Kaikki tuttavat miettii jo nyt, miten liikkumisrajoituksia voisi kiertää. Missä hyöty?
Kommentit (85)
Ollaan kuin pikkulapset uhmakkaina.
Enemmän olisi hyötyä jos ulkomaanliikennettä rajoitettaisiin. Esim vaihto-oppilaita ei saisi tulla Suomeen nyt korona-aikana. Vain välttämätön liikenne sallittaisiin.
Ja tämä olisi pitänyt tehdä jo viime keväänä.
MINÄ! Mutkun minä haluan ja saan. On vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia ja vastuuta.
Koskee kyllä. Itseänikin. Olen koko tämän korona-ajan lastenlasten lisäksi tavannut yhtä tai kahta ystävää. Nyt jos kielletään tapaamiset muualla kuin ulkona, en voi heitä tavata, koska eivät enää pysty liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kuin pikkulapset uhmakkaina.
Osataan lukea se sama kuin pikkulapsi. Luetaan otsikot tajuamatta sisältöä.
Tässä tehdään kaikista rikollisia ja annetaan poliisille mielivaltaiset oikeudet pysäyttää ja pidättää kuka hyvänsä. Tätä olette tilanneet.
Ihan naurettavaa puuhastelua. Kuka haluaa bilettää niin ei liikkumisrajoitukset estä niitä hevon vi.... .
Sinulla on outoja tuttavia. Minun tuttuni eivät näe mitään aihetta kiertää näitä lieviä rajoituksia ja ainakaan minun ei edes tarvitse muuttaa käyttäytymistäni mitenkään vaan olen jo vuoden elänyt näiden rajoitusten rajoissa.
Hanki parempia tuttavia. En jaksaisi tuollaisia tyyppejä päivääkään.
Me sinimustat emme riko rajoitteita
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehdään kaikista rikollisia ja annetaan poliisille mielivaltaiset oikeudet pysäyttää ja pidättää kuka hyvänsä. Tätä olette tilanneet.
Ehei, tätä TE olette tilanneet, kun pitkitätte koronaa.
Pelkkä ajatuskin rikkoa rajoituksia on jo rangaistava teko, 200€ sakkoa.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ! Mutkun minä haluan ja saan. On vain oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia ja vastuuta.
Olet varmaan nuori ihminen, jonka ystävät pystyvät lähtemään lenkkipolulle. Minun ystävistäni moni ei enää pysty ja tälläkin hetkellä huoli, kun yksi ystävä ei enää vastaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on outoja tuttavia. Minun tuttuni eivät näe mitään aihetta kiertää näitä lieviä rajoituksia ja ainakaan minun ei edes tarvitse muuttaa käyttäytymistäni mitenkään vaan olen jo vuoden elänyt näiden rajoitusten rajoissa.
Mä taas olen elänyt jo vuoden huomattavasti enemmän eristyksissä kuin mitä tulevat rajoitukset ovat, joten mulle nuo rajoitukset tarkoittavat vain, että monet asiat, joita en ole vuoteen tehnyt, katsotaankin elintärkeiksi ja välttämättömiksi. Eli voinkin muuttaa käyttäytymistäni paljon vapaammaksi.
Hallitus VASTA kaavailee rajoituksia! Ja nämä rajoitukset tulisivat pääkaupunkiseudulle koskien Helsinkiä, Vantaata, Espoota ja Kauniaista, sekä Turkua.
Eli tämä ei koske suurinta osaa suomalaista.
Koko ulkonaliikkumiskiellon valmistelu on ollut kamalaa ajan ja resurssien hukkausta. Poliiseja on ihan liian vähän valvomaan sitä tehokkaasti ja pysäytettäessä ihmiset voi vaan valita listalta jonkun tekosyyn minkä varjolla on liikenteessä, vaikka oikeasti olisi menossa bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus VASTA kaavailee rajoituksia! Ja nämä rajoitukset tulisivat pääkaupunkiseudulle koskien Helsinkiä, Vantaata, Espoota ja Kauniaista, sekä Turkua.
Eli tämä ei koske suurinta osaa suomalaista.
Kyllä se kaavailtu rajoitus on jo hyvin todennäköinen. Koskisi noin 25% suomalaisista, eli todella isoa määrää ihmisiä.
Ja heistä suurinta osaa se ei edes koske🤣