Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette ihmisestä joka juo punaviiniä kalan kanssa valkoviinilasista?

Vierailija
25.03.2021 |

Aika noloa, vai mitä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ei ole ainakaan pikkumainen ja pinnallinen nipottaja. Eli positiivisesti ajattelen. Sellaiset oman elämänsä hyacinthbucketit ovat prseestä. Mitä väliä sillä on, mistä lasista valkkarinsa juo kotona perhepiirissä tai kavereiden kesken?!?

22/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin ei voisi juoda shampanjaa hienoita viinilaseista.

Ei sillä ettenkö omista ja monta upeaa.Mutta en ostaisi jos ei olisi perintönä saatuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vulgaaria kuin persu joka juo kiljunsa lasista, kun normaalisti ottaa Teuvon tapaan suoraan ämpäristä. Luin lehdestä, että Teuvo on ottanut oman sinisen suosikki ämpärinsä Hondurasiin mukaan.

Vierailija
24/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä punaviini lihalle ja valkoviini kalalle on vaan pelkistetty suositus, kyllähän niitä sopivia viinejä löytyy kummastakin.

Vierailija
25/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suatana! Halavatun junttipussi.

Vierailija
26/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaittajalle tiedoksi: erilaisista tapaetiketeistä nipottajat ovat yleensä itse "nousukkaita" jotka kuvittelevat että kaikista "säännöistä" tiukasti kiinni pitäminen olisi joku hienon ihmisen merkki. Ja sitten he hikoilevat joka kerran ennen juhlia ja jännittävät että osaavatko käyttää rapuveistä oikein ja millä lusikalla kilpikonnaliemi lusikoidaan.

OIkeasti yläluokkaan kuuluvat ihmiset osaavat rennosti myös rikkoa sääntöjä koska heidän ei enää tarvitse esittää hienompaa kuin ovat. Kaikki tietävät heidän asemansa joten sitä ei tarvitse korostaa enää mitenkään.

Itse olen aina suhtautunut kaikenlaisiin tilanteisiin rennosti ja tajunnut että ei haittaa lainkaan jos joskus mokaa hieman. Pahinta jota voi silloin tehdä on tehdä siitä joku iso numero tai nolostua tai selitellä. Jos huomaan tehneeni jotain väärin niin korjaan vain asian kaikessa hiljaisuudessa ja jatkan eteenpäin. EIkä kukaan ole koskaan näyttänyt mitenkään paheksuvan. Todellista sivistystä on selvitä sujuvasti tilanteesta kuin tilanteesta, ei se että tietää jokaisen etiketin koukeron ulkoa.

Vierailija
27/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen näin. Koska pidän kalasta (en syö punaista lihaa ollenkaan) ja punaviini on ehdoton suosikkini jonka valitsen aina tilaisuuden tullen (näitä ei ole usein sillä pienet lapset). Lasin suhteen on se ja sama, pakon edessä kelpaa vaikka muovimuki.

Ajattelen siis, että siinä on sielunystävä joka pitää kalasta ja punkusta eikä elämä ole niin vakavaa.

Kehtaisitko ravintolassa tilata kalaa ja juomaksi punaviiniä?

Helposti. Olen tilannutkin. Ei liene millään tavoin sinun ongelmasi. 

Vierailija
28/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan voi juoda viiniä vaikka kahvikupista, mutta kiinnostaisi tietää, onko teillä pokkaa tilata ravintolassa vaikkapa kuhaa ja sen kanssa punaviiniä?

Vierailija
29/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus huomauttanut vaimolleni punaviinin juomisesta kalan kanssa. Tuntuu niin junttimaiselta ruokailutavalta... Mutta omapa on asiansa.

Vierailija
30/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohen kanssa sopii kevyt punaviini.

Vierailija
31/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen näin. Koska pidän kalasta (en syö punaista lihaa ollenkaan) ja punaviini on ehdoton suosikkini jonka valitsen aina tilaisuuden tullen (näitä ei ole usein sillä pienet lapset). Lasin suhteen on se ja sama, pakon edessä kelpaa vaikka muovimuki.

Ajattelen siis, että siinä on sielunystävä joka pitää kalasta ja punkusta eikä elämä ole niin vakavaa.

Kehtaisitko ravintolassa tilata kalaa ja juomaksi punaviiniä?

