3-kuisen unen määrä?
Kuinka paljon teidän 3 kk:n ikäiset nukkuu? Itse olen viime päivinä ihmetellyt miten unta voi pojalla riittää...n. viikko sitten jäi yösyöttö pois ja nyt nukkuu 11-12 h yöunet yhtäsoittoa ja lisäksi päivällä ihan kunnon päikkäreitä (1-2 h) pari-kolme kertaa. Soitin jo neuvolaankin että onko normaalia...kuulemma on ja kaikki ok jos vauva hereillä ollessaan on pirteä ja jaksaa syödä hyvin. Jaksaa kyllä, täysimetyksellä mennään. Toki se on positiivista että uni maittaa mutta en voi sille mitään että välillä mietin onko kaikki varmasti ok. Kai se on äidin homma olla aina vähän huolestunut jostain ;) Kiinnostaisi kuulla miten muilla?
Kommentit (3)
Ennen nukkui aika paljon päivällä, mutta nyt on unet vähentyneet eikä yleensä nuku kuin 15-45 min päikkäreitä. Jaksaa olla valveilla n. 1,5h ja sitten nukkuu tuon 15-45 min, joskus tunninkin. Toki joskus saattaa nukkua peräti 2-3h, mutta ei todellakaan päivittäin. Yöunille menee n. 21.30-22 ja herää syömään n. 03-05 aikaan. Aamulla herää 7-9 aikaan, vähän vaihtelee. Yöt nukkuu tosiaan hyvin yhdellä syötöllä, mutta päiväuniin toivoisin lisää pituutta..
Meilläkin jo ehtinyt tilanne taas muuttua...poika oppi pari päivää sitten kääntymään mahalleen ja sitä pitää nyt tietenkin harrastaa myös unissaan, hyvästi rauhalliset yöunet ;) ! Kävin pitkin yötä auttamassa ukkoa jumista kun sängyn reunat tulee vastaan..
Nukkuu päivällä puolen tunnin päiväunia... joskus hyvin harvoin nukkuu tunnin tai jopa kaksi. Yleensä kuitenkin vaan puoli tuntia kerralla. Yöllä on nyt nukkunut tosi vaihtelevasti. Välillä herää kahden ja puolen tunnin välein syömään (on kokonaan korvikkeella) ja sitten on sellaisia öitä kun nukkuu 5h+3h+3h.
Mä olisin kyllä onnellinen jos meidän jätkä nukkuis noin hyvin kun teillä =D
pikku-milli & Akseli 3,5kk