ULKONALIIKKUMISKIELTO -tänne esimerkit joista haluat kysyä lisää tarkennuksia
Saako käydä kampaajalla?
Saako nuorisoa istua autossa ajelemassa, poistumatta ulos, enemmän kuin kolme? Edes kolme?
Saako ajaa liikkumaan Keravalta Vantaalle kaksi henkilöä?
Kommentit (875)
Näyttää siltä että kohkaus alkaa vaikuttamaan ilman kieltojakin ja ihmiset ovat muuttaneet toimintaansa kun tartunnoissa laskusuunta.
Menee pääsiäisen yli. Toivottvasti ihmiset järkiintyvät, ja toimivat oikein. Ettei tulisi tällaista älytöntä kieltoa.
Seuraavaksi Sanna haluaa varmasti että ihmiset muuttavat pommisuojaan...... ja lukee sen vasemmistokavereittensa kirjoittamana papereista kuten tähänkin asti.
Onko höyrytupakka elintarvikkeeksi luokiteltu välttämättömyystuote?
Vierailija kirjoitti:
Onko höyrytupakka elintarvikkeeksi luokiteltu välttämättömyystuote?
Annas kun tarkistan..
Prisma ei myy..
Tokmanni ei myy...
Erikoisliike myy..
Eli ei ole välttämätön..etkä voi käydä erikoisliikkeissä
Nyt terveys edellä
Ostat vahvaa röökiä prismasta ..kyllä se olo helpottuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maskipakko on kaikissa julkisissa sisätiloissa, pitääkö maski olla myös hammaslääkärin vastaanotolla?
Maski laitetaan päälle rakennukseen mennessä viimeistään, ja vastaanottohuoneessa se riisutaan ja purskutetaan sellaista desinfioivaa nestettä minuutin verran. Henkilökunta opastaa tässä. Poistuessa taas maski käytävällä kävelyn, maksamisen ja ulosmenon ajaksi.
Onhan vastaanottohuonekin julkinen tila. Varsinkin, jos käy julkisella sektorilla hammaslääkärissä.
Mitä apteekista saa ostaa? Saako apteekkiin mennä ostamaan vain nikotiinipurkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vakiintunut etäsuhde: ei siis olla tavattu viime viikolla vaan oltu useampi vuosi etäsuhteessa ja toinen asuu Helsingissä. Vapaat vietetty vuoroin kumpaisenkin luona tai sitten miehen omistamalla mökillä kolmannella paikkakunnalla. Mies tekee etätöitä ja minä myös n 60 prosenttisesti. Matkat taittuu autolla ja määränpäässä pysytellään kyllä pitkälti kotosalla.
Saanko nähdä miestäni?
Et, jos hänen nimensä on Kari, sillä Kari on asuu nyt ihan vakituisesti toisen naisen kanssa.
Uusia rajoituksia ei enää edes tarvita, mutta Sannan on pakko saada tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaista maailman tilannetta tarvitse selittää. Koittakaa nyt ymmärtää, että ideana on välttää kaikkia ylimääräisi kontakteja ylipäätänsä. Ei näiden liikkumisrajoitusten pilkuntarkka noudattaminen sinänsä ole mikään itsetarkoitus.
Onko tämä liian vaikea asia ymmärtää?
Riippuu siitä miten tätä valvotaan ja miten sen rikkomisesta rangaistaan. Jos liikkumisrajoitusten rikkomisesta on mahdollista lätkäistä sakko, niin kyllä silloin kansalaisilla on oikeus tietää yksiselitteisesti ja tyhjentävästi mikä on kiellettyä ja mikä on sallittua. Ei voi olla niin, että jää sakottavan poliisin oman harkinnan varaan mikä on esimerkiksi välttämätöntä hoivaa tai vakiintunut parisuhde.
Kyllä se normaaliälyisille on täysin selvää, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Pääasia on miettiä, onko meno välttämätön ja liittyykö siihen menoon useita ihmisiä. Sitten on omat perheenjäsenet ja seurustelukumppanit, joita saa nähdä. Jos oikeasti pidät itse parisuhdettasi vakiintuneena, ei sinun tarvitse tällaista miettiä. Mutta jos suunnittelet tindertreffejä tai kehittelet keinotekoista parisuhdetta koko työporukan kanssa, silloin tiedät, että mönkään menee.
Monissa muissakin maissa on liikkumisrajoituksia, joten ei tämä nyt mikään mahdottomuus pitäisi olla.
Jaa ihanko oikeasti se menee niin, että poliisille riittää se miten minä itse lakia tulkitsen? Kiva juttu jos näin on, minä kuitenkin haluaisin tästä jonkun virallisen varmistuksen että oma arvio riittää ja siitä ei voi tulla sakkoja.
Luuletko että Suomessa riittää poliiseja joka kadunkulmaan pysäyttelemään ihmisiä. No ei todellakaan riitä. Turha tässä on mitään sakkoja pelätä. Kun astut ovestasi ulos, niin kysy itseltäsi onko tämä meno sinulle välttämätön.
