Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurimmat oivalluksesi elämässä

Vierailija
26.03.2021 |

Mikä oivallus on auttanut eteenpäin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ValoPallo kirjoitti:

-Se, mikä on oikein tai väärin on täysin kulttuurisidonnaista ja riippuu maasta ja aikakaudesta

- Ihminen on vapaa valitsemaan arvonsa.

- Jos joku sanoo sinua itsekkääksi, kyse on siitä, ettet toimi hänen itsekkäiden toiveidensa mukaisesti.

-Mikään aihe ei ole tabu kaikkialla, eikä mikään hyväksyttävää kaikkialla.

- Älä kuvittele, että oma kulttuurisi olisi parempi/huonompi, kuin kulttuuripiirisi vaihtuu. Ne ovat vain erilaisia.

-Ihminen on vain ja ainoastaan eläin. Kaikissa eläinlajeissa on kehittyneempiä ja älyllisesti/tunne-elämältään heikommin kehittyneitä olentoja.

-Jos pidät toista ihmistä tyhmänä, se johtuu älykkyyserosta - et voi kuitenkaan päätellä tästä kumpi teistä on älykkäämpi ja kumpi se tyhmä. Molempien kokemus on sama.

Ehkä näitä valaistumisia on enemmän, koska olen alunperin ollut ymmärtämätön.

Tuo varsinkin on niin totta, että jos joku sanoo sinua itsekkääksi, niin kyse on siitä, että et toimi hänen toiveiden mukaan.

Kyllä. Itsekkääksi moittiminen on yksi manipuloinnin muoto.

Tähän löyhästi liittyen toinen oivallus: "ihmisten pahuutta" kauhistelevat käyttäytyvät itse usein aika sietämättömästi ja ajattelemattomasti. Samaten tiettyjä ihmisryhmiä "lampaiksi" tai "laumasieluiksi" nimittelevät ovat itse melkoisia konformisteja ja toisten elämänvalintojen kyttääjiä.

Vierailija
22/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on täysin turhia. Suurkatastrofeissa kuolee satoja ihmisiä ja siitä sitten ulistaan pari viikkoa. Sitten elämä jatkuu ja se katastrofi painuu taka-alalle ellei se koskettanut juuri sinua henkilökohtaisesti. Kukaan ei kuolemasi jälkeen muista sinua muutamia vuosikymmeniä pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn saamaan aivan juuri sellaisen elämän kuin haluan, tosin se ei tule haaveilemalla vaan minun on tehtävä töitäkin sen eteen.

Vierailija
24/24 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jännittää. Kaikki jännittää, kaikki ajattelee itseään, ihan sama vaikka kävelet lihakset rentona ja höpiset itseksesi, suurin osa ei huomaa.

Mulla oli tapana ujostella ja jännittää niin et jos esim. suu värähti nolosti koulussa kesken tunnin niin mietin sitä PÄIVÄKAUSIA miten noloa miltä näytin huomasko joku ja katsoin kotona peilistä et miksi leuka menee noin ja miten olin niin tyhmä kun liikautin kasvojani tuolla tavalla jne jne jne.

Tämä itsevarmuus, huolettomuus ja hälläväliä-asenne ovat niitä mitkä kompensoivat sitä, että iän myötä rupsahtaa. En ikinä enää haluaisi olla nuori, nätti ja epävarma. En ikinä.