Tajutkaa jo, turhat liikkumiset pois!
Hyvät ihmiset, lopettakaa jo saivartelu siitä, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Kyse ei pohjimmiltaan ole mistään yksityiskohdista vaan siitä, että kaikki ei-välttämätön liikkuminen ja ihmisten tapaaminen pitää nyt lopettaa. Meitä joudutaan ohjaamaan valtiovallan taholta, koska emme ole riittävän hyvin sisäistäneen tätä aiemmin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumattomuus lisää veriptulppariskiä.
Ulkoilla saa. Pointti tässä ulkonaliikkumiskiellossa on se, että ihmis-kontakteja ei tulisi (ettei korona leviäisi niin vauhdilla). Räjähdysmäisiä tartuntalukuja, kun on viimeaikoina tullut.
Ulkonaliikkumiskielto nimenomaan kieltää esim. metsässä yksin liikkumisen missä ei ole mitään järkeä. Näin älytöntä kieltoa tuskin tullaan noudattamaan.
Itse olin kuulevani, että virkistymis tarkoituksissa saa ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilla saa. Pointti tässä ulkonaliikkumiskiellossa on se, että ihmis-kontakteja ei tulisi (ettei korona leviäisi niin vauhdilla). Räjähdysmäisiä tartuntalukuja, kun on viimeaikoina tullut.
Ei ne tartunnat ole ulkona liikkumisesta tullut. Eivät edes erikoisliikkeissä käynneistä. Nyt kuitenkin halutaan rajoittaa, että ei voi lähteä esimerkiksi Nuuksioon patikoimaan. Sinne ei saa mennä edes yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonaliikkumiskielto nimenomaan kieltää esim. metsässä yksin liikkumisen missä ei ole mitään järkeä. Näin älytöntä kieltoa tuskin tullaan noudattamaan.
Jos asut esimerkiksi kaupungin keskustassa, et saa mennä minnekään kauemmas metsään liikkumaan. Pitää kävellä kodin ympäristössä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Dear people, stop joking about what is okei and what is not. It’s not about details but all non-necessary moving and meeting with people must be stopped. We are directed by the higher state, because we didn’t understand this earlier.
Englannista C?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dear people, stop joking about what is okei and what is not. It’s not about details but all non-necessary moving and meeting with people must be stopped. We are directed by the higher state, because we didn’t understand this earlier.
Niin, sehän kyllä kirjoitetaan 'okay'. Ihan yhtä hyvin olisit voinut suomeksi kirjoittaa kun ei englanti edes ole äidinkielesi.
Koko lainattu pätkä ”non-necessary moving” mukaan lukien on niin karmeaa kökköä, että tuo ”okei” on melkeinpä pienin virhe. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut esimerkiksi kaupungin keskustassa, et saa mennä minnekään kauemmas metsään liikkumaan. Pitää kävellä kodin ympäristössä kaduilla.
Tähän en oikein osaa sanoa mitään. Itse luulin itsekseen liikkumisen ulkosalla olevan ihan sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikkoko muka olisi ongelma? Nyt järki käteen, selviätte kyllä!
Ei me olla kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tietoa. Sitä muutettiin, että saa ulkoilla kauemmaksikin. Ja ainahan sitä voi olla menossa 5km päässä olevaan kauppaan/apteekkiin.
-Eri
Mikä sinulle on turhaa, saattaa jollekkin toiselle olla välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannista C?
Ö ?
Ei tarvitse koska minulla on maski. Kun on maski voi liikkua sairaanakin missä vain. Tapanani on käyttää viikko samaa maskia ja sitten antaa se jollekin lapselle rattaisiin ohimennessäni.
Mä en ole koskaan liikkunut turhaan. Kaikelle liikkumiselleni on jokin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Monien ihmisten on hyvin vaikea ymmärtää koronan uhan todellisuutta. Salaliittoteorioiden kehittelykin on monille helpompaa. Sinäkin alapeukuttaja voisit katsoa peiliin.
Kieltämättä on kyllä kun on sen sairastanut niin kuin muutkin flunssat, influenssat, keuhkoputkentulehdukset ja angiinat, että mitä te siitä oikein panikoitte? Mikä se juttu on teille mikä on uhka? Se että on hieman makuaisti pois ja pää kipeä, vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien ihmisten on hyvin vaikea ymmärtää koronan uhan todellisuutta. Salaliittoteorioiden kehittelykin on monille helpompaa. Sinäkin alapeukuttaja voisit katsoa peiliin.
Kieltämättä on kyllä kun on sen sairastanut niin kuin muutkin flunssat, influenssat, keuhkoputkentulehdukset ja angiinat, että mitä te siitä oikein panikoitte? Mikä se juttu on teille mikä on uhka? Se että on hieman makuaisti pois ja pää kipeä, vai mikä?
Niin,sinulla oli vain pää kipeä niin kaikilla on tauti samanlainen? Aika paljon olet kyllä sairastellut...
Kyllä ne perseilee suomalaisetkin. Kemissä poliisi joutui keskeyttämään bileet ympäristön häiritsemisen vuoksi. Oli 50-60 nuorta aikuista tilassa.
Kuule AP, ihmisellä kun nyt saattuu olevan vain yksi elämä ja aika on rajallinen, niin. Itse en ala elämääni yhtään tuhlamaan mihinkään rajoituksiin. Aivan täysin samalla tavalla mennään ja ollaan niin kuin ennenkin. Jos se ahdistaa niin hanki lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, ihmisellä kun nyt saattuu olevan vain yksi elämä ja aika on rajallinen, niin. Itse en ala elämääni yhtään tuhlamaan mihinkään rajoituksiin. Aivan täysin samalla tavalla mennään ja ollaan niin kuin ennenkin. Jos se ahdistaa niin hanki lääkkeet.
Itsekäs typerys. Onneksi ihmiskunta ei ole kuitenkaan täysin sinun ja kaltaistesi varassa. Kiitos kaikille, jotka edustavat ihmisyyden parempaa puolta!