Oikeasti toimivat hiustenkasvatusniksit ja onnistumistarinat tänne!
Ei tarvitse kommentoida kuinka se on vain geeneistä kiinni eikä asialle mahda mitään.
Itsellä on paljon tukkaa, mutta yksittäinen hius on suhteellisen ohutta, eli perus skandinaavinen tukka.
Hiukset ovat nyt lapaluiden alle, mutta n.5cm latvasta on ohutta ja haaroittunutta, kiitos rajujen jo usean vuoden takaisten blondausten. Paljon katkeillutta n.10 cm pituista tukkaa seassa.
Tällähetkellä menen näillä;
- Riisivesi 1krt/vko, jämäköittänyt jo nyt hiusta paljon mutta kasvuun vaikutusta en osaa sanoa kun aloitin vasta kuukausi sitten
-Hair Lust vitamiinit, nam! kuin karkkia söisi
-Kosteuttavat ja hoitavat sulfaatittomat shampoot
-Päänahan hieronta kerran viikkoon
- Muutama teippipidennys seassa tuuhennoksena
https://www.instagram.com/lillyvanbrooklyn/?hl=fi
tällä tytöllä ihan upea muutos tukassa vrt entiseen!
Parhaat vinkit kehiin! Oletteko saaneet surkeakuntoisista ja ohuista hiuksista elvytettyä paksumpia ja elinvoimaisia?
Kommentit (28)
Leikkaa kaljuksi, niin saat itsetuntosi takaisin.
En värjäile, en föönää hiuksiani kuin ihan pakolla. Syön monipuolisesti. Yöllä pidän hiukset löysällä letillä.
Lopeta värjääminen ja lämpökäsittely. Älä leikkaa.
Hiusten pidennykset ainakin vahingoittavat hiuksia, ne kannattaisi jättää pois.
Mahdollisimman vähät käsittelyt eli ei blondausta eikä hiusten kuivaamista föönillä.
Kuvan kaltaisia hiuksia ei tietenkään kenelläkään ole kuin hetkellisesti.
Itselläni ei ainakaan teipit ole vahingoittaneet omaa hiusta, vaan päinvastoin, kun hius saa kasvaa "rauhassa" pidennysten sisällä.
Toki pitää irrottaa aineen ja ajan kanssa eikä repiä! Sinettejä en uskaltaisi laittaa.
Vaikea antaa mitään muuta neuvoa kuin "älä leikkaa". Minulla on lukuisia kavereita, jotka ovat kaivanneet pitkiä hiuksia, mutta menevät sitten leikkaamaan hiuksensa polkaksi kun eivät jaksa odottaa.
Itsellä kolmen kuukauden biotiinikuuri ns. herätti hiustenkasvun ja tukka pysynyt hyvänä nyt korona-aikana, kun ei ole tullut lämpökäsiteltyä juurikaan, harvoin värjään tyven ja olen pidentänyt pesuvälin 3 kertaan viikossa (aikaisemmin joka päivä :o).
Viimeksi värjännyt tyven n. 1,5 kk sitten ja nyt 3 sentin tyvi odottaa värjäystä..
Vierailija kirjoitti:
En värjäile, en föönää hiuksiani kuin ihan pakolla. Syön monipuolisesti. Yöllä pidän hiukset löysällä letillä.
Pesen hiukset maks kaksi kertaa viikossa, pl kesäaika, ja tasaan latvoja syksyllä ja keväällä.
Anna niiden olla. Ihan oikeasti. Älä värjää, älä pese ellei ole näkyvästi likaiset (2-3krt viikko riittää useimmille), älä harjaa turhaan, älä lämpökäsittele, pidä paljon kiinni esim leteillä niin ei mene takkuun tai hankaannu. Unohda koko hiusten olemassaolo: harjaa takut ja pese kun tarvitsee, that's it. Keskity syömään terveellisesti. Kyllä ne itsekseen kasvaa, mutta kaikille ei tietysti tule tuuheaa leijonanharjaa.
Mikä auttaisi helposti haaroittuviin latvoihin?
Vierailija kirjoitti:
Älä kampaa tai harjaa hiuksiasi
Mulla ei ole kumpaakaan, mutta on pitkä, hyväkuntoinen tukka.
Pidennykset ei ainakaan edesauta hiusten kasvua, päinvastoin. Nehän katkovat ja vetävät juuriltaan hiuksia irti ja tuloksena on ns. traction alopecia.
Eli kasvattajalle ihan ensimmäinen askel on se, että pidennyksiä ei enää ikinä.
Myös raidat, vaalentaminen ja föönaus ovat nou-nou.
🇺🇦🇮🇱
Parhaiten tosiaan kasvaa jos unohdat koko hiukset. Yritin omiani samalla tavalla kasvattaa jokunen vuosi sitten ja mittailin viivoittimellakin kuinka paljon ovat aina kasvaneet :D oli hidasta, hyvin hidasta ja turhaannuttavaa seurattavaa. Nyt kun olen unohtanut hiukseni vuodeksi ja pitänyt niitä lähinnä kiinni niin humpsis ovat kasvaneet aivan älyttömästi
Vierailija kirjoitti:
Ethän föönaa? Ja käytät jätettävää hoitoainetta? Tangle Teezer kannattaa myös unohtaa, se ei tee tukalle hyvää. Älä koskaan harjaa märkänä.
🇺🇦🇮🇱
Lopetin hiusten värjäämisen ja lämpökäsittelyn. Joskus harvoin saatan föönätä hiukset. Syön terveelliseesti ja monipuolisesti.
Teippipidennykset on tosi huonot hiusten kasvua ajatellen, ne vahingoittaa juurta ja repii hiuksia irti vaikka olisi kuinka hellävarainen. Jos haluaa pidennykset, niin klipsit on paljon parempi vaihtoehto - tosin niidenkin kanssa täytyy olla tosi varovainen.
Muutama avainjuttu:
Ei kuumentavia laitteita
Hyvä shampoo/hoitoaine
Älä harjaa märkänä
Hyvä harja, esim tangle teazer.
Kun itse siirryin siihen, en voi palata muihin harjoihin, koska ne kiskoo liikaa.
Minulla ainakin on auttanut latvojen kuivumiseen ja katkeiluun kookosöljy. Tosi paljon paremmat on hiukset nykyään kuin koskaan aikaisemmin.
En osaa auttaa, en hoida hiuksiani kuin pesemällä ja harjaamalla ja ulottuvat alaselkään.