Olen skitsoaffektiivinen 26v nainen eläkkeellä. Kyselkää jotain
Kommentit (44)
En usko, että skitsoaffektiivinen on pysyvä sairaus. Myös minulla diagnosoitu enkä käytä enä lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että skitsoaffektiivinen on pysyvä sairaus. Myös minulla diagnosoitu enkä käytä enä lääkkeitä.
Jahas, no itsellä sen verran tuoreessa muistissa nuo pelottavat kokemukset että aion vielä käyttää lääkkeitä. T ap
Mitä ne tehostetun avohoidon ihmiset olivat? Hoitajiako? Montako niitä oli? Eikö se ollut ahdistavaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tehostetun avohoidon ihmiset olivat? Hoitajiako? Montako niitä oli? Eikö se ollut ahdistavaa?
Niitä oli aina kaksi vierailuilla, varmaan turvaamassa toisiaan jos olisin vaikka heittäytynyt väkivaltaiseksi. Hoitajia olivat.
Ja oli se ahdistavaa kun odotin että koska he tulee, koska pystyn taas tehdä mitään...
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet päivisin?
Selaan paljon nettiä, katson sarjoja, yritän siivota, opiskelen vähän avoimessa, kurssi kurssilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on skitsoaffektiivinen? Millaista oireilua?
Tosi kärjistettynä kuin bipo ja skitsofrenia yhdistettyinä. Eli masennus ja maanisia kausia, sen lisäksi psykoottista oireilua. Itse esim uskoin että minua seurataan ja ihmiset yrittävät lukea ajatuksiani satuttaaksen minua.
Tiedätkö, miten tämä eroaa siitä bipo-versiosta, jossa maanisen ja/tai depressiivisen jakson aikana ns. laukeaa myös psykoosi? Olen aina pohdiskellut tätä.
Tuleeko lääkkeistä sivuvaikutuksia?
Mikä pieni asia tekee sinut iloiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kärjistettynä kuin bipo ja skitsofrenia yhdistettyinä. Eli masennus ja maanisia kausia, sen lisäksi psykoottista oireilua. Itse esim uskoin että minua seurataan ja ihmiset yrittävät lukea ajatuksiani satuttaaksen minua.
Tiedätkö, miten tämä eroaa siitä bipo-versiosta, jossa maanisen ja/tai depressiivisen jakson aikana ns. laukeaa myös psykoosi? Olen aina pohdiskellut tätä.
En valitettavasti tiedä :( minulla on vain omat kokemukset taustalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuletko ääniä? Mikä lääkitys?
Minun psykoottisiin oireisiin ei onneksinkuulu äänet. Syön
Sertralin 200mg
Olantsapiini 15mg
Abilify 30mg
Oletko tyytyväinen sun lääkitykseen? Onko sivuoireita?
Vierailija kirjoitti:
Asutko yksin?
Asun yksin mutta lähellä onneksi vanhempiani, joita näen joka viikko :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä pieni asia tekee sinut iloiseksi?
Kyllä siisti koti ja maukas ruoka saa aina hymyn huulille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö masennuksen aikainen psykoosi ole psykoottinen masennus ja manian aikainen vain psykoosi? Sivustä tämä....
Tunnetko katkeruutta siitä, että olet sairas tavalla, joka vaikeuttaa elämää joskus melkoisestikin? (Oman kokemuksen vuoksi kysyn, olin itse kovasti katkera pitkän aikaa, ennen kuin lopulta pystyin luopumaan tunteesta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuletko ääniä? Mikä lääkitys?
Minun psykoottisiin oireisiin ei onneksinkuulu äänet. Syön
Sertralin 200mg
Olantsapiini 15mg
Abilify 30mgOletko tyytyväinen sun lääkitykseen? Onko sivuoireita?
Olen tyytyväinen, olantsapiini kyllä turvottaa joten siitä en tykkää niin. Ja painoakin kertynyt 5kg.
Vierailija kirjoitti:
Saatko asumistukea?
Saan eläkkeensaajan asumistukea.
Pääkaupunkiseudulta, en halua avata tarkemmin...