Opioidi lääkkeen lopettamisesta "krapula" onko normaalia?
Ihan kammottavan vetämätön olo, kauhea jano, lihakset tekee jatkuvasti pieniä pakkoliikeittä, ihoa kutittaa joka puolelta, mieli on ihan totaalisen maassa, ärsyttää kaikki asiat... Voiko tosiaan lääkkestä tulla näin kauhea olo, tämä on pahempi kuin melkein yksikään krapula mitä on ollut!! Ja milloin tämä menee ohi. Hyi en enää ikinä koske opioidipohjaisiin lääkkeisiin :(
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
normaalit vierotusoireet,kyllä se siitä
Kauanko kestää että on taas normaali olo?
On, vieroitusoireitahan nuo. Voivat jatkua useamman viikon ajan, mutta eivät sentään kuukausia, joten joskus olo kyllä paranee! Kannattaa lääkärin kanssa sopia sopiva pudotustahti.
On normaalia, opioideihin tulee helposti riippuvuus, joten kun niiden käytön lopettaa, tulee vieroitusoireet.
Paljon vettä, suklaata tai muuta makeaa. Ulos kävelylle. Kyllä se siitä.
Miks et lopettanut asteittain niin neuvotaan tekemään..
Vierailija kirjoitti:
Miks et lopettanut asteittain niin neuvotaan tekemään..
Koska kuuri oli niin lyhyt että siihen ei olisi ollut ilmeisesti tarvetta. Kai minulla on jotenkin tavallista addiktoivammat aivot, tulen todella nopeasti kaikesta riippuvaiseksi. Ihan pari päivää riittää kun on minun aivot kyseessä.
Opioidi, bentso ym. mielihyvälääkkeet niistä on aina enemmän haittaa kuin hyötyä en tiedä miksi lääkärit niitä edes määrää enää.
On niistä hyötyä oikein käytettynä
Panacod pakkauksessa lukee, ettei suositella pidempään kuin 3 vrk yhtäjaksoisesti.
Olen ottanut enintään tuon, ja vain kerran päivässä, eikä ole tullut mitään refloja.
Kipulääkityksessä pitäisi aina lähteä liikkeelle kannabiksesta. Jos se ei vaikuta riittävästi, sitten vasta opiaatteja, jotka ovat kuitenkin ns. kovia huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Panacod pakkauksessa lukee, ettei suositella pidempään kuin 3 vrk yhtäjaksoisesti.
Olen ottanut enintään tuon, ja vain kerran päivässä, eikä ole tullut mitään refloja.
entä jos kipu jatkuu pidempään kuin vain kolme päivää?
Vierailija kirjoitti:
Kipulääkityksessä pitäisi aina lähteä liikkeelle kannabiksesta. Jos se ei vaikuta riittävästi, sitten vasta opiaatteja, jotka ovat kuitenkin ns. kovia huumeita.
"Minulla on kauan sitten tapahtuneen työtapaturman seurauksena erittäin kivulias vamma. Sen kestämiseen lääkäri kirjoitti vahvoja särkylääkkeitä, mutta niistä meni nuppi siinä määrin kuutamolle, että se haittasi työntekoa. Lääkäri sitten sanoi tietävänsä erään "lääkkeen" mikä saattaisi olla riittävän tehokas ilman sivuvaikutuksia. Se lääke on kannabis. Se poistaa hyvin kivun, mutta ei sumenna kuuppaa ja se mahdollisti minulle työnteon, kun vaihtoehtona olisi ollut eläke ja se ei kuulostanut hyvältä idealta. Nyt olen täysin palvelleena eläkkeellä ja edelleen käytän tuota tehokasta särkylääkettä. Eli ainakin kovaan särkyyn kannabis on lääke, mikä ei ole päätä turruttava, niin kuin vahvat särkylääkkeet, jotka jatkuvasti atkuvasti käytettynä ovat vaikea ongelma, mm. riippuvuus ja toleranssin kasvu hengenvaarallisiin annoksiin. Kannabiksella annos ei kasva.
Aihe Vapaa-keskustelu. 01.02.2021. Sensuroitu viesti.
lääke nimeltä subutex auttaa noihin oloihin.
Vierailija kirjoitti:
kannabista on suomessa käytetty kipulääkkeenä tuhansia vuosia ennen lääkefirmojen kovia opiaattihuumeita.
Vierailija kirjoitti:
lääke nimeltä subutex auttaa noihin oloihin.
'
Suosittelen myös.
Söin panacodia noin puoli vuotta 6 tbl päivässä. Viikon verran oli huono olo kun lopetin. Ei kestänyt kuitenkaan pitkään. Jos on erittäin kovat kivut ja sitten leikkaus tehty, niin ei niitä voi vain kolmea päivää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kestää että on taas normaali olo?
En ole sama joka kirjoitti alussa, muuta koita jaksaa. Menisikö viikko kaksi, en tiedä? Katso Googlesta, jos löydät tietoa vieroitusoireista.
Jostain luin että oireet kestää samN verran mitä käyttäny mut tuskinpa mulla kestäisi sitte 3v vierotusoireet