ULKONALIIKKUMISKIELTO -tänne esimerkit joista haluat kysyä lisää tarkennuksia
Saako käydä kampaajalla?
Saako nuorisoa istua autossa ajelemassa, poistumatta ulos, enemmän kuin kolme? Edes kolme?
Saako ajaa liikkumaan Keravalta Vantaalle kaksi henkilöä?
Kommentit (875)
Vierailija kirjoitti:
” Ulkoilemaan ei pidä matkustaa erikseen, jollei sitä voi tehdä terveysturvallisesti.” Mitäköhän tuo tarkalleen tarkottaa? Jos liikkuu julkisilla ruuhka-aikojen ulkopuolella, onko se tarpeeksi turvallista?
Tarkoittaa että omalla autolla saat mennä, mutta niin sitä ei voida kirjoittaa koska silloin alkaa taas itku rikkaiden suosimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Ulkoilemaan ei pidä matkustaa erikseen, jollei sitä voi tehdä terveysturvallisesti.” Mitäköhän tuo tarkalleen tarkottaa? Jos liikkuu julkisilla ruuhka-aikojen ulkopuolella, onko se tarpeeksi turvallista?
Tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan. Ei jokaikiseen mahdolliseen tapaukseen voi tehdä yksityiskohtaista sääntöä.
No mun mielestä on kyllä turvallista matkustaa esim. metrolla 10 min jos pitää maskin ja turvavälit, mutta onko se sitä jonkun muun mielestä, en tiedä.
Saako lenkillä käydä esim. Mäkkärin vessassa p*skalla jos hätä yllättää? Vai onko pakko ostaa jotain sieltä Mäkkäristä, tai p*skoa metsään?
Rakennan/rakennutan taloa ja haen itse tarvikkeet. Saanko asioida eri rakennustarvikeliikkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Rakennan/rakennutan taloa ja haen itse tarvikkeet. Saanko asioida eri rakennustarvikeliikkeissä?
Ne olisi parempi tilata kotiinkuljetuksella.
Eikö sitä nyt vain voi välttää kontakteja, ja lakata etsimästä niitä porsaanreikiä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä nyt vain voi välttää kontakteja, ja lakata etsimästä niitä porsaanreikiä?
No juuri tämä. Miten voi aikuiset ihmiset olla noin lapsellisia?
Vierailija kirjoitti:
Saako lenkillä käydä esim. Mäkkärin vessassa p*skalla jos hätä yllättää? Vai onko pakko ostaa jotain sieltä Mäkkäristä, tai p*skoa metsään?
Jos väännät köntsät metsään niin kärpäset levittää siitä köntsästä koronan muihin lenkkeilijöihin.
Käykää nyt kampaajalla (itse oon käynyt viimeksi heinäkuun alussa) menen maaseudulla olevaan kampaamoon jahka sinne pääsen tällä viikolla. Käykää rautakaupassa, koristekaupassa, rättikaupassa sillä kohta sinne ei pääse mikäli oon ymmärtänyt Sannan ohjeet.
No nyt sitten kaikki ryntäävät tässä viikon aikana tekemään kaikkea, mitä aiotaan kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oma ystävänikin muutti ensimiseen omaan asuntoonsa (20v.) kaksi viikkoa sitten. Täytyy ymmärtää että silloin kotona vanhemmilla varmasti haluaa käydä usein, kun vielä totuttelee yksinoloon!
Todella monelle nuorelle oma perhe on tärkeä vaikkei enää kotona asukkaan ja itsekin käyn vähintään kerran viikkoon kotona käymässä vaikka asunkin jo oman katon alla! Aivan törkeää olettaa että tässä kukaan nuori jäisi yksin kotiinsa viikoiksi. Ymmärrän jos kavereiden kanssa ei nyt saa hengailla, mutta hei omien vanhempiensa kanssa joiden kanssa on muutenkin läheinen! Jos vielä omalla autolla pääsee pihasta pihaan niin ei pitäisi olla ongelma!
et voi mennä, asut omillasi eli yritä nyt jaksaa, puhelin on keksitty sun muut aparaatit. Lue romaaneja sun muita klassikkoja.
Pitäkää huoli ettei vaaliehdokkaat pidä puheitaan toreilla yms paikossa, tuskin se on riittävä syy liikkumiselle.
Se ulkonaliikkumiskielto olisi pitänyt alkaa hyvissä ajoin ennen pääsiäistä. Laitetaan tää koko Uusimaa säppiin ja eritoten Hki-Vantaa ja Espoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos väännät köntsät metsään niin kärpäset levittää siitä köntsästä koronan muihin lenkkeilijöihin.
Kuulostaa jo zombie virukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olisi parempi tilata kotiinkuljetuksella.
Haluan valikoida ja nähdä tuotteet paikan päällä. Minulla on myös kuorma auto ja traileri tätä varten. En tosiaan tilaile.
Hesen rajat kiinni etteivät pääse sieltä muualle palloilemaan. Muuta rajoitusta ei tarvita.
Monikosenttisiä askelia pitää ottaa oikealla ja monikosenttisiä vasemmalla jalalla jos tekee viiden kilometrin lenkin?
Vuokrasin muuttolaatikoita. Saanko palauttaa? Saanko sakon paluumatkalla?
Jokaisella veto- tai metsästyskoiran omistajalla on. Fleksi on rikos ihmisyyttä vastaan.
Jälkiliina sitten, jos koiralle tahtoo antaa metsässä enemmän vapautta.
//OT