Kaikki tuttavat miettii jo nyt, miten liikkumisrajoituksia voisi kiertää. Missä hyöty?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko sallittua käydä edelleen asioilla esim. kirjastossa, kangaskaupassa tai rautakaupassa? Itse asiassa ei edes kiinnosta, koska aion edelleen käydä. Ja muutamia ystäviä aion edelleen tavata.
Niin juuri kaltaistesi taulapäiden ansiosta me erityisliikkeiden myyjät kärsimme ja altistumme tartunnoille, koska ette tajua pysyä kotona. Erityisliikkeilläkin on verkkokaupat, joista saat tilattua tavaraa etänä. Häpeä!!!!
Tavaraa saa kyllä vaikka mistä, mutta hankalaa on kampaajan leikata hiuksia tai tehdä kampauksia etänä tai kosmetologien tehdä kasvohoitoja. Muista, että rajoitukset koskevat myös näitä erikoisliikkeitä. On harmi, jos mm. kampaamot ja parturit eivät pysty työtään tekemään ja joutuvat lopettamaan koska tuloja ei ole. Konkurssi uhkaa. Mieti omalle kohdallesi...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on outoja tuttavia. Minun tuttuni eivät näe mitään aihetta kiertää näitä lieviä rajoituksia ja ainakaan minun ei edes tarvitse muuttaa käyttäytymistäni mitenkään vaan olen jo vuoden elänyt näiden rajoitusten rajoissa.
En oikein tiedä mitä tarkoitat? Outoja tuttavia? Ehkä niinkuin sinun isovanhempasi, joiden on vaikeaa liikkua? Mitä outoa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko sallittua käydä edelleen asioilla esim. kirjastossa, kangaskaupassa tai rautakaupassa? Itse asiassa ei edes kiinnosta, koska aion edelleen käydä. Ja muutamia ystäviä aion edelleen tavata.
Niin juuri kaltaistesi taulapäiden ansiosta me erityisliikkeiden myyjät kärsimme ja altistumme tartunnoille, koska ette tajua pysyä kotona. Erityisliikkeilläkin on verkkokaupat, joista saat tilattua tavaraa etänä. Häpeä!!!!
Tavaraa saa kyllä vaikka mistä, mutta hankalaa on kampaajan leikata hiuksia tai tehdä kampauksia etänä tai kosmetologien tehdä kasvohoitoja. Muista, että rajoitukset koskevat myös näitä erikoisliikkeitä. On harmi, jos mm. kampaamot ja parturit eivät pysty työtään tekemään ja joutuvat lopettamaan koska tuloja ei ole. Konkurssi uhkaa. Mieti omalle kohdallesi...
Ohis
Kampaamiset ja kasvohoidot eivät ole välttämättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eilen vilkaisin IS:n yhteenvetoa, niin mahdolliset rajoitukset eivät vaikuta minuun mitenkään. Voin ulkoilla ja voin käydä kaupassa sekä lasten treenit pyörii.
Samoin. Voin edelleen käydä iäkkäiden vanhempieni luona, ulkoilla parin ystäväni kanssa, käydä kaupoissa, niskahieronnassa jne jne. En mä ennenkään ole harrastanut mitään isolla porukalla kokoontumisia ulkona enkä edes kauppakeskuksissa tai muissakaan julkisissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olisi hyötyä jos ulkomaanliikennettä rajoitettaisiin. Esim vaihto-oppilaita ei saisi tulla Suomeen nyt korona-aikana. Vain välttämätön liikenne sallittaisiin.
Ja tämä olisi pitänyt tehdä jo viime keväänä.
Tutkimuksien mukaan tartunnoista tulee vain 1-2% ulkomailta. Joten kyllä meidän pitää ihan itse hoitaa tämä omalla käytöksellämme. Toki rajojen sulku auttaa vähän mutta turha sitä on ajatella jonain ratkaisuna.
Vierailija kirjoitti:
Eli aiot rikkoa säännöksiä. Eri asia sitten pystyvätkö nuo tahot pitämään ovensa auki, jos asiakkaita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kampaamiset ja kasvohoidot eivät ole välttämättömyyksiä.
On ne silloin, jos teet työtä, jossa huoliteltu ulkonäkö on tärkeä. Vaikka tekisitkin etätöitä, et voi olla missään Teams-palaverissa asiakkaiden kanssa, jos tukkasi on kuin harakanpesä tai ihosi täynnä näppylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eilen vilkaisin IS:n yhteenvetoa, niin mahdolliset rajoitukset eivät vaikuta minuun mitenkään. Voin ulkoilla ja voin käydä kaupassa sekä lasten treenit pyörii.
Samoin. Voin edelleen käydä iäkkäiden vanhempieni luona, ulkoilla parin ystäväni kanssa, käydä kaupoissa, niskahieronnassa jne jne. En mä ennenkään ole harrastanut mitään isolla porukalla kokoontumisia ulkona enkä edes kauppakeskuksissa tai muissakaan julkisissa tiloissa.
Periaatteesa et voi käydä isovanhempiesi luona etkä hieronnassa, koska ne eivät ole ruokakaupassakäyntiä.