Helposti. Olen tilannutkin. Ei liene millään tavoin sinun ongelmasi. 

Mikä ihmeen minun ongelmani? Eikö tämän ketjun aihe ollut kala ja punaviini? Lisäkysymyksen esittäminen on normaalia keskustelua.

32/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suatana! Halavatun junttipussi.

..tai punttijussi. 

Vierailija
33/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonahan voi juoda viiniä vaikka kahvikupista, mutta kiinnostaisi tietää, onko teillä pokkaa tilata ravintolassa vaikkapa kuhaa ja sen kanssa punaviiniä?

Todellakin on.  Olen ravintolassa nauttimassa ateriasta ja ruokajuomasta, en pohtimassa kuinka voisin parhaiten miellyttää henkilökunnan tyylitajua.

Vierailija
34/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaittajalle tiedoksi: erilaisista tapaetiketeistä nipottajat ovat yleensä itse "nousukkaita" jotka kuvittelevat että kaikista "säännöistä" tiukasti kiinni pitäminen olisi joku hienon ihmisen merkki. Ja sitten he hikoilevat joka kerran ennen juhlia ja jännittävät että osaavatko käyttää rapuveistä oikein ja millä lusikalla kilpikonnaliemi lusikoidaan.

OIkeasti yläluokkaan kuuluvat ihmiset osaavat rennosti myös rikkoa sääntöjä koska heidän ei enää tarvitse esittää hienompaa kuin ovat. Kaikki tietävät heidän asemansa joten sitä ei tarvitse korostaa enää mitenkään.

Kyllä tuo onnistuu toisinpäinkin. Lähipiirissäni on yksi yläluokkaisesta suvusta olevan henkilön, joka kuvittelee, ettei rahvaalla ole mitään etikettiä. Oman sukunsa tilaisuuksissa hän osaa kyllä käyttäytyä, mutta kun mennään jonkun naapurinmummon synttäreille, niin ei mitään käytöstapoja.

Vierailija
35/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ravintola tarjoaa sen punaviinin valkoviinilasista, se ei ole asiakkaan moka, vaan talon tapa.

Vierailija
36/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon. Hyvää on. Muuten ok.

Vierailija
37/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain, ja olen huomannut tämän saman ilmiön myös mitä tulee erilaisiin ulkomaalaisiin tapoihin. Esim. monet käyvät vaikka Italiassa ekan kerran lomalla ja lukevat siellä matkaoppaasta, että cappucinoa ei juoda klo 12 jälkeen eikä varsinkaan ruuan päälle, kalan kanssa ei syödä juustoa, ananas ei kuulu pitsaan, ja kerma ei kuulu pastaan (todellisuudessa ei ole näin tiukkaa). Sitten nämä italialaisen kulttuurin "nousukkaat" nipottavat näistä asioista jatkuvasti muille suomalaisille kavereilleen ihan kuin olisivat yhtäkkiä itsekin italialaisia.

Vierailija
38/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun tekee mieli punaviiniä kalan kanssa niin kyllä kehtaan tilata ravintolassakin näin. Usein tosin otan valkkaria mut joskus tekee enempi mieli punaista. Lisäksi tarjoilijoilla on usein ehdottaa kalalle sopiva vaihtoehto punaviineistäkin jos listalta ei itse löydä sopivaa.

Minusta on ihan juntteuden tai huonon itsetunnon merkki yrittää noudattaa jotain vanhaa etikettiä vaikka oma maku olisi eri.

Kotona saatan juoda punaviiniä joskus valkoviinilasista ihan siitä syystä että meidän valkkarilasit on kivemmat kun nykyiset punaviinilasit, tämähän ei tarkoita ettei tunnistaisi lasien eroa.

Vierailija
39/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon pihvin ja kaiken lihan kanssa valkkaria koska punaviini ei vain putoa. Mitä ajattelet minusta? Tuskin mitään.

Vierailija
40/47 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaisin tilata kalan kanssa punaviiniä ravintolassa. En juo koskaan valkoviiniä, sillä se närästää ja saa aikaan kauheat kiehumiset vatsassa. Punaviiniä juon useinkin. Meillä kotona juodaan viinit ihan juomalasista, se varmaan vasta junttia onkin. Ei meillä edes ole viinilaseja, jalallisia juomalaseja vaan.