Suurimmat oivalluksesi elämässä
Kommentit (24)
Suurin osa ihmisistä on täysin turhia. Suurkatastrofeissa kuolee satoja ihmisiä ja siitä sitten ulistaan pari viikkoa. Sitten elämä jatkuu ja se katastrofi painuu taka-alalle ellei se koskettanut juuri sinua henkilökohtaisesti. Kukaan ei kuolemasi jälkeen muista sinua muutamia vuosikymmeniä pidempään.
Pystyn saamaan aivan juuri sellaisen elämän kuin haluan, tosin se ei tule haaveilemalla vaan minun on tehtävä töitäkin sen eteen.
Ei kannata jännittää. Kaikki jännittää, kaikki ajattelee itseään, ihan sama vaikka kävelet lihakset rentona ja höpiset itseksesi, suurin osa ei huomaa.
Mulla oli tapana ujostella ja jännittää niin et jos esim. suu värähti nolosti koulussa kesken tunnin niin mietin sitä PÄIVÄKAUSIA miten noloa miltä näytin huomasko joku ja katsoin kotona peilistä et miksi leuka menee noin ja miten olin niin tyhmä kun liikautin kasvojani tuolla tavalla jne jne jne.
Tämä itsevarmuus, huolettomuus ja hälläväliä-asenne ovat niitä mitkä kompensoivat sitä, että iän myötä rupsahtaa. En ikinä enää haluaisi olla nuori, nätti ja epävarma. En ikinä.
Kyllä. Itsekkääksi moittiminen on yksi manipuloinnin muoto.
Tähän löyhästi liittyen toinen oivallus: "ihmisten pahuutta" kauhistelevat käyttäytyvät itse usein aika sietämättömästi ja ajattelemattomasti. Samaten tiettyjä ihmisryhmiä "lampaiksi" tai "laumasieluiksi" nimittelevät ovat itse melkoisia konformisteja ja toisten elämänvalintojen kyttääjiä.