ULKONALIIKKUMISKIELTO -tänne esimerkit joista haluat kysyä lisää tarkennuksia
Saako käydä kampaajalla?
Saako nuorisoa istua autossa ajelemassa, poistumatta ulos, enemmän kuin kolme? Edes kolme?
Saako ajaa liikkumaan Keravalta Vantaalle kaksi henkilöä?
Kommentit (875)
Näkeekö polliisi, jos pukeutuu mustaan pitkään hupputakkiin ja kumisaappaisiin pimeällä? Naaman voisi vielä plankata mustaksi blackfaceksi.
Maskit on vitsi
Doctor uses Vape Aerosols to show just how much masks don't work
Hah, en viitsinyt koko ketjua lukea mutta tuli täysin selväksi: Tsadilaiset on oikeesti tyhmiä.
Saako mennä hotelliin Helsingin keskustassa, asun itse Helsingissä myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai poliisit alkais nyt kyttää tulijoita ja menijöitä joita on miljoona? Eikö poliisilla ole tärkeämpää tekemistä, mitä jos jossakin päin tapahtuu raiskaus, pahoinpitely jne niin poliisi kuittaa että ei kerkee ku ollaan kyttäänmäs ihmisii ja tarkistetaan niitä ilmeen perusteella
ei hyvää päivää ku tämä on hölmöläisten touhua!!!!!!!!!
Poliisit ei myöskään sakota läheskään jokaista ylinopeutta ajavaa, mutta tieto säännöistä ja mahdollisuus kiinnijäämisestä saa suurimman osan ajamaan edes suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan. Eiköhän tässä ole vähän sama ajatus.
Olet psykoosissa, kuinka kauan Suomen talous kestää tätä? Ajatteletko sellaista? Elät varmaan verotuloista saatavilla avustuksilla. vai oletko konkurssissa tai joutunut työttömäksi koronarajoitteiden takia`?
Haluatko perustella diagnoosiasi? Ihan kuulun parhaiten tienaavaan 10%:iin joten vahvasti maksajapuolella.
Kuka älykäs joka tienaa hyvin haluaa tuhota valtion talouden, ei tarvitse olla hirveen älykäs ymmärtääkseen tämän että se osuu omaan nilkkaan yleensä. Joten olet selvästi vain narsisti.
Sillä perusteella olen narsisti, psykoosissa ja halukas tuhoamaan valtion talouden jos sanon että poliisien tuskin on tarkoituskaan sataprosenttisesti valvoa liikkumiskieltoa? Kiitos tästä, keskustelen mieluummin lukutaitoisten kanssa.
Narsismi tulee selvästi sinussa esille kun yrität kiinnittää huomion epäolennaiseen, siis asiasta pois sekä itsekorotuksesi on selvä merkki narsismista. Koska vaimosi jätti sinut?
Oletat että olen mies? Heh. Ja hyvä että sinä puolestasi keskityt puhumaan asiasta.
Itsehän sinä hölmöilet kun puolustat ulkonaliikkumiskieltoa koronan takia josta selviytymisprosentti on perus terveelle ihmiselle 99,98 sekä kiellät sen että jo kuormitettua poliisi työtä ei lisätyö kuormittaisi lisää josta seuraa ettei ole niin paljon resursseja oikeiden rikollisten seurantaa,sinun päätelmäsihän on epälooginen, järjetön. Siksi päättelin että et voi olla hyvätuloinen, hyvätuloinen on monesti normi älykäs sekä yleensä hyvätuloiset ylistävät yksilön vapauksia / kapitalismia, ovat hyvin antikommunisteja, eivät halua valtaa paljon hallitukselle. Joo olen sitä mieltä että olet mies.
No kun vikaan meni kaikki. Lähtien siitä olettamuksestasi että kannatan rajoituksia, edelleenkään en ole edes ottanut niihin mitään kantaa vaan ainoastaan totesin että poliisi tuskin edes pyrkii valvomaan kaikkia pikku rikkomuksia. Tosin sinä alat saada minut sille kannalle, että jos keskivertosuomalainen on noin sisälukukyvytön niin se on syytäkin lukita neljän seinän sisään.