Mieti paikka, minne on välttämätöntä mennä (kauppa, apteekki, posti..) ja astu ovesta ulos!
Onko jossain vielä posteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaista maailman tilannetta tarvitse selittää. Koittakaa nyt ymmärtää, että ideana on välttää kaikkia ylimääräisi kontakteja ylipäätänsä. Ei näiden liikkumisrajoitusten pilkuntarkka noudattaminen sinänsä ole mikään itsetarkoitus.
Onko tämä liian vaikea asia ymmärtää?
Riippuu siitä miten tätä valvotaan ja miten sen rikkomisesta rangaistaan. Jos liikkumisrajoitusten rikkomisesta on mahdollista lätkäistä sakko, niin kyllä silloin kansalaisilla on oikeus tietää yksiselitteisesti ja tyhjentävästi mikä on kiellettyä ja mikä on sallittua. Ei voi olla niin, että jää sakottavan poliisin oman harkinnan varaan mikä on esimerkiksi välttämätöntä hoivaa tai vakiintunut parisuhde.
Kyllä se normaaliälyisille on täysin selvää, mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Pääasia on miettiä, onko meno välttämätön ja liittyykö siihen menoon useita ihmisiä. Sitten on omat perheenjäsenet ja seurustelukumppanit, joita saa nähdä. Jos oikeasti pidät itse parisuhdettasi vakiintuneena, ei sinun tarvitse tällaista miettiä. Mutta jos suunnittelet tindertreffejä tai kehittelet keinotekoista parisuhdetta koko työporukan kanssa, silloin tiedät, että mönkään menee.
Monissa muissakin maissa on liikkumisrajoituksia, joten ei tämä nyt mikään mahdottomuus pitäisi olla.
Jaa ihanko oikeasti se menee niin, että poliisille riittää se miten minä itse lakia tulkitsen? Kiva juttu jos näin on, minä kuitenkin haluaisin tästä jonkun virallisen varmistuksen että oma arvio riittää ja siitä ei voi tulla sakkoja.
Luuletko että Suomessa riittää poliiseja joka kadunkulmaan pysäyttelemään ihmisiä. No ei todellakaan riitä. Turha tässä on mitään sakkoja pelätä. Kun astut ovestasi ulos, niin kysy itseltäsi onko tämä meno sinulle välttämätön.
Mieti paikka, minne on välttämätöntä mennä (kauppa, apteekki, posti..) ja astu ovesta ulos!
Näin minä ajattelin, mutta entä jos naapurikyylä soittaa poliisit kun käy kylässä? Ei siellä rappukäytävässä kovin montaa kauppaa tai apteekkia ole...
Poliisilla pitää olla laissa määritelty peruste tulla kotiin. Ovella voi käydä kyselemässä, mutta sisään ei tarvitse päästää, ellei ole naapureita häiriköity.
https://www.foxnews.com/health/premature-to-blame-covid-19-vaccine-kans…
An investigation is underway into the death of a 68-year-old Kansas woman who experienced a reaction to the coronavirus vaccine and received medical treatment but later died. While the Kansas Department of Health and Environment (KDHE) said that it would be "premature to assign a specific cause of death" before the investigation is complete, the obituary for Jeanie Marie Evans said she died "from a reaction to the COVID vaccine."
kyuh kirjoitti:
Saako mennä kirjastoon ajamaan motokrossia jos ulkona on liian vaarallsita liikkua?
Saako uimahalliin emnnä moottoriveneilemään?
Saako Sannalle lähettää pernaruttopostia?
Lapsi rakas, et vieläkään saa. Rajoituksissa ei muuteta mitään laitonta lailliseksi, poikkeukset ovat poikkeuksia lisärajoituksiin. Koitas vielä opetella lukemaan ennen kuin tartut moottoriajoneuvoihin. Vieläkään ei tule voimaan sääntöä, että kaikki, mitä joku ei ole keksinyt kieltää, on sallittu.
Onko tää ketju teiän mielestä hauska? Pari ekaa sivua jakso huvittaa, mutta sitten alko huolestuttaa, että ihmiset on täällä tosissaan. Taitaa suomalaiset olla semmosia takamaanvänkyröitä, että piruuttaan pitää sääntöjä rikkoa. Mennä ostarille sankaroimaan, vaikkei huvittaskaan, mutta ihan vaan kansalaistottelemattomuuden ja vastuuttomuuden nimissä.
Perustuslain suomia oikeuksia ei väitteillä oteta pois. Hallitus rikkoo nürenbergin rikostuomioistuimen 10 kohdan kieltoa. Lääketieteelliset toimet vaativat aina yksilön suostumuksen ja koskee niin maskeja, testejä kuin rokotuksia. Ne jotka rikkovat, pääsevät varmasti vastuuseen. Esimiehen laitonta käskyä toimeenpannessa, on itse rikosoikeudellisessa vastuussa. Virkamiehenä siis miettisin tarkoin tekojani!!!
Saanko mennö avantouimaan?