Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määrittele alkoholisti

Vierailija
25.03.2021 |

Ihmisiä on niin helppo aina syytellä juopoksi,alkoholistiksi.Sanokaa missä menee raja.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuudessa, ei määrässä.

Vierailija
2/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pysty olemaan ongelmitta ilman vaikka haluaisi. Oma mieheni pystyy olemaan arkena juomatta, mutta jos perjantaina ei voi syystä tai toisesta ottaa niin rikkoo tavaroita ja on aivan helvetin ilkeä. Aivan sama onko omasta halustaan tai ulkopuolisesta syystä. Muutama sukulaiseni taas on lähes koko vuoden ilman, sitten erehdytään ottamaan hörppy ja parin viikon päästä löydetäänkin teholta kun se korkki ei vain mene kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei enää pysty hillitsemään alkoholinkäyttöään, ja hän kärsii sekä fyysisistä että psyykkisistä alkoholin vieroitusoireista. Muutama prosentti suomalaisista on alkoholisteja, ja alkoholistin juominen voi olla kausittaista tai jatkuvaa.

Vierailija
4/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten alkoholismiin sairastunut tuntee pakonomaista tarvetta juoda alkoholia. Alkoholismi on tila, jossa alkoholin käytön hallintakyky on lopullisesti menetetty.

Vierailija
5/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo joka ilta itsensä uneen eikä syö.

Vierailija
6/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunne mielihyvää nousuhumalassa kuin pienen pienen hetken, vaikka sitä tavoittelee.

Vierailija
7/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä pystyn kyllä hallitsemaan, ja juominen pysyy rajoissa max 7 annosta/vko. Mutta kyllä ahdistaa jos ei saa paria olutta parina iltana viikossa.

Kai sitä jotenkin riippuvainen on, mutta vaikea mun on itseäni alkoholistina pitää.

Vierailija
8/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä pystyn kyllä hallitsemaan, ja juominen pysyy rajoissa max 7 annosta/vko. Mutta kyllä ahdistaa jos ei saa paria olutta parina iltana viikossa.

Kai sitä jotenkin riippuvainen on, mutta vaikea mun on itseäni alkoholistina pitää.

"Ei mulla ole ongelmaa, mutta ahdistun jos en saa kalja" Joku tuossa lauseessa ei nyt täsmää....

Vierailija
9/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sulle oireita, jos olet juomatta?

Vierailija
10/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ku juo ja juo aamusta iltaan viikot ja kuukaudet vuodet putkeen näkemättä selvää päivää ei pysty enää töihin tai muuta voi olla huumeita . Mut niitä on ollut työn puolesta nähtyä niin tavalliset satunnaisjuopot on vaan hetkellisiä mutta nämä on kokoaikaisia juoppoja.

Vierailija
11/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla ole ongelmaa, mutta ahdistun jos en saa kalja" Joku tuossa lauseessa ei nyt täsmää....

No joo mutta onko alkoholisti jos tuskin on edes humalassa koskaan? Joku ei nyt täsmää.

Onko ihmisellä joku häiriö jos ahdistuu siitä ei ei pääse iltalenkille?

Vierailija
12/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta onko alkoholisti jos tuskin on edes humalassa koskaan? Joku ei nyt täsmää.

Alkoholismi on riippuvuus alkoholista. Ei sitä humalan määrällä mitata. 

Vierailija
13/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama olut viikossa silti koukuttaa mutta on silti vähän .

Vierailija
14/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä puhuttaessa sellainen, joka juo yli 24 annosta viikossa.

Vierailija
15/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mistään muusta mielihyvää kuin alkoholista. Tämä siis ainakin oma kokemukseni, vaikken oo ihan rapajuoppo, käyn töissäkin kyllä. Mutta oikeastaan käyn töissä vain saadakseni tarpeeksi rahaa juomiseen. Jos joskus joudun työttömäksi, minusta tulee kunnon spurgu.

Vierailija
16/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty olemaan ilman jotain ei-välttämätöntä asiaa, on riippuvainen. Riippuvainen voi olla myös terveellä tavalla (esim. tuo lenkkeily, jos pysyy kohtuudessa), mutta alkoholiriippuvuus ei koskaan ole tervettä. 

Vierailija
17/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen että juhliminen yx ja kax päivää ei tarkoita alkoholistia. Huumeriippuvuus pahinta.

Vierailija
18/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä puhuttaessa sellainen, joka juo yli 24 annosta viikossa.

Sekoitat nyt suurkulutuksen rajat alkoholismiin. Jokainen suurkuluttaja ei ole alkoholisti eikä alkoholisti alkuvaiheessa välttämättä ylitä suurkulutuksen rajoja. Lopulta kyllä.

Vierailija
19/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopot ja huumekuskit kirjoitti:

Muistuu mieleen että juhliminen yx ja kax päivää ei tarkoita alkoholistia. Huumeriippuvuus pahinta.

Riippuvuus alkoholista on ihan yhtä paha juttu.

Vierailija
20/56 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, esimerkiksi anoreksiaan kuuluu yhtenä oireena ahdistus jos ei pääse liikkumaan itsellensä asettamien aikataulujen mukaan. Terve ihminen voi aivan hyvin skipata lenkin esimerkiksi huonon sään vuoksi ja jättää sen toiselle päivälle.