Olin oikeassa, olet selvä kommari joka haaveilee olevansa menestynyt kapitalisti, heh heh . Se mitä poliisin kuormittamiseen tulee niin tälläistä "Operaatio edellyttää runsaasti työvoimaa, ja se toteutetaan poliisihallituksen mukaan pitkälti ylitöinä"
Olen jo etätöissä lapsissa kaksi viikkoa, kaksi viikkoa vielä vuokrasopparia jäljellä. Palaan normiaikataulun mukaisesti Helsinkiin kävi miten kävi. En ole lähtenyt tänne liikkumiskiellon aikana mutta paluu voi sen ajalle mennä mutta turha sitä hätäillä. Sitä en tiedä olisiko 1kk ollut ”pitkäaikainen hallinta” En biletä, olen ulkoillut vapaa-aikana ja olen tilannut ruoat mökille, muutaman kerran olen hakenut itse pizzaa ravintolasta. Ainoa iso kontaktin paikka on tuleva paluu junamatka mutta siinäkin oma hytti.
Kysymys: Pitäisikö täältä lähteä pois ennen sitä päivää kun tulee tieto minä päivänä liikkumisrajoitukset tulee voimaan? Vielä en kyllä liikahda mihinkään kun tarkkaa tietoa ei ole. Vai voiko palailla kotiinsa omaan tahtiin niiden aikana?
Vakiintunut etäsuhde: ei siis olla tavattu viime viikolla vaan oltu useampi vuosi etäsuhteessa ja toinen asuu Helsingissä. Vapaat vietetty vuoroin kumpaisenkin luona tai sitten miehen omistamalla mökillä kolmannella paikkakunnalla. Mies tekee etätöitä ja minä myös n 60 prosenttisesti. Matkat taittuu autolla ja määränpäässä pysytellään kyllä pitkälti kotosalla.
Saanko nähdä miestäni?
Vierailija kirjoitti:
Rakennan/rakennutan taloa ja haen itse tarvikkeet. Saanko asioida eri rakennustarvikeliikkeissä?
Et voi asioida erikoisliikkeissä.
Minä rakennutin taloa vuosi sitten keväällä, kun oli Uudenmaan sulku. Silloin rakennustarvikkeet eivät päässeet kovin helposti edes Uudenmaan rajan yli ja tuli 3-4 kk viivästys rakentamiseen, kun tehtaissa tuli poikkeuksellisia henkilöstöjärjestelyjä.
Sellaista se elämä on. Nyt on pandemia. Voit sinäkin odottaa rakentamisesi kanssa nämä pari viikkoa. Kaikki joutuvat tekemään uhrauksia nyt.
Pitääkö kerrostalon rappukäytävässä kulkiessa käyttää maskia? Saako samaan hissiin mennä naapurin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Saako Helsingistä lähteä kauppaan Järvenpään Citymarketiin, jos haluaa ostaa sushia?
Ymmärrät varmaan itsekin, että ei saa. Että juuri tuollaista toimintaa varten nämä rajoitukset ovat, etteivät tartunnat leviäisi Helsingistä joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako Helsingistä mennä muina miehinä mökkimatkalla parturiin Lahteen?
Ei saa.
Mökillekään ei saa lakiesityksen mukaan mennä huvikseen, vaan vain jotain VÄLTTÄMÄTÖNTÄ huoltotoimintaa varten, eli esim talotekniikan huoltoa tms, mitä ilman tulisi vesivahinko tms.
Eli myös omalle mökille meno on sidottu välttämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo etätöissä lapsissa kaksi viikkoa, kaksi viikkoa vielä vuokrasopparia jäljellä. Palaan normiaikataulun mukaisesti Helsinkiin kävi miten kävi. En ole lähtenyt tänne liikkumiskiellon aikana mutta paluu voi sen ajalle mennä mutta turha sitä hätäillä. Sitä en tiedä olisiko 1kk ollut ”pitkäaikainen hallinta” En biletä, olen ulkoillut vapaa-aikana ja olen tilannut ruoat mökille, muutaman kerran olen hakenut itse pizzaa ravintolasta. Ainoa iso kontaktin paikka on tuleva paluu junamatka mutta siinäkin oma hytti.
Kysymys: Pitäisikö täältä lähteä pois ennen sitä päivää kun tulee tieto minä päivänä liikkumisrajoitukset tulee voimaan? Vielä en kyllä liikahda mihinkään kun tarkkaa tietoa ei ole. Vai voiko palailla kotiinsa omaan tahtiin niiden aikana?
