Mitä tehdä, kun vuorokauden tunnit eivät meinaa riittää kaikkiin pakollisiin velvollisuuksiin?
Eli siis työ + pienet lapset + muut välttämättömät velvollisuudet ja sosiaalinen elämä sekä harrastukset. Ei kumppania tai juurikaan läheisiäkään jakamassa arkea, joten aika on koko ajan kortilla. Olisiko käytännön ideoita arjen organisoimiseksi paremmin?
Kommentit (31)
No itse pysyn suht fressinä ainoastaan sen takia että en oikeasti tee mitään. En harrasta, en sisusta, hoida kotia, ei lapsia, en laita ruokaa juurikaan.
Joskus kokeilin nuorempana olla joku tehopakkaus, aloin vihaamaan itseäni ja elämääni.
Meidän naisten täytyy tämä "helppo" elämä elää salaa, koska se on edelleen täysin tuomittavaa. Miehillehän tämä on sallittua ympäri maailman.
Tee kolmen kuukauden "kokeilu", eli listaat oikeasti pakolliset, eli lasten hoitaminen, ruokkiminen, työssäkäynti. Lopun ajan otat itsellesi, luet, surffaat netissä, rentoudut, et tee mitään "järkevää".
Katso sitten miltä maailma näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolta tuntuu, pitää tarkastella niitä velvollisuuksia. Ettei niissä nyt olisi jotain itserakennettua? Jostain on karsittava, jos kuormittuu liikaa. Harrastukset ja pienet lapset on sellainen yhtälö, että kannattaa miettiä mikä se on ihan oikeasti tärkeää.
Harrastukset ovat lähinnä sellaisia, että ylläpitävät terveyttä (juoksu ja voimistelu jne.).
Nuo voi korvata esim sauvakävelyllä tai muulla hyötyliikunnalla lasten kanssa, esim hippa, jne...
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä miettinyt sellaista, jos koettaisin palata exän kanssa yhteen -> ratkaisisi monta asiaa. Tosin exä ei ehkä enää ota takaisin. En uuttakaan kumppania voi etsiä noin kymmeneen vuoteen.
Ajattele ensisijaisesti lapsia. Heille ei ole hyvä muuttaa koko ajan tilannetta. Jos haet vain omaa mukavuuttasi, niin kannattaa miettiä mitä oikeasti haluaa ja ovatko lapset sinulle tärkeitä. Exän kanssa voi miettiä hoitokuvioita uudestaan.
Elät jotain kiiltokuva elämää, josta saa mahdollisemman edustavia kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne kaikki mitään pakollisia juttuja ole. Jos on kiire ja ahdistaa, niin karsi kaikki turha pois muutamaksi viikoksi. Ei maailma siihen kaadu.
Ihmetyttää vain se, miten kaikki muut ehtivät elää laadukasta elämää näillä spekseillä. Monet ikätoverini ovat ihan mielettömän nättejäkin ja raportoivat elämäänsä instagramiin jne. Itse olen täysin kulahtanut tapaus fyysisesti.
Ei ne kaikki muutkaan ehdi eikä jaksa. Itse olen lapseton enkä jaksa muuta kuin käydä töissä ja kerran viikossa ruokakaupassa ja pari kertaa viikossa lenkillä. Loput ajasta koomaan sohvalla.
Minkä ikäinen olet? Oletko käynyt kattavassa terveystarkastuksessa lähiaikoina?
Olen liki viisikymppinen ja en ole ollenkaan koomassa työpäivän jälkeen vaikka kävisin kaupassakin. Harrastan myös liikuntaa muutaman kerran viikossa ja lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Tee tarkka aikataulu niin näet ajankäyttösi ja oikeastaan tee ajankäytön tutkimus johon merkkaat miten käytät ajan!
Tämä. Laitat suurinpiirtein aikataulua paperille ja katsot mikä on se turha aikasyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne kaikki mitään pakollisia juttuja ole. Jos on kiire ja ahdistaa, niin karsi kaikki turha pois muutamaksi viikoksi. Ei maailma siihen kaadu.
Ihmetyttää vain se, miten kaikki muut ehtivät elää laadukasta elämää näillä spekseillä. Monet ikätoverini ovat ihan mielettömän nättejäkin ja raportoivat elämäänsä instagramiin jne. Itse olen täysin kulahtanut tapaus fyysisesti.
Ei ne kaikki muutkaan ehdi eikä jaksa. Itse olen lapseton enkä jaksa muuta kuin käydä töissä ja kerran viikossa ruokakaupassa ja pari kertaa viikossa lenkillä. Loput ajasta koomaan sohvalla.
Minkä ikäinen olet? Oletko käynyt kattavassa terveystarkastuksessa lähiaikoina?
Olen liki viisikymppinen ja en ole ollenkaan koomassa työpäivän jälkeen vaikka kävisin kaupassakin. Harrastan myös liikuntaa muutaman kerran viikossa ja lapsia on.
36. Yli kymmenen vuotta olen ollut tällainen. En ole käynyt missään yleisessä terveystarkastuksessa aikoihin, mutta sairauksia on jo ennestään. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma. Toki niitä kontrolloidaan vuosittain.
Kehittelet uuden kellon jossa vuorokaudessa on vaikkapa 36 tuntia.
Sosiaalinen elama unohdettu. Kiitos koronan. Tata ennen sosiaalinen elama lukimukaan lapsen.
Kotitoihin menee liikaa aikaa ja tekee mieli tehda jotain iltaisin, kuten ommella tai soittaa pianoa, energiat ei vasn riita, joten sen sijaan
Tv menee klo 22 paalle hetkeksi. Joskus selataan tarjonta ja todetaan etta parempi menna vaan nukkuu. Heratys on kuitenkin kuuden aikoihin.
Nyt kun on viela se aika kuukaudesta ja haluaisi vaan olla kippurassa kuumassa suihkussa, mietin paivallista tuhertaessa, etta kuinka ne aidit oikein jaksoivat silloin joskus. Silloin kun mies oli palvelettava jumaluus ja oli menkat tai muu tauti. Kuinka he jaksoivat?
Jätä sitten mielummin tämä palsta pois ajankäytöstäsi.