Liisa59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aiot rikkoa säännöksiä. Eri asia sitten pystyvätkö nuo tahot pitämään ovensa auki, jos asiakkaita ei ole.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta olen saman ikäinen kuin sinä ja todellakin aion käydä rautakaupassa, jos mulla ei olekaan kotona jotain, mitä remonttini edellyttää. Ensi viikolla tänne tulee porukkaa vaihtamaan keittiöni kaapistot ja tiskipöydän ja mulla on iso urakka, että saan myös keittiön seinät ja katon maalattua. Työhuoneeni remontti on nyt kesken, koska keittiöremontti tulee tähän väliin, ja terveydelleni on tärkeää saada työhuonekin valmiiksi, koska selkäni ei kestä tehdä etätöitä huonossa työsennossa. Eli kyllä, rautakaupassa käynti on mulle välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Liisa59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta olen saman ikäinen kuin sinä ja todellakin aion käydä rautakaupassa, jos mulla ei olekaan kotona jotain, mitä remonttini edellyttää. Ensi viikolla tänne tulee porukkaa vaihtamaan keittiöni kaapistot ja tiskipöydän ja mulla on iso urakka, että saan myös keittiön seinät ja katon maalattua. Työhuoneeni remontti on nyt kesken, koska keittiöremontti tulee tähän väliin, ja terveydelleni on tärkeää saada työhuonekin valmiiksi, koska selkäni ei kestä tehdä etätöitä huonossa työsennossa. Eli kyllä, rautakaupassa käynti on mulle välttämätöntä.
Siitä vaan. Ei ole multa pois. Mutta pitääkö rautakauppa ovet auki, jos asiakkaita ei ole?
Liisa59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteesa et voi käydä isovanhempiesi luona etkä hieronnassa, koska ne eivät ole ruokakaupassakäyntiä.
Kyllä voin. Vanhempieni luona käyminen kuuluu niihin asioihin, jotka on jo listattu sallittuihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Liisa59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin. Vanhempieni luona käyminen kuuluu niihin asioihin, jotka on jo listattu sallittuihin asioihin.
Täältä löytyy sallitut asiat, joihin kuuluu myös läheisen henkilön hoivan tarve
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0e731147-5b5f-4240-9042-63c65453e…
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on typeriä tuttavia.
Kun ihminen vanhenee, hänen on aika vaikea luoda ystävyyssuhteita kakskymppisten kanssa. Ystävät ovat samanikäisiä kuin minä ja tässä iässä vaivoja tulee. Voi, voi!
Mihin päin Suomea Turun ja Helsingin asukkaaat lähtee baari-kierrokselle?
Ilman näitä lapsellisia änkyröitä ja kapinallisia Suomessa voitaisiin elää melko normaalisti, maskit vain naamalla, etäisyydet ja käsihygienia huomioiden, olemmehan jo luonnostaan isojen etäisyyksien maa (sekä maantieteellisesti että sosiaalisesti). Voisi olla kaupat auki ja monet muutkin paikat kun voitaisiin olla varmoja siitä, että aikuiset osaavat hallita kokonaisuuksia ja ymmärtää syy-seuraukset ja noudattaisivat ohjeita (hämmästyttävän iso osa kykenee ja älyää). Tällöin talouskaan ei kärsisi niin paljoa. Tai ainakaan tietyt alat.
Mutta nyt uhmaajat haluavat vain pitkittää ja pitkittää ja pahentaa ja pahentaa. Mikä on tähän motiivi? No, penskoille riittää pelkkä ajattelemattomuus ja mukajänniksen leikkiminen. Mutta ns aikuiset? On tullut kyllä mieleen että tietynlainen porukka käyttää tätäkin asiaa oman agendansa ajamiseen, ja nauttii kun pääsee ..hallitusta haukkumaan ja paheksumaan. Jotkut oikein elävät tällaisesta. Siinä ei ole oikeasta isänmaallisuudesta taaskaan minkäänlaista tietoa (eihän näillä kyllä ole muutenkaan) vaikka sen isämmmmaallisuden nimissä on kaduillekin lähdetty.
Sitten on tietty vanhat jäärät, joihin ei tehoa mikään (tyyliin tämä suomenruotsalainen porho joka järjesti isot kekkerit), ja jotka ovat tottuneet koko elämänsä kävelemään muitten yli minä-minä, anteeksi, jag-jagia hokien. Minun elämä, minun maani, voi kun joku älyäisi laittaa nämä ikuiseen karanteeni, niin kuin teki USA 1920-luvulla lavantauti-Mollylle, kun tämä ei noudattanut ohjeita. Ikuinen karanteeni saarella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta pitäisi tulla joku tarkempi ohjeistus mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Valvonta tulee olemaan kyllä ihan mahdotonta.
Yhdentoista kohdan lista liian raskas ponnistus lukea?
Paljon jää tulkinnnavaraa, vaikka lukisikin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Meillä on Suomessa työttömyysturva sitä varten, että kukaan ei jää tyhjän päälle, vaikka duunit tilapäisesti loppuisivatkin. Eli ei nyt herätä suurempia sympatioita tämä vuodatuksesi. Kampaajakin voi vaihtaa ammattia tarvittaessa. Näin me muutkin joudumme tekemään.
Yhdentoista kohdan lista liian raskas ponnistus lukea?