Meillä on töissä sisäinen kanava, jonne työntekijät ilmoittelevat sairastumisistaan
En ole sinne itse ilmoittanut mitään, laittanut vain esimiehelle tiedoksi jos olen poissa. Enkä itsekään välittäisi lukea, jos jollakulla on maha sekaisin tai räkä lentää.
Onko muilla työpaikoilla tällaista, että sairastumisen syy pitää ilmoittaa työkavereille? Mitä mieltä olet tällaisesta?
Kommentit (6)
Siellä kanavalla pystyy asettamaan itselleen erilaisia profiileja, esim. palaverissa, lomalla, sairaana jne. Minusta tämä olisi ihan riittävä. Jos koitan tavoitella jotakuta ja huomaan, että hän on asettanut tilakseen sairaana, tiedän olla häiritsemättä. Ap
Entisessä työpaikassa oli tuommoinen meininki. Ja jos et itse ilmoittanut syytä niin esimies kyllä laittoi kaikille sähköpostin tyyliin ”Laura on loppuviikon poissa töistä mahavaivojen takia. Toivotamme Lauralle pikaista paranemista!”. Kerran erikseen pyysin pomoa olemaan sanomatta mitään niin siitä lähti heti juttu kiertämään, että olen muka raskaana mutta koska raskaus on alkuvaiheessa niin en halua vielä paljastaa mitään... No en ollut raskaana vaikka sitä kovasti yritimme. Tosi ikävää toimintaa työporukalta. Onneksi olen nyt muualla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa oli tuommoinen meininki. Ja jos et itse ilmoittanut syytä niin esimies kyllä laittoi kaikille sähköpostin tyyliin ”Laura on loppuviikon poissa töistä mahavaivojen takia. Toivotamme Lauralle pikaista paranemista!”. Kerran erikseen pyysin pomoa olemaan sanomatta mitään niin siitä lähti heti juttu kiertämään, että olen muka raskaana mutta koska raskaus on alkuvaiheessa niin en halua vielä paljastaa mitään... No en ollut raskaana vaikka sitä kovasti yritimme. Tosi ikävää toimintaa työporukalta. Onneksi olen nyt muualla töissä.
Esimiehellä on kyllä vaitiolovelvollisuus...
AP, työnantajasi toimii väärin. Sairaustiedot on salassa pidettävää tietoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimiehellä on kyllä vaitiolovelvollisuus...
Esimies on tällöin syyllistynyt virkavirheeseen. Tosta pitäisi tehdä rikosilmoitus. Virkavirheestä seuraa potkut.
Työilmapiirin mukaan. Nykyisessä ollaan kuin perheenjäseniä ja kerron kyllä terveyshuoleni. Jossain toisessa paikassa en välttämättä kertoisi. Ja itseä häiritsee välillä, kun aamulla kaipaisi tiettyä työkaveria, mutta häntä ei näy eikä kuulu, lounaalla sitten kuulee että kipeänä. Olisi ihan jees, että koko porukka tietäisi heti aamulla tai olisi intrassa jokin sivu, minne pomo laittaisi mahdolliset poissaolot tai että tämä on tänään sivukonttorilla