Ymmärtääkseni ei tarvitse palata, jos olet siellä jo, ja on aina oikeus palata milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kerrostalon rappukäytävässä kulkiessa käyttää maskia? Saako samaan hissiin mennä naapurin kanssa?
Tähän ei ole määräystä, mutta eiköhän jokainen täysjärkinen ole jo noin vuoden verran välttänyt menemästä samaan pieneen suljettuun hissiin naapurin kanssa... Järkeä voi käyttää...
Olen alkanut käyttää maskia rappukäytävässä ihan omaksi suojakseni tänä talvena.
Vierailija kirjoitti:
Maskit on vitsi
Doctor uses Vape Aerosols to show just how much masks don't work
M-mutta ne vähentää pisaroita ::(( käyttäähän kirurgitkin suojatakseen potilaita
T. Maskiuskovaiset
Jos henkilö x haluaa ostaa hamsterilleen eläinkaupasta purulelun (oletetaan että ne ovat lopussa), voiko hän kulkea julkisella kauppaan ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei ole määräystä, mutta eiköhän jokainen täysjärkinen ole jo noin vuoden verran välttänyt menemästä samaan pieneen suljettuun hissiin naapurin kanssa... Järkeä voi käyttää...
Olen alkanut käyttää maskia rappukäytävässä ihan omaksi suojakseni tänä talvena.
Ei omat naapurini ainakaan niin fiksuja ole. Änkeävät samaan hissiin, koska eihän kukaan jaksa odottaa seuraavaa. Otetaan esimerkki: Pyörätuolilla liikkuva naapuri asuu 3/5-kerroksessa ja tilaa hissin. Hissi saapuu 3. kerrokseen, jossa on jo matkustaja. Naapuri antaa hissin jatkaa matkaansa ja tilaa sen uudestaan. Myös seuraavalla kerralla hississä on matkustaja ja sama toistuu. Pääseekö naapuri koskaan ulos talostaan jos samaan hissiin ei tuntemattoman kanssa ole suoravaa mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Helsingistä mennä muina miehinä mökkimatkalla parturiin Lahteen?
Ei saa.
Mökillekään ei saa lakiesityksen mukaan mennä huvikseen, vaan vain jotain VÄLTTÄMÄTÖNTÄ huoltotoimintaa varten, eli esim talotekniikan huoltoa tms, mitä ilman tulisi vesivahinko tms.
Eli myös omalle mökille meno on sidottu välttämättömyyteen.
henkilön tai samaan talouteen kuuluvan toisen henkilön omistuksessa tai pysyvässä hallinnassa tai käytössä olevalle vapaa-ajan asunnolle siirtymiseksi
Ei ole näin. Esitys on ”henkilön tai samaan talouteen kuuluvan toisen henkilön omistuksessa tai pysyvässä hallinnassa tai käytössä olevalle vapaa-ajan asunnolle siirtymiseksi”. Mitään muuta ehtoa tuossa ei ole, mitä mökillä aikoo tehdä.
Miksi minua pidetään lähtökohtaisesti rikollisena, jos liikun kadulla?
Saako hakea postipaketin postilta, matkahuollon tai R-kioskin tms pisteeltä?
Te menette ihan lapsellisuuksiin noiden oikeuksienne kanssa. Muu maailma pystyy laittamaan rajat kiinni ja kieltämään kaiken turhan liikkumisen tunneissa. Suomessa vastaavaa pitää pohtia kuukausia, muuttaa lakeja ja silti ihmiset jurputtavat jostain koriste-esineistä. Ihan kuin koko elämä olisi kiinni uusista lakanoista tai saako mennä kymmenen parhaan kaverin kanssa lenkille. Niin kuin aikana ennen koronaa olisitte päivittäin tarvinneet uudet astiat tai käyneet katsomassa vanhuksia edes kerran kuussa. Nyt on sitten suu niin mutrussa ja muka hauskasti on asiaa sinne sun tänne maitopurkki kainalossa, ettei saa sakkoja. Kun minulla on oikeus. Mitähän tapahtuisi, jos sattuisi joku ihan oikea kaikkien henkeä uhkaava katastrofi. Vieläkö jaksettaisiin urputtaa oikeuksista, kun olisi oma ja lasten henki vaarassa. Sitähän tämä on jo monissa maissa tällä hetkellä. Sairaalat ovat täynnä koronapotilaita, joten onnettomuuden uhrit käännytetään pois ovelta. Ja te jaksatte valittaa, kun ei edes iltakaljalle pääse.