Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaisin kirjoittaa esseetä :( Aivot ei toimi yhtään ja silmät ei suostu keskittymään

Vierailija
24.03.2021 |

Tekstit vaan vilisee ja hyppii silmien edessä ja aivot ei jaksa ajatella yhtään mitään. Pitäisi varmaan vaan lopettaa koko yliopisto kun en jaksa yhtä esseetä kirjoittaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

Vierailija
2/3 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yliopistotason esseistä kokemusta, mutta itse teen niin että heitän siihen tiedostoon ensin mitä tahansa aineistoa, yksittäisiä lauseita tai sanoja joista muotoilen kappalejaon raakaversion. Jos tökkii tosi pahasti, niin tässä vaiheessa kun olen saanut tätä sälää edes jonkin verran kerättyä, saatan iskeä läppärin kiinni, nukkua päikkärit ja herätessäni keitellä kahvit ja jatkaa tekstin työstämistä. Tässä auttaa joskus se, että yleensä onkin jo palautusajankohta muutaman tunnin päässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että tuo sälänkeruu ja siitä raakaversion rakentelu rauhoittaa huomattavasti sitä blancon tiedoston kauhua, kun toivoisi siinä olevan edessä jo hyvin jäsennelty essee. Onpahan ainakin mihin tarttua, jos aivot pakenee välillä muualle! Itse laitan jopa sinne tekstin sekaan ylös mitä mä haluan siinä kappaleessa käsitellä, tai mitä vielä puuttuu tehtävänannosta. Mulla on kans keskittymisen kanssa välillä ongelmia, tämä on auttanut kun näen sieltä heti, että mitä asioita mun piti seuraavaksi muotoilla lauseiksi tai mitä tietoa etsiä.

Kuvittele se essee luurangoksi jonka päälle alat rakennella vähitellen lihaa. Tuskin yliopistossakaan joka esseen tarvii täyttä priimaa olla, kunhan sieltä ne olennaiset löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän