Aki Manninen tänään Päivärinnan vieraana
Mitä mieltä olette? Vaikka omasta mielestäni Aki on jo saanut liikaa vihaa niskaansa, olkoonkin, että hänen puheensa Selviytyjät Extrassa olivat tosi mauttomia, tämä haastattelu ei kyllä hänen asemaansa ainakaan paranna. Aki taitaa olla aika tyhmä. Hän ei ymmärrä Susannen kysymyksiä eikä sitä, mistä hänelle on suututtu, vastaa asian vierestä ja puheissa ei noin muutenkaan ole päätä eikä häntää. Voi voi.
https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/dd44bb12-e867-4bdb-8e64-aedb…
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Olin pahoillani Akin puolesta, mutta en olekaan enää tämän haastattelun jälkeen. Sehän on ihan oikeasti mu**ku ja tyhmä kuin saapas! Uhkailuja en tietenkään hyväksy, en minkäänlaisia, mutta liekö hän sellaisia saanutkaan. Se tekoitku aiheutti niin kovaa myötähäpeää, että oli pakko laittaa hetkeksi mutelle. Aki: sitä saa mitä tilaa.
Koetko olevasi hyväkin ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Olin pahoillani Akin puolesta, mutta en olekaan enää tämän haastattelun jälkeen. Sehän on ihan oikeasti mu**ku ja tyhmä kuin saapas! Uhkailuja en tietenkään hyväksy, en minkäänlaisia, mutta liekö hän sellaisia saanutkaan. Se tekoitku aiheutti niin kovaa myötähäpeää, että oli pakko laittaa hetkeksi mutelle. Aki: sitä saa mitä tilaa.
Ihan nolo itku. Otti koville, kun ei päässytkään pitemmälle kilpailussa ja voittanut. Oli varmaan varma voitostaan. Kyllähän siihen on yleensä varauduttava, että ei voitakaan, ei tule sitten pettymystä, mutta hän ei ollut. Oli kova kolaus itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan nolo itku. Otti koville, kun ei päässytkään pitemmälle kilpailussa ja voittanut. Oli varmaan varma voitostaan. Kyllähän siihen on yleensä varauduttava, että ei voitakaan, ei tule sitten pettymystä, mutta hän ei ollut. Oli kova kolaus itsetunnolle.
Olivat Ritan kanssa molemmat täysin varmoja voitosta. Rita omissa stooreissaan piti hirveää showta kun joutuu olenaan niin pitkään lapsen kanssa kaksin ja mitä kaikkea on ansainnut kun Aki sitten joskus tulee kotiin. Eipä puhelut enää viikon jälkeen tästä mitään 😂
Voi herraisä! Koko stnan suomi vetää melonit nenään jonkun randomijulkkiksen jonninjoutavista sanomisista jossain aivan turhanpäiväsessä ohjelmassa. Hankkikaa nyt elämä oikeesti!
Joo-o, ei tähän voi muuta oikein sanoa kuin "voi voi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on teillä vihaajilla paha pakkomielle Akista
En minä mitään Akia vihaa vaan harmittaa kuinka pilaavat koko ajan saumojaan kehittääkseen yrityskuvaansa uskottavaksi ja vaikutusvaltaiseksi hyvinvointiyritykseksi. Kredittiä täytyy antaa siitä kuinka ovat saaneet Ritakin pystyyn ja sen toiminnasta mutta nyt tosiaan pitäisi ihan oikeasti miettiä strategiaa ja visiota ja niiden vaatimaa julkisuuskuvaa. Hattu nöyrästi käteen ja fiksun mentorin puheille.
Lässynlässyn.
Koko selviytyjät-kohuakaan ei kukaan muu enää edes muista, kuin te pakkomielteiset jankkaajat
Toi akihan sitä kohua näköjään haluaa ylläpitää, kun muulla ei huomioo saa.
Tämä oli jo menneen talven lumia, mutta piti vaan taas mennä asiasta lässyttämään.
Totta kai haluaa kun sillä pääsee lööppeihin edelleen ja saa julkisuutta. Voi luoja kun tällaiset ei tajua pysyä jonpoissa julkisuudesta.. ja sillä muksulla on varmaan kivaa teininä, sellainen miljoona kuvaa pitkin somea jaettu koko maailmalle. En tajua.
Kukaan muu ei enää muista koko kohua niin pariskunta tuo sen esille itse joka käänteessä ja muistaa toivoa että asian annettaisiin olla jo.
Mulle tulee Akista jotain ihan kummallisia tuntemuksia tuosta haastattelusta. Onko Aki joku patologinen valehtelija vai elääkö jossain oudossa vähän epätodellisessa kuplassaan vai mistä on kyse?
Aki itse vaikuttaa yhdeltä isolta kiiltokuvalta.
Oudot fiilikset.
Rita ihan varmaan hajoaa jossain kohtaa. Rita on eri haastatteiluissa ohimennen sanonut kommentteja kuten "Hei miettikää, että mun pitää elää ton kanssa joka päivä" tai "mun pitää olla joka päivä vahva"
Mun korviin nuo kuullostaa hieman hälyyttäviltä ja siltä, että Rita kovasti yrittää tukea herkkää miestään ja unohtaa omat murheensa selvitäkseen arjestaan.
Jos tuolle Akille tapahtuu elämässä vielä uusia kohuja tai jotain vielä radikaalimpaa tapahtuu, niin miten käy kotipuolessa? Sekoaako? Kestääkö Rita enää ?
Eikö heidän olisi vaan parempi nyt olla ihan hissukseen vähän aikaan? Tarvitsevatko julkisuutta tosiaan niin paljon? Varsinkin jos se julkisuus on vain negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee Akista jotain ihan kummallisia tuntemuksia tuosta haastattelusta. Onko Aki joku patologinen valehtelija vai elääkö jossain oudossa vähän epätodellisessa kuplassaan vai mistä on kyse?
Aki itse vaikuttaa yhdeltä isolta kiiltokuvalta.
Oudot fiilikset.
Juu, ei ole kosketuksissa totuuteen. Hokee jotain mantroja ja vanhanaikaisia ihmiskäsityksiä. Haluaa olla salaperäinen ja muiden yläpuolella. Häneen ei saa oikeaa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Se, että hieman yksinkertaisen oloinen julkkis laukoo selvästi sovinistisia kommentteja pitäen niitä ihan normaaleina ja läppänä, eikä lainkaan tajua miksi ne ovat sovinistisia, kertoo nimenomaan _rakenteellisesta_ naisvihasta.
Naisvihaa on varmasti olemassa, mutta naisiakin voi arvostella. Uskon että naiset osaa kieroilla ja p*skamyrskyn nostattamalla ottaa tilanne haltuun. Rohkea tai tyhmä että yleensä meni naisten kanssa pelaamaan. Fiksut äijät tajuaa ettei naisia saa arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että hieman yksinkertaisen oloinen julkkis laukoo selvästi sovinistisia kommentteja pitäen niitä ihan normaaleina ja läppänä, eikä lainkaan tajua miksi ne ovat sovinistisia, kertoo nimenomaan _rakenteellisesta_ naisvihasta.
Naisvihaa on varmasti olemassa, mutta naisiakin voi arvostella. Uskon että naiset osaa kieroilla ja p*skamyrskyn nostattamalla ottaa tilanne haltuun. Rohkea tai tyhmä että yleensä meni naisten kanssa pelaamaan. Fiksut äijät tajuaa ettei naisia saa arvostella.
Hmm 🤔
Mä en usko että tämä Manninen olisi niin suuri ajattelija ja omien teidensä kulkija, että ajattelisi ja toimisi kovin eri tavalla kuin mihin oma kokemusympäristönsä on hänet koulinut. Oletan siis, että hän puhuu ja toimii niin kuin on todennut toimivaksi ja hyväksytyksi omissa piireissään, ja ilmeisesti on näillä eväillä ihan kohtuu hyvin menestynytkin. Siksi väitän, että tässä on kyse nimenomaan rakenteellisesta naisvihasta. Eli edelleenkään ei siitä että Manninen vihaisi naisia, vaan siitä että hän puhuu ja käyttäytyy niin kuin on hyväksyttävää yhteisössä, missä naisilla on oma paikkansa pikkuisen miesten alapuolella, ja naisten tai tyttöjen tai vähän feminiinisempien miesten tekemät jutut ovat toisarvoisia tai jopa halveksittavia. Niinkuin nyt vaikka kiiltokuvien vaihtelu tai yrttien keräily.
Käykäähän laittamassa mielipiteenne instagramissa Päivärinnan postaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sitten on sinne postannut? Ei ole instagrammia.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa 😂 Siellä pitäisi esiintyä omalla nimellä, ja mä en halua että kukaan tuttu näkee että mua kiinnostaa joku hiton Aki Mannis -keissi 😂
Sensuroimaton päivärinta tilillä siis mainostettu tätä haastattelua ja kommentit ei ole ylistäviä. Erittäin hyviä perusteluja siellä kyllä ja Ritaki fanit ei ole tuota ilmeisesti vielä löytäneet kun räävittömät ja nimittelevät kommentit puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa 😂 Siellä pitäisi esiintyä omalla nimellä, ja mä en halua että kukaan tuttu näkee että mua kiinnostaa joku hiton Aki Mannis -keissi 😂
Mitä hävettävää on jos on sovinismia vastaan 🤔
Tuosta haastattelusta oikein paistaa, että Aki ei tajua, mistä koko kohussa on kyse ja kykenee ajattelemaan asiaa vain omalta kannaltaan. Etenkin se, että puhui siitä kuinka vähäpätöinen asia on ja kuinka nyt on muita paljon merkittävämpiä ongelmia. Ei siis tajua, että kyse ei ole vain hänestä ja hänen ongelmastaan vaan koko naissukupuoleen kohdistuvasta misogyniasta, rakenteellisesta syrjinnästä ja patriarkalismista. Tälle ollaan niin sokeita, että sitä on välillä vaikea hahmottaa, mutta se, että ihminen on kutsuttu keskustelemaan kyseisestä aiheesta, eikä silti tajua, mistä on kyse. Haastattelu muutenkin pahensi Akin tilannetta. Muun muassa kommentit "mulle on ihan sama johtaako naiset vai eikö ne johda", "yhteiskunnan (naisia syrjivät) rakenteet on tämän vähemmistön mielessä isompi ongelma kuin se todellisuudessa on", "tänä päivänä naiset otetaan todella hyvin huomioon", "me valmennetaan naisia olemaan parempia puolisoita kotona", "mulla on pahamieli, että mä istun täällä puhussa näin olemattomasta asiasta, koska (on isompia ongelmia) yritykset kaatuu (jne.)", "Tässä yhteiskunnassa on niin paljon isompia ongelmia, niin mua hävettää tulla kertomaan tästä". Ja Aki ei oppinut tästä muuta kuin, että "julkisuuden hinta on liian kova". Aki "toivoo vaan ymmärrystä kaikilta ihmisiltä". 🤦🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Tuosta haastattelusta oikein paistaa, että Aki ei tajua, mistä koko kohussa on kyse ja kykenee ajattelemaan asiaa vain omalta kannaltaan. Etenkin se, että puhui siitä kuinka vähäpätöinen asia on ja kuinka nyt on muita paljon merkittävämpiä ongelmia. Ei siis tajua, että kyse ei ole vain hänestä ja hänen ongelmastaan vaan koko naissukupuoleen kohdistuvasta misogyniasta, rakenteellisesta syrjinnästä ja patriarkalismista. Tälle ollaan niin sokeita, että sitä on välillä vaikea hahmottaa, mutta se, että ihminen on kutsuttu keskustelemaan kyseisestä aiheesta, eikä silti tajua, mistä on kyse. Haastattelu muutenkin pahensi Akin tilannetta. Muun muassa kommentit "mulle on ihan sama johtaako naiset vai eikö ne johda", "yhteiskunnan (naisia syrjivät) rakenteet on tämän vähemmistön mielessä isompi ongelma kuin se todellisuudessa on", "tänä päivänä naiset otetaan todella hyvin huomioon", "me valmennetaan naisia olemaan parempia puolisoita kotona", "mulla on pahamieli, että mä istun täällä puhussa näin olemattomasta asiasta, koska (on isompia ongelmia) yritykset kaatuu (jne.)", "Tässä yhteiskunnassa on niin paljon isompia ongelmia, niin mua hävettää tulla kertomaan tästä". Ja Aki ei oppinut tästä muuta kuin, että "julkisuuden hinta on liian kova". Aki "toivoo vaan ymmärrystä kaikilta ihmisiltä". 🤦🏻♀️
Juuri näitä asiallisesti ja hyvin kirjoitettuja perusteltuja kommentteja tarvittaisiin muuallekin kuin tänne vauvapalstalle! Ihan senkin takia että jos Manninen haluaa pitää tätä pinnalla niin pidetään sitten. Harmittaa vain että iltapäivälehdet ovat täysin hänen puolellaan ja klikkiotsikoissa on vain tyyliin ”mannisen sanoista nousi somemyrsky” eikä mitään esim. näistä fiksuisti perustelluista kommenteista vaan ainoastaan siitä kuinka Manninen sai tukea faneilta.
Oletko sitten itse sitä mieltä, että Aki esiintyi edukseen? Kerro yksikin fiksu asia, jonka hän sanoi. Jos sellaisia oli, niin minulta meni ainakin ohi.