottaneet tiedotusvälineetkin valtaansa.
Itseasiassa tässä on kyseessä vallankaappaus joka meni läpi verettömästi, ja diktatuuri on jo pitkälti muodostunut. Nyt he kirjaavat diktatuurilakeja, joista osa halutaan pysyviksi. Maskipakkokin, on sellainen pysyvä laki, koska sitä ei haluta väliaikaiseksi laiksi. Maski on tehokas tapa hallita ihmisiä, vaikka sillä ei ole muuta merkitystä, niin juuri tuossa suhteesa se on tehokas ja sikäli hyvin inhottava väline
Miten sen saa alas, niin siinä sitten hyvä kysymys! Ei tällainen mitään onnea tuo!
MIETTIKÄÄ NYT TARKKAAN MIKÄ SAA OLLA KIVAA!
Meillä on täällä älykkäät asiantuntijat, ymmärrän asiantuntinjan älykkyyden. Kun asiantuntija laatii ennusteen, ja sen mukaan toimintamallin, hän laittaa hallituksen toimimaan, ehdotuksensa mukaisesti. Älykästä on, että hallitus ja kansalaiset saavat kantaa vastuun korona asiasta.
Kun kansalaiset syyttävät toisiaan, ja hallistusta sekä oppositiota koronan hoidosta, ja ovat jopa humoristisia, asiantuntija katsoo viime kesäisten ennusteidensa vaikutusta palkkiopussiinsa, asiantuntija onkin jopa hiljaa molempien pussiensa kanssa, niiden juuri nytkin suurenevien. Hän saattaa jopa määrätä, mutta:
Minä näen hänet, hän hymyilee jo. Jo ihan etukäteen.
HYMILETHÄN SINÄKIN JA KIITÄT MASKISTA? EHKÄ HALUAT SEN MUKAAN HAUTAANKIN?
Tai hautajaiset, jossa maski lasketaan kunnioittavasti arkulle?
Vai olisko, että ruumis tieteelle, ja tuhkat biojätteisiin, niin tieteesi on ikuinen ja onnellinen.
Poliisi on tässä päättäjien, eli esimerkiksi HUS Eeva Ruotsalaisen esitysten toimeenpanija.
Ei poliisi tee mitään olman päätöksiä, ja Ruotsalainen ja lääkärit ovat päättäneet Kuninkaina ja Kuningattarina, joilla on oppi siitä millainen ihminen voi olla onnellinen siis mitä pitää tehdä.
SE menee näin, ja tätä te olette jo pitkään halunneet että olisi enemmän.
Uskomattominta on se että ihmiset puolustelee suomen liikkumiskieltoa sillä että miten helpolla me täällä päästään kun eteläeuroopassa on niin ja niin tiukka liikkumiskielto että tarvitset luvan jopa koiran kanssa lenkkeilyyn.
Nii!
Ihmiset ei vieläkään sano kuka päättää, ja koko ajanhan on ollut lääkäri ja asianyuntija päättämässä mitä tehdään!
Lääkäri päätti, että poliisin on piestävä mielenosoittajia Saksassa.
Kyllä Sieltä ne päätökset lähtevät.
Heillä on nyt valta kuin keisareilla ja keisarinnoilla, ja hehän palvelevat tiedettä, joka on antanut heille vallan! Vain tiede on heitä suurempi.
ffffffffff f?
Mikä se tiede on? Emme voi hyväksyä koronaa?
Tuolla lauseellahan ei ole muuten mitään tekemistä tieteen kanssa.
Kerropa mitä tieteellistä se pitää sisällään. Ole hyvä ja sano, jos kykenet.
Minun vapauksia on rajoitettu suosituksilla jo yli vuosi ja olen niitä 100% noudattanut, siis ilman pakkoa. Ts hoitanut vain välttämättömät menoni. Mielestäni olisi alun perinkin pitänyt asettaa pakko, juuri minäminä ihmisten vuoksi, joille ei riitä suositukset. Jos olisi laitettu kova kovaa vatsaan koronalle heti sen rantautuessa Suomeen, ei tällä hetkellä edelleen viruttaisi löyhässä hirressä!
En ota tätä kovinkaan rauhallisesti, vaan olen vihainen, kun ette ole pysyneet kotona, pitäneet maskeja jne ja vihainen, että rajoitukset ovat olleet riittämättömiä ja myöhässä!